ישנם פערים עצומים בין העולם שלנו כבעלי עסק לבין הלקוחות שלנו מגוון דעות מגוון עדות אוכלוסיה רב גונית לקוחות העסק שלנו שונים מאיתנו לגמרי. יש להם עולם ערכים שונה תחביבים שונים תחומי ענין שונים .מה יכול לעזור לך להצליח בעידן המודרני ב2024 עידן של הייטק וטכנולוגיות חדישות, הכול השתנה? נכון בואו נלמד להתאים את עצמינו לעולם המודרני בכדי להצליח המידע החינמי קיים היום בכל מקום יותר מדי מידע בעצם גורם לנו לסחרור שלא מרצון בנוסף לכך תוסיפו את הלחץ החברתי להתאים את עצמינו כל הזמן לקבוצה לעמוד בדרישות חברתיות גבוהות מה שיוצר לנו הרבה בלבול ועומס.
בעבר התפיסה השיווקית הייתה להיות מרוחק מהעם הטכנולוגיה בעצם גרמה למעשה קרבה בין רחוקים (ולעיתים הפרדה בין קרובים) כשמצד אחד היכולת לכתוב לכל אחד בכל זמן כל דבר היא ברוכה ונעימה מצד שני מאפשרת אימפולסיביות או תגובות לא מכבדות בעידן שדוחה אלימות. אז איך מסתדרים עם הדיסוננס הזה?
התרגלנו לקרבה לתקשר עם בעל העסק ולדרוש שירות טוב מה קורה כשיש חילוקי דעות? איך ממשיכים לגשר על פערים ולהמשיך לתת שירות טוב כשיש כעסים? האם נכון להתרחק? האם נכון לתת לצד ג להתערב ולענות כשהוא לא מעורב רגשית?
אכן בעבר, שלטה תפיסה של להיות מרוחק מהעם, היום נוצרה קרבה הדבר הנכון ביותר הוא ליצור איזון, כשמצד אחד אתה מאפשר קרבה, נותן יותר פרטים מדויקים והגשת מודל עבודה מסודר. זה דורש ממך כבעל עסק להיות מחובר יותר ללקוחות, אך עובדה זו לא אמורה לאפשר השגה תמידית שלך כבן אדם פרטי.
עליך לשמור על תדמית עסקית מכובדת וגבוהה ולהיות מודע לכך.
בזמן אסטרטגיית מיתוג העסק, יש לבחור קו בו תצליחו לתקשר לאורך כל הדרך, באיזה סגנון תקשורת תתקשרו עם הלקוח ובאיזו רמת קרבה – החלטות אלו אכן ישפיעו על בחירת שם לעסק האם להשתמש בשם שלך או לבחור שם מותג גדול? האם למתג את עצמך ובהמשך לייצר מותג בת שלך?
מי עונה לטלפונים בעסק? איך מתנהל מעגל המכירות? מי מבצע את שיחת המכירה? מי קובע את הפגישות? מי קובע את התקדמות התהליך? האם בעל העסק, האם המזכירה האם הלקוח הוא זה שאמור לדאוג לכך (וודאי שלא)?
אך יש לשים דגש וחשיבות על מה שקורה בעסק ועל מודל ההתנהלות שלו ולא לתת ללקוח ליפול בין הכיסאות, וכשיש מקרים שחוזרים על עצמם זה הזמן לפנות ליועץ מערכות יחסים ושיווק ולבדוק מה ניתן לשפר בעסק.
בעיה נוספת שיש לשים לב אליה – אם הלקוח מצד אחד חווה קרבה, כשיש לו אפשרות להתכתב עם בעל העסק, מצד שני, לפעמים בעל העסק שולח אותו הלאה, הוא חווה את העסק כלא יציב רגשית. אם אנחנו רוצים לייצר כימייה טובה עם הלקוחות – חשוב להקפיד לאורך כל הדרך על קו אחיד בתקשורת עימם
כולנו אוהבים לעזור לאחרים: עסק שתורם לאחרים נתפס כעסק שמחובר לשטח
אדם מרוחק נתפס כ"סנוב" מי רוצה להתקרב לסנוב? אף אחד זה. לא נעים, הסנובים בדרך כלל מרוחקים מחברים, ומוצאים את עצמם לבד, כך גם בעסק, עסק שתורם לנזקקים, נתפס כמחובר לעם על פי התפיסה השיווקית המודרנית.
אנחנו אכן מוצפים בגרויים, אבל התורה היא אחת והיא נר לרגלנו: הפסיכולוגיה גלתה היום את מה שהתורה גילתה לנו מזמן – עשר בשביל שתתעשר, עזוב תעזוב עימו ואהבת לרעך כמוך – חסד ועוד. התורה היא ספר להבנת האדם תקשורת יחסים של האדם עם עצמו עם חברו עם קונו עם כל כולו ועם סביבתו.
אך חשוב לדייק ולשים לב, כמו שלא כל מי שלמד רפואה זה אומר שהוא יודע לנתח לא כל מי שלמד תורה זה אומר שהוא יודע או מקיים אותה. לא כל מנתח שלובש חלוק, הינו מנתח מוצלח או בכלל יודע לרפא, כך לא כל מי שבחר להצהיר על עצמו או אפילו יש לו תעודות המורות על כך הוא אכן מתנהג בהתאם למה שאומרות התעודות.
מה מלמד אותנו מיהו האדם שמולנו?
מעשיו בשטח, ההתנהגות בפועל, ולכן כשאנחנו רואים עסקים שמחוברים לשטח ונותנים, זה מראה לנו שיש פה עסק שמחובר, שנותן, בדיוק כמו שאדם שנותן מראה על הלב הטוב שבו, כך גם עסק שמעניק מעצמו, מתקבל אוטומטית כעסק טוב עם נותני שירות טובים, ומי לא רוצה לעשות עסקים עם אנשים טובים?
אז מה נשאר? תחליטו באיזה אפיק אתם משקיעים את הנתינה שלכם מהעסק, קפצו על הזדמנויות להעניק ותהנו מאהבה חוזרת של לקוחות מרוצים שגאים בכם מאד!