יום חמישי

|

|

03/10/2024

לאישה החרדית

|

|

|

03/10/2024

|

יום חמישי

כמה נתונים ועובדות על הפרעות קשב וריכוז

הגדרה- מצב בו הילד או המבוגר מתקשה להתרכז באופן מתמשך ולא רצוני ולא בשל סיבה מהותית חיצונית {מעבר דירה, מריבה עם חבר, חובות, מחלה ועוד..}או פנימית {חרדות, לחץ, עייפות, הנמכה שכלית}, להתמקד במטלה או במטרה פרק זמן המצופה מגילו, מצליח להתעלם ממסיחים סביבו, לשבת באופן הולם, ולהגיב מתוך שיקול דעת.

מקובל ,בספרות הרפואית, לחלק תסמונת זו ל-3 קבוצות:

  • הטיפוס הלא קשוב D.D.– בקבוצה זו נראה ילדים חולמניים, מרחפים, מתנתקים מהר, שוכחים, מפוזרים, מתארגנים הרבה מאוד זמן לכל משימה וכשמתחילים את המשימה החדשה כבר עייפים מההתארגנות… נראים מבולבלים, מוצפים בנקל בגירויים. מתקשים ליזום מטלות. אינם משלימים עבודות, דבר הגורם להצטברות מטלות שלא הושלמו. בקבוצה זו, בדרך כלל, הבנות מתאפיינות בקושי זה. הן על פי רוב עדינות, שקטות, יושבות יפה במקום ועין לא מקצועית תתקשה לאבחן את הקושי. פעמים רבות יגידו עליהן שהן עצלניות, מסכנות, לא מסוגלות מבחינה קוגניטיבית להגיע להישגים לימודיים אך הגורם המהותי הוא שונה בתכלית כאמור. לרוע המזל בדרך כלל קשה לאתר אותן בשל התדמית הכללית החיובית ואי הפרעה לשיעורים…
  • הטיפוס האימפולסיבי-בקבוצה זו נראה ילדים שעושים בלי לחשוב, רק שבריר שניה לאחר שהם עשו הם "תופסים" את הטעות ומצטערים עליה. יש להם קושי בעיכוב התגובה גם כשהם מכירים ויודעים היטב את החומר. בכיתה הם יפלטו את התשובה לפני שיתבקשו, פזיזים, יתפרצו לדברי המורה או יקיפו את התשובה הלא נכונה. לעיתים יפתחו תדמית של חוצפנים ו"דווקאניקים" למרות שהם ממש לא כאלו, בוודאי לא בבסיס.
  • הטיפוס ההיפראקטיבי-בקבוצה זו נראה ילדים קופצניים, שובבים מדי, תזזיתיים, תנועתיים המתקשים לשבת במנוחה במהלך המשימות השונות. לטעמי, הקבוצה הזו התברכה בברכה מיוחדת {ממש לא בציניות אלא ברצינות גמורה!} שהם מאותרים מוקדם. האם נמצא מחנך והיום עם המודעות אפילו גננות שמסוגלות להכיל בשלוות נפש ילד שכול הזמן פעיל, זז, נוגע, מרעיש. כך ,דווקא ילדים אלו מטופלים ראשונים מכל הקבוצות ועולים, מהר יחסית, על דרך המלך. בקבוצה זו, בדרך כלל, מתאפיינים בנים הלוקים בקושי זה.
  • הטיפוס המשולב- טיפוס המכיל מספר אפיונים מכול קבוצה. כמובן שהחלוקה הינה לצורך אבחנה כללית והתמקדות בקושי בשביל להתאים טיפול הולם, אך בוודאי אנשי החינוך והמקצוע נתקלים במגוון מקורי, שונה, ייחודי ומפתיע של סימפטומים שונים אצל הילדים. ה DSM  החמישי יצר חלוקה מעט אחרת.

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של "קול כבודה"

WhatsApp Icon

להצטרפות לניוזלטר של "קול כבודה"

Gmail Icon

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

שיחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים