שכחנו מהי באמת ההגדרה של פירות?

שיתוף ב email
שיתוף ב print

בס"ד

אננס מסוכר, דובדבן מסוכר, קיוי מסוכר… שפע צבעוני ומתוק קורץ אלינו מכל דוכן אפשרי, ומעל הדוכן שלט באותיות של קידוש לבנה: "פירות ט"ו בשבט"…

זה פירות זה!?

נראה לי שקצת נסחפנו עם החג הנפלא הזה ושכחנו מהי באמת ההגדרה של פירות. לפעמים אנחנו קונים "ממתקים" וקוראים להם "פירות". כל השפע המסוכר הזה כבר יצא מזמן מההגדרה של פרי! הפרי עצמו עבר תהליכים ועיבודים לאינספור, כדי שיחזיק מעמד לאורך זמן ובכל טמפרטורה שהיא… ובנוסף, הפרי מצופה בכמויות עצומות של סוכר, שהופכות אותו למפגע בריאותי ענק!!

אז מה, נבטל את המנהג? אני שומעת אתכן שואלות

בוודאי שלא לזה התכוונתי. פעם אחת בשנה שסוף סוף הפירות מקבלים את כבודם הראוי להם, לא ניתן להם אותו?

אז מה כן נקנה בט"ו בשבט?

  • נתחיל בחנות הירקות – כן, פירות ממש "רגילים" שיש לנו כל השנה: תפוח, תפוז, אגס, קיוי, קלמנטינה, בננות ועוד ועוד לפי טעמכם… בשוק ובחנויות גדולות אפשר להשיג פירות "מיוחדים" יותר, כמו אננס טרי, ענבים לבנים ואדומים, פסיפלורה ועוד הרבה אפשרויות, אבל הכל תלוי באפשרויות שהארנק שלכם מציב בפניכם…
  • פירות מיובשים טבעיים לא מסוכרים כמו תמרים, משמשים, שזיפים, חמוציות ועוד. כדאי להשרות את הפירות (מלבד החמוציות) במים רותחים למספר דקות כדי להפיג את החומר המשמר שמשרים אותו בהם בנדיבות. כדאי גם לא להגזים באכילת פירות יבשים, הגם שאין מוסיפים להם סוכר, הם מכילים הרבה מאד סוכר פירות שגם בו לא כדאי להגזים, והכמות הרבה יותר גדולה באופן יחסי מפירות טריים, מכיוון שפרי מיובש מכיל מעט מאד מים.
  • "פיצוחים" בריאים, שגם עליהם אנו מברכים בורא פרי העץ! ואני מתכוונת לשקדים, אגוזים מסוגים שונים – מלך, פקאן, קשיו, בונדוק, ברזיל, מקדמיה.

ומה עם השומן שבשקדים ובאגוזים? באמת, צריך להזהר לא להגזים בכמות, אבל צריך לדעת שהשומן שנמצא במזונות האלו הוא שומן טוב, שתפקידו בעצם לפנות עודפי כולסטרול ושומן רע מהעורקים שלנו. כמו"כ שקדים ואגוזים מכילים ויטמינים ומינרלים חשובים מאד לבריאותנו, ממש כמו הפירות והירקות. בעיקר ויטמין E שהוא נוגד חמצון חזק, וטוב לחיזוק מערכות חשובות. בנוסף, אגוזי מלך מכילים כמות גדולה של אומגה 3 מן הצומח.

אבל… אליה וקוץ בה, את כל השקדים והאגוזים לקנות לא קלויים!!! האגוזים מכילים כמות גדולה של שומן, והקליה הופכת את השומן הזה לרדיקלים חופשיים, כל כך חבל!

 

מאחלת לכם חג אילנות בריא ושמח!!

 

שלחי פוסט זה לחברה

שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב print
הדפסה

חדש באתר

תגובה אחת

  1. אם כבר מדברים על פרות יבשים ומסוכרים,
    יש שאלה שנשאלת ,מרוב כמות הסוכר שבפרות המסוכרים אם ברכתם שהכל.
    הם עוברים תהליך עיבוד כ"כ חזק כך שלפני שנכנים אותם לפה כדא י לחשוב מה…? ט"ו שמח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.