יום חמישי

|

|

03/10/2024

לאישה החרדית

|

|

|

03/10/2024

|

יום חמישי

הלו, מישהו בכלל שם לב למודעה שלי? / ימימה ביסמוט

כואב הלב. אין מה לומר. כואב לגלות שלאחר כל המאמץ וההשקעה של זמן, כוחות וכסף, אף אחד לא ממש קורא את המודעה שלך. כן, למרות שיש לך מוצר באמת מצוין או שירות מעולה, בשורה התחתונה, ככה בינינו, זה לא ממש מזיז למישהו.

המייל נמחק, הפלייר נזרק והמודעה מוצאת את עצמה כחומר ניקוי מעולה למירוק חלונות.

מדכא.

טוב, לא יודעת אם זה ינחם אותך אבל את בחברה ממש טובה, כי בעולם המערבי המתוקשר, על שפע ערוציו הבלתי נגמר, הסוגיה הזו הפכה לבעיה של ממש.

כולם כותבים,

כולם מפרסמים,

ו… אף אחד לא קורא.

עיוורון פרסומי – תוצאה של חשיפת יתר

המוח שלנו אומלל (גם חשבון הבנקL). מאות מסרים שיווקיים ביום תובעים את הקשב שלו. והוא עייף המסכן, מרוט לגמרי.

בכל רגע נתון מישהו רוצה למכור לו משהו, לדחוף לו משהו, לשכנע, לפתות, לתמרן אותו ולגרום לו לתת ליד שלנו פקודה לשלוף את הויזה.

באמת שאנחנו לא מעריכות אותו מספיק, כמה הוא נאמן על משמרתו ועושה הכול כדי שלא נתפתה.

'סכנה!', 'להתרחק!' מורה לנו מוחנו היקר והופך אותנו לחירשות ועיוורות לכל מסר, ששמץ שימצו של שיווק או פרסום נודף ממנו.

ככה זה. זו תוצאה ישירה של חשיפת יתר לתקשורת הכתובה והאלקטרונית.

מנת יתר…

אז מה עושים?

מפסיקים לפרסם והולכים הביתה?

ממש לא.

סוגיית הקשב מעסיקה אותי כבר שנים ובתור מי שתפקידה הרשמי לחדור את מסך הקשב הזה לתועלת לקוחותיי, אני רוצה לשתף אותך היום בטיפ חשוב, שיישום נכון שלו, יהפוך את המסר הפרסומי שלך לבולט וכריזמטי.

לכתוב 'נכון' זה הכי לא נכון!

היות והלקוחות שלך בדיוק כמוך סובלים מחשיפת יתר למסרים שיווקיים, ברגע שהמסר שלך נשמע 'כמו פרסומת', הוא אוטומטית מסווג ל'לא מעניין' והולך לזבל.

ולכן, אל תתאמצי לחקות מודעות שראית, אל תאמצי לעצמך את 'השפה הפרסומית' שכוללת: שימוש בהבטחות מוגזמות וסופרלטיבים, עם המון סימני קריאה וסלוגנים מתחכמים שלא אומרים בעצם שום דבר, אלא כתבי את המסר בגובה העיניים, בשפה יומיומית. לא גבוהה מדי וגם לא רחובית. פשוט ולעניין.

רוצה דוגמה?

הנה:

מדובר בחברה ידועה לוויטמינים ותוספי מזון.

זה הנוסח שהופיע באתר שלה לפני ה'מייק אובר' שעשיתי לו:

"כשאיכות היא הרבה מעבר לסיסמה, סטנדרטים גבוהים של מקצועיות והקפדה על שירות מעולה, הם הקו המנחה, אין פלא שחברת "איקס", ניצבת בצמרת עולם תוספי התזונה ומזון הבריאות בישראל…"

אם קראת ודאי תסכימי איתי, שהמסר הזה עושה הכול חוץ מלגרום לנו להבחין בו ולהשתכנע. הוא צפוי מדי, שחוק, מדבר במילים גבוהות ופומפוזיות מדי ובעצם לא עושה לנו כצרכניות, כלום. היה כלא היה…

אז איך משדרגים אותו והופכים אותו ל'לוכד קשב'?

הנה כך. זה הנוסח לאחר ה'מייק אובר' שלי

"אנחנו לא מאמינים שוויטמינים מסוגלים לעשות, מה שמלפפון טרי ועגבנייה בשלה יכולים. אבל, במקרה שאין לכם "כימיה" עם ירקות,התוספים שלנו בהחלט יכולים להוות תחליף טוב."

נו, קלטת את ההבדל? כל הרעיון לכתוב פשוט, לא יומרני, אבל פוגע 'בול בפוני'.

אז בפעם הבאה שאת צריכה להוציא מסר שיווקי – פרסומת, מייל, דף נחיתה או פוסט, היזהרי מניסוח 'מקצועי' מדי ודאגי לכך שהמסר ידבר בגובה העיניים.

קשה?

נו טוב, מי אמר שהחיים קלים?

***

ימימה ביסמוט – קופירייטרית. כותבת עבור עסקים תוכן רענן, מקורי ובעיקר עושה שמח בארנק. מייל: [email protected], בקרי באתר שלי

 

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של "קול כבודה"

WhatsApp Icon

להצטרפות לניוזלטר של "קול כבודה"

Gmail Icon

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

שיחה

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים