לנשום טוב זה ללא ספק מתכון להרגשה טובה וחיונית

שיתוף ב email
שיתוף ב print

 

לנשום טוב זה ללא ספק מתכון להרגשה טובה וחיונית.

לנשום טוב מסתבר יכול גם להועיל רבות לשיפור ולתפקוד יעיל של רצפת האגן שלנו.

מה זה בכלל נשימה טובה? ואיך מערכת הנשימה קשורה עם רצפת האגן?

יש כמה שותפים עיקריים במערכת הנשימה – אף ופה, קנה נשימה, ריאות וסרעפת. אני מניחה שמביניהם הסרעפת פחות מוכרת לקהל הקוראים.

שריר הסרעפת הינו שריר מרתק. הוא נמצא תחת הריאות ובנוי כיריעה כיפתית. זהו שריר דיאפרגמי אשר בפעולת שאיפת אוויר יורד כלפי מטה ויונק את הריאות בואקום.

ישנם אופני נשימה שונים ורבים ואין דבר כזה נשימה נכונה באופן מוחלט. פשוט במצבים שונים, אנו נושמים שונה.

אגב, שריר הסרעפת מושפע מאוד ממתח ומנגד מגיב טוב למסרים מרגיעים ולכן אחרי שאנחנו צוחקים צחוק עמוק ומתגלגל, הסרעפת משתחררת ומרגישים שנושמים עמוק ורגוע.

רצפת האגן אינה חלק של מערכת הנשימה אבל מאוד מאוד מעניין לגלות שלרצפת האגן יחסי גומלין משמעותיים וחשובים עם הסרעפת.

מה זה תכלס אומר?

זה אומר שכשאני שואפת אוויר באופן שהבטן מתרחבת (הסרעפת יורדת מטה וגורמת לדחיקת הבטן החוצה), רצפת האגן מקבלת את משקל האיברים של חלל הבטן כיוון שהלחץ התוך בטני גדל.

כמובן שאם נדע להפעיל את רצפת האגן באופן יעיל, היא לא תברח לנו למטה עם כל נשימה…

אם נשאף באופן שחלל הבטן מתרחב ונוצרת תנועה גם ברצפת האגן ולאחר מכן נדחף את האוויר החוצה , רצפת האגן תצטרף אל העבודה ותהיה שותפת בדחיפת האוויר.

וכדי שזו תהיה ממש עבודה לרצפת האגן וכזו שמתרגלת את האזור, יש להציב איזה אתגר שיגרום לרצפת האגן לעבוד יותר.

איך עושים זאת?

פה יש משהו מאוד מעניין ואנסה להסבירו –

תפקיד שאיפת האוויר הוא – להזין את מערכת הנשימה באוויר. תפקיד הנשיפה הוא – לרוקן באופן יעיל את האוויר. אם האוויר יוצר חלק ופשוט מהגוף, השרירים של הנשימה לא מתאמצים אבל, אם פתח יציאת האוויר מצומצם, הגוף מתגייס לדחוף את האוויר החוצה.

אם כך, אם אני רוצה להביא את רצפת האגן לעבוד ולהיכנס קצת לכושר, אז לאחר שאיפה שמרחיבה את הבטן וכפי שאמרנו מניעה גם את הסרעפת, עלי לצמצם את פתח יציאת האוויר ולדחוף עם רצפת האגן והסרעפת את האוויר החוצה.

את הפתח הצר אני מייצרת על ידי עיצורים שונים כמו – ס , ש , פ או אחרים. ככל שהפתח לאוויר יהיה מצומצם, הגוף יתגייס יותר כדי לדחוף את האוויר החוצה.

וכמו שנשיפת האוויר יכולה להפעיל את רצפת האגן, גם שאיפת אוויר עושה זאת ושוב על ידי יצירת אתגר נשימתי שמקשה ומצמצם את ערוץ כניסת האוויר.

כתוצאה מכך, הסרעפת מתגייסת למאמץ ועימה ניתן לגייס גם את רצפת האגן.

גם בשאיפה וגם בנשיפה, אני מדריכה את הנשים להגיע תחילה ליציבה איכותית שממנה הגוף יכול להתגייס  ובה מערכת הנשימה, הגב, האגן ורצפת האגן זמינים לתנועה ועבודה.

כשגיליתי את התכונות האלה של מערכת הנשימה, הייתי מלאת התפעלות ולא יכולתי שלא לחושב על המשפט – "מה רבו מעשיך השם"

אכן, ה' נתן לנו כלים מדהימים וצריך רק סקרנות והתבוננות כדי לגלותם ולהיעזר בם בדרך לבריאות טובה גם של רצפת האגן.

מי אמר שהתבוננות היא רק לעניינים שכליים?

גם מתוך התבוננות בעניינים גופניים אפשר להגיע להתפעלות מעוצמתו של השם

ואין זמן מתאים יותר מתקופה זו של השנה בה אנו באים להמליך את הקב"ה עלינו ועל כל חלק וחלק מגופנו.

שנה טובה וחתימה טובה

מיכל אקבום 'רצף' תרגול תפקודי מודע לחיזוק רצפת האגן

052-7703746

mekebom@gmail.com

שלחי פוסט זה לחברה

שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב print
הדפסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.