בפוסט הקודם דברנו על ההבדל בין עסק הלוקה בתסמונת העסק הקופץ לבין המותג המוביל.
היום אני רוצה ברשותך לפתוח קלף נוסף מהערימה, קלף שלא אוהבים לקבל אותו, בטח שלא במשחק של החיים… הקלף הזה נקרא: כשלון.
מי באמת מצליח בעסקים?
יש את הפתגם הידוע: 'הוותרנים לעולם לא יצליחו, והמצליחים לעולם לא יוותרו'.
לפעמים אנחנו מסתכלות על עסקים מצליחים וחושבות שזה מובן מאליו, שהם נולדו שם – לתוך ההצלחה הגדולה, נולדו על פסגת ההר, וזה ממש רחוק מלהיות נכון.
אף אחד לא הצליח מתוך הצלחה. ההצלחה מגיעה דווקא מהכישלון, מחוסר הצלחה.
את בטח מכירה את המשפט: 'ההצלחה הכי גדולה היא איך שאתה מתייחס לכשלון…'
זה משפט יפה, אבל קשה מאד ליישום.
אם נשים לב, נראה שהמרחק שלנו מההצלחה הוא בדיוק הרגע הזה בו את מתייאשת. כי בחשבון פשוט, כשאת חווה כישלון כלשהו, ובמקום לוותר ולסגת אחורה את ממשיכה להתקדם – זו ההצלחה! כי הצעד הבא שלך יקדם אותך עוד כמה מטרים אליה, וגם אם יהיה כשלון נוסף בדרך ושוב – את לא תוותרי, השגת עוד כמה מטרים, ההצלחה תגיע.
אז למה בעצם אנחנו מפחדות מכישלונות?
בהסתכלות בריאה, הכישלון שלנו הוא בעצם הצלחה – אם לא מוותרים.
אז בעצם אפשר להגיד שהאדם הכי מצליח זה האדם שעבר הכי הרבה כישלונות, הא?
לא חכמה לראות אותו עכשיו בראש ההר… אף אחד לא נולד שם, תהיי בטוחה.
אני מזמינה אותך להתחיל עכשיו את המסע שלך –
כי אם לא תכשלי היום, לא תצליחי מחר.
וקבלי טיפ קטן ממני שיקל לך את הדרך: שימי לנגד ענייך את המטרה שלך בצורה ברורה ובהירה, ככה תוכלי לקבל ביתר קלות כל כשלון ולהתמודד מולו בהצלחה.
רוצה לגלות את 4 האסטרטגיות של המותגים הגדולים?
מלאי את הפרטים
שלך,
ברכה.