יום שלישי

|

|

08/10/2024

לאישה החרדית

|

|

|

08/10/2024

|

יום שלישי

גורלי לעסק שלכם: איך אתם מתנהלים אחרי מתן שירות ראשוני ללקוח? | רחלי לייטנר

כשאתם רוכשים מוצר הדבר הבא שמעלה בכם חששות - איזו מעטפת שירות תקבלו ברגע שתתגלה בעיה כלשהי או כשתצטרכו את עזרת העסק. כמה אפשר לסמוך על אמינות המוכר? אז רגע לפני עיסקה, אם אתם מהצד המוכר ואם מהצד הקונה, כדאי שתפנימו כמה דברים חשובים
שירות ללקוח אחרי המכירה - כחלק ממערכת היחסים הנדרשת לעסק
שירות ללקוח אחרי המכירה - כחלק ממערכת היחסים הנדרשת לעסק | קרדיט: shutterstock

מזל טוב עשיתם מיתוג! יש לוגו, יש שירות, עכשיו מתחילים לקרא ללקוחות: תהיו נגישים תהיו נחמדים תנו שירות טוב תביאו קצת מעבר למה שהבטחתם ואתם תרוויחו לקוח מרוצה לאורך זמן.

זה מה שאני עשיתי בעסק שלי 10 שנים היה חוזה רשמי עמדתי על העקרונות שלי כבדתי את עצמי כבדתי את הזמן של הלקוחות ותמיד הבאתי קצת מעבר וזה עבד לי סגרתי את העסק מסיבות אישיות ואני כרגע בהסבה מקצועית לעיתונאות ותקשורת. היום אני משתפת מהטיפים שלי מה שעבד לי לאורך זמן. דווקא כשאני נתקלת בשירות שונה ממה שאני הבאתי, אני מבינה כמה חשוב לעשות סנכרון בין התאוריות לבין מה שקורה בשטח ולמה? כי בסופו של דבר כולם לומדים מכולם ויש לי אינטרס לקבל שירות ברמה מכבדת.

בעידן של היום, כולנו יודעים שצריך הנעה לפעולה. טלפון או כתובת של העסק ובעידן של היום גם קישורים שלקוחות יכולים להמשיך להכיר אתכם. דף נחיתה, אתר ועוד.

מה שחשוב שתזכרו: הלקוחות היום חכמים מאד וצריך ליצור מערכת יחסים עם הלקוח לאורך זמן. כי עוד הרבה לפני שהוא יגיע אליכם בעצמו הוא בודק מה עשו החברים המצליחים שלו וככה הוא מקבל החלטות חכמות.

מכירה ראשונה זו לא חכמה לעשות… יתכן והלקוח נפל בפח שטמנתם לו, השאלה מה קורה הלאה.

ראיתי מהנסיון שלי, לא לסגור עסקאות באותו, רגע כשאתם מגיעים למישהו שמלחיץ אתכם לסגור עסקה עוד היום בשעה הקרובה. אל תסגרו, בדרך כלל הוא בונה על זה שלא תשימו לב לפרטים הקטנים ואחר כך כשתשאלו על כך, הוא ישלוף את החוזה המנצח שהכין מבעוד מועד ואתם תישארו עם הלשון בחוץ זה.

אז בסדר, פעם אחת עבדו עליכם, אבל הוא לא ירוויח מכירה נוספת ולא תמליצו לחברים שלכם ליפול לפח שלו גם כן.

הפרטים הקטנים חשובים מאד.

אני רואה איך האדם שמולי מתנהל עם כסף ויודעת איך הוא יתנהל איתי, מי שמתקמצן על כל שקל בדרך כלל יתקמצן גם איתי ויהיה מאד קשה לעבוד אתו, אני בוחרת אנשי מקצוע עם לב רחב (יש פעמים שעשיתי טעויות בבחירות שלי, אל תחשבו שכל הבחירות שלי טובות אבל אני לומדת מבחירות בעבר ומסיקה מסקנות לבחירות הבאות).

אל תרוצו אחרי הבחירות של החברים שלכם בלי לברר שאלו הצרכים שלכם.

כשאני בוחרת מקום לימודים למשל, אני בודקת כמה אני חשובה להם.

היה מקום לימודים שרצו אותי, אז הזיזו בשבילי את ימי הלימודים שאני אוכל להשתתף, הם זיהו את הפוטנציאל שבי לעומת מקום אחר, שאמרו לי: 'אלו הימים שלנו ואת שואלת שאלות מוזרות שאף אחד לא שאל'…

נראה לכם שאם מישהו נותן לי הרגשה של סנוביזם אני ארצה ללמוד אצלו? או בעל עסק שקובע איתי פגישות ואני רושמת ביומן ובכל פעם שאני מגיעה הוא משחק את עצמו עסוק: שוטף כלים או אוכל סלט וזה קורה רק אצלו ולא בכל מקום, אני יכולה לסמוך עליו?!

למשל כשבחרתי רכב, עשיתי סקר שוק. בדקתי בגוגל ואחר כך שאלתי בני משפחה וחברות ואז הסקתי את המסקנות שלי לפי הצרכים שלי

מה היה לי חשוב? רכב יד ראשונה (מול ירידת הערך של – 30% אני רוצה להנות מנסיעה איכותית וחברה שמטפלת בכל הבעיות שצצות לאחר הרכישה ושמתרחשות לאורך כל הדרך).

אני לא מפרסמת מה קניתי כי אני עוד בודקת שהם אכן מספקים את השירות גם אחרי הרכישה ולא רק גורמים לי לקנות (מבחינתי מה שקורה אחרי הרכישה חשוב הרבה יותר מלפני הרכישה)

רציתי צבע שאני אוהבת, רציתי היברידי, חסכוני בדלק, רציתי שיהיה לי נח לנסוע רציתי רכב בטחיותי במקרה של תאונות (הוכיח את עצמו) ורציתי להיות בטוחה שאני לא אתקע בדרכים לצאת לדרך רגועה.

הבאתי לכם פה דוגמא אחת ויש אין ספור דוגמאות. לבחור עורכת דין שתלווה אותי או באיזה סופר לבצע קניות – בעידן של היום, לכל אחד חשוב משהו אחר.

תזכרו שלפעמים הזול עולה ביוקר ולפעמים כשאתה משקיע, אתה מקבל יותר. וזו נקודה שחשוב לשים לב אליה.

פה נכנס השיקלול של זמן שאתם שורפים ביחס לחיסכון אנשים מבזבזים הרבה זמן כדי לחסוך כסף הזמן שלכם יקר מאד הרבה יותר מאשר כמה שקלים.

אז מה ההתלבטות העיסקית שלכם? קחו אותה לדף ותכינו רשימה של צרכים ובדקו האם היא עונה על רובם ועל החשוב לכם ביותר.

בהצלחה!

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של "קול כבודה"

WhatsApp Icon

להצטרפות לניוזלטר של "קול כבודה"

Gmail Icon

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

שיחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים