יום שני

|

ו׳ באלול ה׳תשפ״ד

|

09/09/2024

לאישה החרדית

|

ו׳ באלול ה׳תשפ״ד

|

|

09/09/2024

|

יום שני

הצילו אני טובעת בעומס הניהול/ שירה גמליאל

אתם כבר בטח יודעים כמה הודעות ושיחות שלא נענו ממתינות לכם בטלפון אחרי הפגישה שבדיוק יצאתם ממנה.
אולי אפילו הכנסתם ללו"ז שלכם את זמן הטיפול בכאוס הזה והכתבה ההיא שקראתם, על הקשר בין לחץ נפשי לשימוש בטלפונים וזמינות תמידית למקום העבודה שלכם בטח מהדהדת לכם בראש ומובילה לתחושת יאוש קלה.

כשמנהלים נכנסים לתהליך הכשרה של עובד חדש, רבים מהם רוצים ליצור שכפול של עצמם.

עם זאת, מעבר לכך שבלתי אפשרי לעשות את זה, בדרך הזו יאבדו המנהלים את הגישה וזוית הראיה הנוספת שאדם אחר מביא אל השולחן.

ועדיין, מנהלים ירצו שהדברים יתנהלו בדרכם ועל פי האני מאמין של החברה שלהם, וכך נוצר מצב שבו הכל חייב לעבור דרך אותו מנהל ורק הוא בעצם רשאי לקבל את ההחלטות.

בחירה בצורת הניהול הזו מצריכה 100% זמינות עבור העובדים, שכמובן אין בסמכותם לקבל החלטות ללא אישור המנהל.
עם זאת, כשנבצר מאותו מנהל להיות זמין – וזה תמיד קורה – נוצר כאוס. החלטות לא מתקבלות בזמן ואיכות השירות של החברה נפגם.

אז איך אפשר למנוע את זה?
שני דברים קריטיים צריכים לקרות.
1. אתם כמנהלים תצטרכו ללמוד להרפות מהצורך לשלוט בכל תהליך קטן בחברה. העסקה של עובדים חדשים מתרחשת כשנוצר עומס עבודה שאדם אחד לא יכול לעמוד בו. יש ללמד את העובדים האלו את החזון והדרך של החברה ולתת להם את המושכות ואת הסמכות לקבל החלטות בתחומם (כמובן ישנן דרגות שונות של האצלת סמכויות), מתוך הבנה שהם לא חושבים כמוכם. הם גם לא חושבים פחות טוב מכם, אלא אחרת – וזה מבורך.
2. תצטרכו לעצב עובדים עצמאיים, עם חוסן נפשי ובעלי בטחון עצמי גבוה.

הנה חמישה כלים פשוטים שיעזרו לכם לעשות זאת.
1. עם כניסתם לתפקיד עזרו להם לבחור 2-3 ערכים מנחים שמתכתבים עם חזון החברה שלכם. בדרך זו בכל פעם שיעמדו בפני דילמה טרם קבלת החלטה, יוכלו לשוב אל אותם ערכים ולהשתמש בהם כמצפן דרך.
2. שדרו לעובדים שלכם שהקול שלהם חשוב עבורכם, ושאתם רוצים לשמוע אותם. עובד שקולו נשמע מרגיש חשוב וזה מוסיף למוטיבציה ולרמת המחוייבות הארגונית.
3. עודדו אותם ליוזמות חדשות – כמה מוחות יצירתיים עדיפים על אחד. כשהעובד יציע יוזמה מתאימה שבאמת עשויה ליעל את תהליך העבודה ולהוביל להצלחה – פרגנו לו. ההצלחה הזו תעלה לו את הבטחון בחשיבה שלו והתאמתה לחברה, וכך הוא יגש לקבלת החלטות בהמשך קצת יותר בטוח ועצמאי.
4. תנו לעובדים שלכם להתמודד עם דילמות בעצמם. אל תתנו להם את הפתרונות אלא שאלו את השאלות הנכונות על מנת שיגיעו לפתרון בעצמם.
גם אם בטווח הקצר הדבר עשוי לפגום קלות באיכות השירות/המוצר, בטווח הארוך תעזרו להם ליצר תחושת ביטחון עצמי גבוה וחוסן נפשי, ואלו מובילים לעצמאות בעבודה.
5. הזכירו לעובדים שלכם שהם נבחרו על ידכם לתפקידם כי הם מביאים ערך, ושאתם סומכים עליהם!

רוצה בהצלחתכם

שירה גמליאל (M.A)

מנכ"לית רזי שיח

מובילה מנהלים לייעול תהליכי עבודה 

בניית סיסטמים ניהוליים והגדלת הכנסות


050-2506710
shiragamliel@gmail.com

מזמינה אתכן להנות בקביעות מתכנים ניהוליים עדכניים, 

מעניין אותך? לחצי כאן או באתר הבית 

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של "קול כבודה"

WhatsApp Icon

להצטרפות לניוזלטר של "קול כבודה"

Gmail Icon

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

שיחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים