כל התוכן המעניין לאישה החרדית

יום רביעי

|

י״ב באדר א׳ ה׳תשפ״ד

|

21/02/2024

כל התוכן המעניין לאישה החרדית

לאישה החרדית

|

י״ב באדר א׳ ה׳תשפ״ד

|

|

21/02/2024

|

יום רביעי

שכחנו מהי באמת ההגדרה של פירות?

בס"ד

אננס מסוכר, דובדבן מסוכר, קיוי מסוכר… שפע צבעוני ומתוק קורץ אלינו מכל דוכן אפשרי, ומעל הדוכן שלט באותיות של קידוש לבנה: "פירות ט"ו בשבט"…

זה פירות זה!?

נראה לי שקצת נסחפנו עם החג הנפלא הזה ושכחנו מהי באמת ההגדרה של פירות. לפעמים אנחנו קונים "ממתקים" וקוראים להם "פירות". כל השפע המסוכר הזה כבר יצא מזמן מההגדרה של פרי! הפרי עצמו עבר תהליכים ועיבודים לאינספור, כדי שיחזיק מעמד לאורך זמן ובכל טמפרטורה שהיא… ובנוסף, הפרי מצופה בכמויות עצומות של סוכר, שהופכות אותו למפגע בריאותי ענק!!

אז מה, נבטל את המנהג? אני שומעת אתכן שואלות

בוודאי שלא לזה התכוונתי. פעם אחת בשנה שסוף סוף הפירות מקבלים את כבודם הראוי להם, לא ניתן להם אותו?

אז מה כן נקנה בט"ו בשבט?

  • נתחיל בחנות הירקות – כן, פירות ממש "רגילים" שיש לנו כל השנה: תפוח, תפוז, אגס, קיוי, קלמנטינה, בננות ועוד ועוד לפי טעמכם… בשוק ובחנויות גדולות אפשר להשיג פירות "מיוחדים" יותר, כמו אננס טרי, ענבים לבנים ואדומים, פסיפלורה ועוד הרבה אפשרויות, אבל הכל תלוי באפשרויות שהארנק שלכם מציב בפניכם…
  • פירות מיובשים טבעיים לא מסוכרים כמו תמרים, משמשים, שזיפים, חמוציות ועוד. כדאי להשרות את הפירות (מלבד החמוציות) במים רותחים למספר דקות כדי להפיג את החומר המשמר שמשרים אותו בהם בנדיבות. כדאי גם לא להגזים באכילת פירות יבשים, הגם שאין מוסיפים להם סוכר, הם מכילים הרבה מאד סוכר פירות שגם בו לא כדאי להגזים, והכמות הרבה יותר גדולה באופן יחסי מפירות טריים, מכיוון שפרי מיובש מכיל מעט מאד מים.
  • "פיצוחים" בריאים, שגם עליהם אנו מברכים בורא פרי העץ! ואני מתכוונת לשקדים, אגוזים מסוגים שונים – מלך, פקאן, קשיו, בונדוק, ברזיל, מקדמיה.

ומה עם השומן שבשקדים ובאגוזים? באמת, צריך להזהר לא להגזים בכמות, אבל צריך לדעת שהשומן שנמצא במזונות האלו הוא שומן טוב, שתפקידו בעצם לפנות עודפי כולסטרול ושומן רע מהעורקים שלנו. כמו"כ שקדים ואגוזים מכילים ויטמינים ומינרלים חשובים מאד לבריאותנו, ממש כמו הפירות והירקות. בעיקר ויטמין E שהוא נוגד חמצון חזק, וטוב לחיזוק מערכות חשובות. בנוסף, אגוזי מלך מכילים כמות גדולה של אומגה 3 מן הצומח.

אבל… אליה וקוץ בה, את כל השקדים והאגוזים לקנות לא קלויים!!! האגוזים מכילים כמות גדולה של שומן, והקליה הופכת את השומן הזה לרדיקלים חופשיים, כל כך חבל!

 

מאחלת לכם חג אילנות בריא ושמח!!

 

פוסטים אחרונים

הבת שלי היא הכי מושלמת - הרכיבים מדברים בעד עצמם

לפני 2 ימים

|

0

איך יוצאים? בשמחה! | סיון רהב-מאיר

לפני 2 ימים

|

0

חלת שום עסיסית | מירב מלכה

לפני 2 ימים

|

0

לא נותנים הזדמנות: חרם בעולם הילדים

לפני 3 ימים

|

1

סביח בפיתות פרנה ללא התפחה | מירב מלכה

לפני 3 ימים

|

0

תיווך נדל"ן- חלק ה' מהם דמי תיווך בשכירות/ עו''ד אסתי וייסלר

לפני 3 ימים

|

0

הגדרות זה לא להיות

לפני 4 ימים

|

3

תהליכים | אפרת ברזל

לפני 5 ימים

|

0

חודש של בשורות טובות

לפני 5 ימים

|

0

מפנקת במיוחד: עוגת שכבות קפה | חיה קסטיאל

לפני 6 ימים

|

10

תפתיעי אותם בשבת: קציצות דגים ברוטב אדום עשיר

לפני 6 ימים

|

0

חשיפה בלעדית: השיטה שמכשירה נשים בעולמה של הלכה

לפני 6 ימים

|

0

זעקת האישה העובדת: חוסר במעונות במגזר החרדי - מי לוקח את האחריות?!

לפני 6 ימים

|

4

מסיבת ההודיה הגיעה | סיון רהב-מאיר

לפני 6 ימים

|

0

התבלין שכדאי לך להכניס לתפריט בכל הזדמנות: קינמון

לפני 7 ימים

|

0

מתוקה, חמה ומפנקת: דייסת פתיתים לערב גשום

לפני 7 ימים

|

0

משימה הורית: חיבוק אחד ביום, להתפתחות בכל התחומים

לפני 7 ימים

|

1

"איך אפשר להתפלל?" | סיון רהב-מאיר

לפני 7 ימים

|

0

נעה בזמן | 03

לפני שבוע 1

|

0

חורפי, בריא ומפנק: מרק עגבניות ועדשים כתומות

לפני שבוע 1

|

0

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

שיחה

תגובה אחת

  1. אם כבר מדברים על פרות יבשים ומסוכרים,
    יש שאלה שנשאלת ,מרוב כמות הסוכר שבפרות המסוכרים אם ברכתם שהכל.
    הם עוברים תהליך עיבוד כ"כ חזק כך שלפני שנכנים אותם לפה כדא י לחשוב מה…? ט"ו שמח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *