יום שני
|
22/06/2026

לאישה החרדית

|

|

|

22/06/2026

|

יום שני

רופא שיניים זה החיים

אני יושבת על המיטה של הרופא שיניים. חדר לבן, נעים, עם תמונות בגוונים של גלידה. אחרי הקייטנה והלונה פארק שהוא עשה לי למעלה למטה ולכל הצדדים עם הכסא המיוחד שלו, אני מתחילה להרגיש את מה שלא כל כך בא לי להרגיש.

קצת דלקת הרבה רגיש צמרמורות עד הלב רעשים שמפריעים לחיות, וכמה שהמרפאה נעימה ויפה ואסתטית ואנשים נחמדים ומסבירי פנים המצב כרגע על הפנים.

ומה יש לעשות במרווחי הזמן – בין כיווץ האגרופים ושרירים שמתקשים מכאב, לבין ההרפיה והנשימה שאני מכניסה בין לבין?! נכון, לחשוב על החיים ולראות את האלגוריה וההשוואה בין רופא שיניים לבין החיים.

כי גם פה בסך הכל נתוני הפתיחה היו טובים מערכת של 30 וכמה שיניים שיצאו בזמן, ועזרו לי לגדול ולהתפתח במגוון דרכים ובדרך המליצה "להיות מי שאני היום"

אבל עם השנים, תנודות וקצת משחקי חומר, משהו השתנה שם בדי אן איי, או בדרך התקינה של השיניים והלסת שלי צריכה קצת יותר ליטוף, הכלה, טיפול – והבנה – שזה כבר לא מה שהיה… כמו החיים.

אני מקשיבה, בחוש המישוש הריח הטעם והשמיעה (אני בעיניים עצומות) לאיך הרופא מתאמץ להציל כל בדל שן, טורח, קודח מנפח ומורח. גם שן שנשארה ממנה שארית הפליטה, מן מגדל השן. או יותר נכון – מגדל האין… הכל כדי להשאיר את השן מחוברת לשורשים.

כמו בחיים.

אני שמה לב לדרך הטיפול. קודם הוא עושה "סור מרע" ומסיר כל שכבה שלילית והרסנית, חיידקים, רקמה פגועה, מקומות טראומתיים, ביקורת, כעס, פוגענות, שיפוטיות, אופס עברנו באמצע ל"חיים" אבל כן, כזה בערך.

ואז אחרי הסור מרע הוא מתחיל להכניס "עשה טוב" – מחדיר חומרים מחזקים, ויטמינים, סממני ריפוי, חיזוקים, עידוד, תקוות, אמון בתהליך, ושפע של מילים טובות לי, לפציינטית. ושוב אני קופצת ים/יבשה בין החיים לכסא הכבוד של הרופא ודברים מתיישבים לי בסינכרון הגיוני לחיים שלנו. כי בסוף זה סוג של אסטרטגיה גם בחיים- קודם להסיר את הרע, המיותר, המכביד ואז לעשות טוב- לחזק להשפיע לעטוף ולפנק. דוד המלך נתן לנו כבר את המתכון הזה. אני רק עושה התאמות עכשיו, בקטנטנה.

 

טיפול שיניים בסגנון קריקטורה
טיפול שיניים - כמו בחיים / דסי זייבלד | קרדיט: shutterstock

 

אני שמה לב למה אני מרגישה. כאב, מאד רגיש, אולי מהרגישים שיש, נגיעה בעצבים חשופים, פחד ממה שאני עומדת לפגוש למרות שאנע ממש סומכת על הרופא. רגעי הרפיה כשאני מצליחה לראות שהשד לא כייפי אבל סביל. קצת בושה מההכווצויות שלי וכוח הסבל שכושל פעם ב….(דקה?! )

וקצת הרבה בושה מאיך שהשיניים שלי צריכות אהבה וטיפול, בהגדרה עדינה, וזאת למרות שלאורך השנים טיפלתי בהן בדיוק כפי שאמרו לי המומחים. הרופא לא מבקש הסברים ותירוצים אבל אני מתוסכלת שאני רוצה להסביר ולהתנצל למה המצב כזה בטטה (הנה הגענו לשוק דוקטור …)

כמו בחיים שלי… שכמה פעמים אני מרגישה שעשיתי הכל כמו שאמרו והמליצו עם כל הרצון הטוב והמאמצים התוצאה לא מתאימה לאיך שחשבתי שיהיה.

מציאות מאמצים תוצאות, אותיות דומות אבל שונה בחיים.

והכי הכי זה הרגע שאני מוציאה את הארנק ומשלמת. וואחאד סטיפה.

על משו שלא נחמד לי, שצריך, שהתקלקל בעל כרחי ונגד רצוני, שכואב לי ולפעמים מפחיד, שסוחב איתו קצת בושה ומעט כלימה, קורט אשמה (אולי קורט במידה אקסטרא אקסטרא לארג') והרבה התפתלות.
ואני משלמת. אפילו בשמחה, כדי שתבוא לי הישועה, כוס ישועות אשא במקום שהכוס תסחוב את השיניים שלי.

ובסוף עוד אפילו יצאתי עם טובנות, על איך לפעמים בנים אוכלים בוסר, אבל השיניים של אבא ואמא תקהנה, תכהנה, ועוד כהנה וכהנה. על חריקות שיניים, ולחילופין שפות שאנחנו לא מכירים ושוברים בהן את השיניים.

נו בשביל זה יש רופא, כדי ליישר עקמומיות שבלב, אופס, בשיניים, אופס בחיים.

"הרופא לשבורי לב, ומחבש לעצמותם"
אופס
לעצבותם.

ועכשיו קחו את כל החוויות שלי מהרופא, ותעתיקו אותם להורות, לזוגיות, למודעות האישית שלכם, למערכו יחסים.
רופא שיניים זה החיים אמרנו, לא?!

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של "קול כבודה"

WhatsApp Icon

להצטרפות לניוזלטר של "קול כבודה"

Gmail Icon

לפני 4 שעות

|

עוקבות סטטוש מרוויחות: 10% הנחה ברשת קידישיק

פלטפורמת התוכן והקהילה לנשים חרדיות - סטטוש - ממשיכה להתרחב: לצד תוכן, עדכונים וקהילה פעילה, מצטרפת כעת הטבה חדשה ומשמעותית לעשרות אלפי המשתמשות 10% הנחה ברשת האופנה קידישיק. בסטטוש מסבירים: "המטרה היא לייצר ערך אמיתי לקהילה, גם מעבר למסך"
ברוסקטה דג ים

תפריט הקיץ הלוהט הגיע!  Luciana מהדרין, במבשרת 

לוצ'נה מבשרת מציגה: תפריט קיץ חדש ומרגש – מנות שף מתוחכמות, קוקטיילים בהשראת העונה וקינוח שילטף לכם את הלב, כל זה בלב נוף הררי מרהיב, בכשרות מהודרת
ילדה קטנה מאכילה ארנבת

מהי "שפת האהבה" שלכם ושל ילדיכם? 😘

לא פעם הורים משקיעים בילדיהם אהבה עצומה, אך הילדים לא תמיד חווים אותה כך - למה זה קורה?

תאהבו אותה מייד: גבינת שמנת בייתית משני מרכיבים בלבד

גבינת שמנת טעימה בדיוק כמו זאת שקונים במחיר מפולפל במכולת 🙂 אז תתחילו להכין ואז תקלטו שאתם חייבים אותה על בסיס קבוע, כי אם אפשר להתפנק בקלות, למה לא בעצם? 🙂

אני לא עושה מספיק? הגזמת / אביגיל קולר

"מה שמעניין הוא שהמשפט הזה כמעט אף פעם לא נאמר אחרי יום של בטלה. הוא מופיע דווקא אחרי יום של עשייה, אחרי מאמץ, אחרי נתינה, אחרי עוד ניסיון להיות אמא טובה יותר, רעיה טובה יותר, בת טובה יותר או חברה טובה יותר..."

הפיצה הכי שווה – פיצה על בצק כרובית ללא פחמימות

היא טעימה ומחממת את הלב ואפשר לאכול אותה בכל צורה שאוהבים (אל תבנו על חיתוך למשולשים) - למתקדמים - ניתן להשתמש בגבינה צהובה דלת שומן לקבלת מנת פיצה עשירה בחלבון ודלה בקלוריות

מה שהכי אהבתן

מהמטבח שלנו

מצרכים:

  • 3 שמנת חמוצה בגביע
  • כפית מלח

אופן ההכנה:

  1. מניחים מסננת קטנה על קערה ומעליה מניחים 3 ניירות סופגים
  2. מערבבים את השמנת עם המלח שופכים על הניירות
  3. מכסים שוב ב-3 ניירות סופגים ומניחים על השיש
  4. משאירים כך ללילה שלם עד למיגור כל הנוזלים אל הקערה

לשדרוג:

ניתן לשלב בגבינה כבר בשלב ההכנה טבעות זיתים / שבבי בצל מיובש / עגבניות מיובשות / תבלין שום – או כל תוספת אחרת שאתם אוהבים

 

תהנו ותתמכרו בכיף 🙂

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של "קול כבודה"

WhatsApp Icon

להצטרפות לניוזלטר של "קול כבודה"

Gmail Icon

לפני 3 שעות

|

משפחה

הלב של אפרת ברזל

מתכבדת לשתף

פודקאסטים

עיצוב הבית

טיפוח אישי

אל המקורות

הפעלות לילדים

מגזין

הכי את

סיפורת

[the_ad_group id="5684"]

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של "קול כבודה"

WhatsApp Icon

להצטרפות לניוזלטר של "קול כבודה"

Gmail Icon
[the_ad_group id="5684"]