כל התוכן המעניין לאישה החרדית
יום ראשון
|
ו׳ בניסן ה׳תשפ״ד
|
14/04/2024

שאלתן: האם רק עבודה קשה מאפשרת להיכנס לכושר גופני?

צילום: פיקסביי

מרים גרוס, מאמנת כושר בכירה, מרצה במסגרת הפרויקטים הקהילתיים של מרכז "בשבילך", רכזת קורס פילאטיס במכון ווינגייט ואם לשבעה ילדים, פה בשביל לענות ולהסביר. 

רבות סבורות כי אם כבר – אז כבר; אם החלטתי להתחיל להניע את הגוף שלי ולשפר את יכולותיו, אזי אני חייבת להרגיש, בעיצומו של כל אימון, שאין לי כבר אוויר לנשימה וכי כל עצמותיי זועקות למנוחה. רבות הולכות על ריגושים, על הרבה זיעה וכאב, אולם האמת, שהוכחה במחקרים רבים, היא שפעילות גופנית ברמה בינונית היא מקדמת הבריאות הנכונה ביותר. "בינונית" הוא מושג אינדיווידואלי, כמובן, והגירויים שאנחנו מספקות למערכות הגוף שלנו אמורים להיות ממוקמים בין שני הספים האישיים שלנו – הנמוך והגבוה. הסף התחתון הוא זה שאינו מספק כל גירוי לגוף, והעליון הוא זה בו הגוף כבר אינו משתפר, אלא נכנס למצב של מצוקה והישרדות, הבא לידי ביטוי בדופק מהר וחזק ובכאבי שרירים. כדאי גם לציין כי מי שמשלם את המחיר על אימונים קשים יתר על המידה הם המפרקים, ולהם אין חלקי חילוף. 

הגירוי הנכון הוא זה הלוקח את הגוף מעט מעבר ליכולת האישית שלו. אגב, הפתעה – בדיקות פיזיולוגיות של ספורטאיות מקצועיות מראות, פעמים רבות, נתונים גופניים לא תקינים הנובעים ממצב של מצוקה. 

כדי להשיג את מירב ההשפעות החיוביות של הפעילות הגופנית על מערכות גופנו – סיבולת לב\ריאה, מערכת הדם, השרירים, העצבים (קואורדינציה), העצמות (צפיפות העצם), וגם ההשפעה החיובית על המערכת הרגשית – יש להתאים את הפעילות הגופנית למצב העכשווי שלנו, ולעלות משם בקצב המותאם לנו אישית. 

יש לך שאלה?
שלחי לנו למייל והתשובה תינתן באנונימיות מעל במת האתר. במידה והנושא רגיש מידי תינתן תשובה אישית.
בנושא המייל יש לציין 'שאלה של גולשת מאתר קול כבודה'
Center@bishvilaych.org

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

שיחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

עקבות במים | אביה .פ.

לפני 10 שעות

|

0

בודדה? מישהו למעלה שולח לך חיבוק | ליאת קרן

לפני 10 שעות

|

0

הלילה ההיסטורי של התקופה הזאת | סיון רהב מאיר

לפני 11 שעות

|

0

מפחיד לכם? זה טבעי ונורמלי... קחו כמה כלים פסיכולוגיים להתמודדות בזמן אמת | ברכי שגב

לפני 21 שעות

|

0

זוהר, מרגש וייחודי: כך תעצבי שולחן ליל סדר מלכותי

לפני יום 1

|

0

מכובד על שולחן השבת: סלט ארטישוק עם פטריות

לפני 2 ימים

|

0

ביקורת עם פילטרים | פרשת תזריע

לפני 2 ימים

|

0

חטיף קינואה עם שוקולד וחמאת בוטנים

לפני 3 ימים

|

0

מוקדש לכל המקרצפות: "מי יקח אותך" ספוקן וורד 'עושות כלים' עם צירי אייזנבאך ועידית ליכטנפלד

לפני 3 ימים

|

0

רְאִי | צילום והגיגים: דפנה שן

לפני 3 ימים

|

0

אוסף גאולות | אפרת ברזל

לפני 3 ימים

|

0

לרדת במשקל בלי דיאטה? 22 הרגלים של הצלחה!

לפני 3 ימים

|

0

משימה ביומן: להיות שמח! | סיון רהב-מאיר

לפני 3 ימים

|

0

ארוחת ביניים: מעדן גבינה ושמיר עם קוביות מלפפון מרעננות

לפני 4 ימים

|

0

בואי אמא: מחשבות על ניקיונות | הפודקאסט של אפרת ברזל וביתה מאיה הבלין

לפני 4 ימים

|

0

דּוֹקְטוֹר חֶמְלָה | לאה הורביץ

לפני 4 ימים

|

0

קריספי עם פירורי לחם: השניצל הכי טעים והכי קל להכנה

לפני 4 ימים

|

0

הקירות מדברים: גלריית קירות צבעוניים שעושים מהפכה בחלל הבית

לפני 4 ימים

|

0

אפרת ברזל בראיון מיוחד על ספר ילדים חדש: "סבא שלי עושה חדשות"

לפני 4 ימים

|

0

ברכת האילנות, החטופים והקטופים | סיון רהב-מאיר

לפני 4 ימים

|

0