10 טיפים חשובים- כך תשמרי על האור שלך / גלית הרשקוביץ

שיתוף ב email
שיתוף ב print

גיל 20 הוא גיל נפלא, אבל למחושבות ביננו אנחנו כבר מתחילות לשמור ולהישמר ולמנוע נזקים עתידיים.

את עדיין צעירה גם מבחינת הגיל וגם מבחינת העור. העור מפריש שומן (סבום) שהוא שומן בריא אולם בשנות העשרה הפרשה מוגברת שלו גורמת להתפרצות אקנה, בגיל ה-20 העור מתחיל להתאזן והמפליא הוא שבאזור גיל 25 העור… מתחיל להזדקן (2 החלבונים העיקריים – הקולגן והאלסטין – מתחילים 'לעבוד' לאט).

חשוב לציין כי גם עור שעבר 'פצעי בגרות' ולא נוקה כליל, כלומר האקנה עבר ונרגענו אבל לא דאגנו להוציא את השורש של הפצע, יש סיכון לצלקות וכתמים. לכן ההמלצה שלי היא לדאוג לשלב שאחרי האקנה – פוסט אקנה.

 

אני מצרפת לכאן כמה עצות לטיפול וטיפוח העור בגיל ה-20. גם מה שלא חשבת שצריך:

1.לא לוותר על פילינג

כדי להמשיך בהתחדשות קולגן יומי יש לבצע פילינג מדי יום שמבוסס על חומצות אלפא הידרוקסיות ובטא הידרוקסיות. כמובן שלא כל יום פילינג אלא קרם פילינג בלילה שעושה טיפול פנים יומיומי, ופעמיים בשבוע פילינג חזק יותר.

הפילינג יעזור לקלף תאים מתים, להגיע מתחת לפני השטח כדי לשחרר את הנקבוביות, למנוע פצעונים עתידיים, להעניק מרקם חלק ולחזק את התא.

 

  1. לעולם אל תזלזלו בעוצמה של קרם הגנה.

קרני UV יהיו בכל מקום – גם בעבודה מבעד לחלון, גם ברחוב, גם כשאתה ברכב, השמש היא הגורם מספר אחת של הזדקנות העור החיצונית, ואנשים צריכים לדאוג לרמה זו של חשיפה לשמש. קרני השמש נמצאות גם כשמעונן, ותורם להזדקנות מוקדמת של העור, לכן המשטר לכל עור בריא הוא באמצעות SPF.

 

  1. תזונה מסייעת למראה עור בריא. מים עם לימון, 2 ליטר ביום, ירקות טריים, סיבים תזונתיים, ותוספת ויטמין D.

 

  1. הניקוי הראשוני לעור הוא חשוב מאד

סבון – את משתמשת בו כבר מתקופת בית הספר / התיכון. יתכן שתצטרכי לחשב מחדש כי ככל שעולים עם הגיל, סוג הסבון משתנה בהתאם לצרכים של העור. אנשים רבים ממשיכים להשתמש בסבונים שהשתמשו בנערותם והם גורמים בכך לייבוש החומציות הטבעית של העור, לעור קשה. גם אם סובלים מאקנה, אגב, אין צורך בניקוי אגרסיבי, שרק מחריף את הבעיה וגורם להתפרצות מחודשת של פצעים.

 

  1. במהלך חודשי הקיץ מומלץ להשתמש בחומרים ללא שמן.

בגיל 20 השמן הוא לא החבר הכי טוב שלנו, בל נשכח שרק לפני 3 שנים עוד הפרשנו שומן בצורה רצינית ביותר ועדיין העור עובד על הפרשת סבום. השומנים שיש בקרמים האיכותיים כיום הם שומני אומגה, חומצות שומן, חומצות אמינו שבהחלט לא מתאימים לגיל ה-20. בעור יבש זה מתאים לגיל ה-20 המאוחרות. גם רופאים וגם קוסמטיקאיות ממליצים על חומצה היאלרונית שזה מרכיב טבעי לחלוטין שיש לנו בגוף ואינו גורם להתפרצות (שעדיין גבולית בגיל זה). החומצה ההיאלרונית מאזנת את השומנים ומקנה לעור מראה רענן וצעיר.

 

  1. לא לישון עם האיפור שלך. אף פעם.

גם אם חזרת מאירוע, מבילוי, מכנס וכו', תעשי לי טובה ותנקי את הפנים, אפילו מינימלית. בלילה העור שלנו מתחדש, התאים מתחדשים, הורמון גדילה מתקן את התאים, העור רוצה לנשום ולהוציא לכלוך בתהליך הזה אל פני העור.

דמיינו מה קורה לכל התהליך הזה כאשר לא הורדנו איפור – העור חסום, הנקבוביות סתומות, הלכלוך הפנימי נתקע בעור התחתון, השומן לכוד בפנים. וכל זה מוביל להצטברות חיידקים.

 

  1. בגילאי ה-25 זה גם הזמן למנוע נזקים עתידיים. יש הרבה ביטויים ודרכים לטפל באנטי אייג'ינג (נגד הזדקנות העור), אחד מהם שמתאים מאד לגיל ה-20 הוא ויטמין סי, שגורם לשיפור הנזקים שהתחוללו בעקבות הרדיקליים החופשיים (התחמצנות העור).

 

  1. אל תגזימי

שמירה על בריאות העור היא דבר כייפי ועצום, אבל חשוב גם לזכור שפעילות יתר עלולה לגרום לנזקים. בגילאי ה-20 למשל עודף טיפול באקנה ובשומן גורם בהחלט להתפרצות. לכן עצתי אליכם בכל התכשירים – לנסות כל פעם מוצר במשך 4 שבועות ולראות אם הוא מתאים לנו או גורם לגירוי.

 

  1. אין צורך להשתמש בתקופה זו בקרם עיניים, קרם הלחות הרגיל היומיומי יעשה עבודה נפלאה. כל זאת אלא אם כן יש בעיה ספציפית באזור מתאר העין – כגון כהויות, נפיחויות, קמטים – שהטיפול לכך הוא פפטיד מסוים שמטפל בנזקים אלו. העור סביב ומתחת לעיניים הוא אחד האזורים הדקים של הגוף.
  2. עדיף לדעת את סוג העור שלך. סוג עור זה מהרגע שנולדת ועד 120. מצב העור משתנה. ברגע שתדעי לאבחן את סוג העור שלך, לא תטעי לעולם בהתאמת תכשירים.

 

נהנית? נשמח לשמוע חזרה.

במאמר הבא העור שלנו בגילאי ה-30.

שלחי פוסט זה לחברה

שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב print
הדפסה

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.