הסוד מאחורי איכות חיים מעולה/ שושי אופנהיים

שיתוף ב email
שיתוף ב print

הרבה נשים שאני נפגשת איתן מתלוננות על כאבי בטן
כאבי הבטן הפכו ממש לחלק מהשגרת החיים שלנו… כן ממש כך!

אכלנו? כאבי בטן, עצירות או להפך. כבר התרגלנו שזה הפך לחלק מתהליך העיכול.
אבל האמת היא, שזה ממש לא צריך להיות כך!
צריך להבין שכאבי בטן הם לא דבר נורמלי ורגיל בתהליך העיכול ולא נכון לנו להשלים איתם – כי כאבי הבטן זה דבר לא נעים ובעיקר מוריד את איכות החיים שלנו!

כאשר מנסים למצוא את הסיבה לכאבי הבטן, אומרים "אכלתי יותר מדי" או "אכלתי משהו שאני רגישה אליו?"
יתכן שזה נכון אבל יכולה עוד סיבה והיא קשורה לפלורת המעיים.

אולי שמעתן עליה ואולי לא, אז הנה הסבר קצר:)

פלורה – זו הסביבה החיה של המעיים שלך.
שמורכבת מחיידקים חיוניים שתפקידם לקדם את הבריאות באמצעות שמירה על האיזון המיקרוביאלי במערכת העיכול.
ומספרם של חיידקים אלה מגיעים למאות מיליארדים.

האדם והחיידקים הפרוביוטיים נמצאים במערכת יחסים סימביוטית, והדדית בתוך גופנו ועל גופינו חיים אינספור יצורים חיים, וכן, הם נמצאים גם במעיים.

בשביל מה?

זה בדיוק הקשר שלהם לכאבי הבטן שלנו החיידקים האלו; במשך דורות רבים היו בעצם החברים הטובים והנאמנים של האדםץ
החיידקים ניזונים משאריות המזון ומסביבת המחייה שאותה אנו מספקים דרך התזונה שלנו  ובתמורה הם נותנים לנו תמיכה במטבוליזם והגנה מפני "חיידקים מזיקים" במעיים להשפיע לרעה על תפקוד מערכת החיסון ועל הנוחות במערכת העיכול, ועזרה לנו לעכל את המזון.

כן, עיכול של קטניות, דגנים ומזונות אחרים – קשה מדי עבור מערכת העיכול שלנו לבדה. אבל החיידקים ידעו לעשות עבודה מצויינת!
לפרק בכיף את המזונות שמערכת העיכול של האדם מתקשה.

אבל…
וכאן יש אבל גדול –
כדי שהחיידקים ימשיכו את חייהם במערכת העיכול שלנו, אנחנו צריכות לשני תנאים עיקריים :

– תזונה טובה ומזון מותאם

– אספקה קבועה של חיידקים חדשים.
וכמובן, החשוב מכולם:

לא לתת לשום דבר להזיק או להרוג אותם.

ומה קורה בעולם המודרני? זה מתחיל באנטיביוטיקה שכמעט כל אדם מקבל מגיל הילדות – שהורגת את החיידקים הטובים שלנו במערכת העיכול. בתזונה לקויה, שאין בה מספיק סיבים שמתאימים להתפתחות החיידקים ובכלל מחסור של הספקה קבועה של חיידקים חדשים

אבל רגע, מאיפה בכלל מגיעים חיידקים האלו? ולא הם לא נמצאים רק בבית מרקחת, אלא ממזונות מותססים!

ממקורות מסוימים של פחמימה פרה-ביוטיקה פוטנציאלית שחיידקי המעיים שלנו מסוגלים להתסיס.

הם כוללים לדוגמא:
פירות וירקות כמו עגבנייה, ארטישוק, ארטישוק ירושלמי, בננה, אספרגוס, פירות יער, שום, בצל, ירקות ירוקים, קטניות, פשתן ודגנים
כמו שיבולת שועל, שעורה וחיטה.

רק כך נטפח את החיידקים שלנו ונבטיח את קיומם במערכת העיכול. אם נאכיל את החיידקים שלנו במוצרים בריאים, הם יחזירו לנו באותו מטבע.

ועוד למשל כרוב כבוש, ירקות כבושים ולחם מחמצת.
כשיש בהם לא רק את הערכים הרגילים אלא גם חיידקים שימשיכו ויעזרו לנו בפירוק המזון, גם כאשר יגיעו למעיים שלנו .

אז אם את רוצה למנוע כאבי בטן – הדבר הכי חשוב שאת צריכה שצריך לעשות, לפני הכל זה להעשיר את פלורת המעיים שלך בחיידקים ע"י תזונה נכונה ומזונות מותאמים  אשר יעשירו את פלורת המעיים שלך בצורה טיבעית ויתנו לגופך ולמערכת העיכול שלך את הכח לעכל את המזון.

מזמינה אותך להכיר את תהליך הכנת מחמצת כתחליף לשמרים התעשייתים ואיך להכניס את השימוש בה בצורה קלה ופשוטה. תלמדי את כל סודות המחמצת, איך לעשות אותה ולהשתמש בה בדרך הכי טובה. תלמדי לבחור את הקמח הנכון בעבורך והעיקר ולהכין ממה הכל מלחם פשוט ואפילו עוגות, וחלה לשבת שלכולם יאהבו ולא יאמנו, מה שישנה את איכות החיים שלך ורק לטובה.

שלחי פוסט זה לחברה

שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב print
הדפסה

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.