כל התוכן המעניין לאישה החרדית
יום שלישי
|
י״ז בתמוז ה׳תשפ״ד
|
23/07/2024

חשים דיכאון בבוקר? אתם לא היחידים! | אביטל חיים

כשאת קמה בבוקר תחושה רעה של 'דיכאון קל' מלווה אותך עד שלאט לאט היא משתחררת? מסתבר שאת לא לבד! אלפי אנשים מודים כי הם סובלים מהתופעה, וכעת כי יש לה גם הסבר מדעי

רבים מאיתנו חווים בבוקר תחושה של דיכאון קל, חוסר רצון לקום ולהתחיל את היום. תחושה זו יכולה להשפיע באופן ניכר על הפעילות והמצב הרגשי שלנו במשך כל היום. אך מדוע אנו חווים תופעה זו ומה ניתן לעשות כדי להתמודד איתה בצורה יעילה?

אחת הסיבות המרכזיות לתחושת הדיכאון הבוקרית היא השינוי בפעילות המוח בשעות הבוקר. בשעות אלו, רמות הסרוטונין (הורמון ההנאה) בגוף נמוכות יותר, בעוד שרמות הקורטיזול (הורמון המתח) גבוהות יותר. שינוי זה במאזן ההורמונלי גורם לירידה בתחושת הרוגע והשמחה, ולעלייה בתחושת הדאגה והמתח.

בנוסף, בבוקר אנו מתעוררים מחלום, שבו הפעילות המוחית שונה מהפעילות ביקיצה. המעבר הפתאומי מפעילות מוחית מסוג אחד לפעילות מסוג אחר יכול לגרום לתחושת חוסר איזון ודיכאון קל.

על מנת להתמודד בצורה יעילה עם תחושת הדיכאון הבוקרית, מומלץ לנקוט במספר צעדים פשוטים:

פעילות חיובית בבוקר:  התחילי את יומך בפעילות נעימה ומחזקת, כמו האזנה למוזיקה מרגיעה, קריאת ספר או תרגול נשימות עמוקות. פעילויות אלו יסייעו לך להתחבר לרגשות החיוביים ולהתחיל את היום בצורה טובה יותר.

שינה מספקת: ודאי כי את מקבלת את כמות השינה המומלצת לגופך (7-9 שעות לבוגרים). חוסר שינה יכול להחמיר את תחושת הדיכאון הבוקרית. נסה להקפיד על שעות שינה קבועות ולהימנע מחשיפה לאור כחול לפני השינה.

פעילות גופנית: התחילי את יומך בפעילות גופנית קלה, כמו הליכה או מתיחות. פעילות גופנית משפרת את זרימת הדם, מעלה את רמות הסרוטונין ומסייעת להתמודד עם תחושות דיכאוניות.

תזונה מאוזנת: הקפידי על תזונה בריאה ומאוזנת, הכוללת מזונות עשירים בויטמינים, מינרלים ומקורות חלבון. תזונה כזו תסייע לשמור על רמות אנרגיה יציבות ולהתמודד עם תחושות דיכאוניות.

אז כמו שאמרנו, תחושת הדיכאון הבוקרית היא תופעה שכיחה, הנובעת מסיבות מדעיות הקשורות לפעילות המוח והשינויים ההורמונליים בשעות הבוקר. על מנת להתמודד עם תחושה זו, חשוב לאמץ הרגלים בריאים כמו שינה מספקת, פעילות גופנית וצריכת מזון מזין. באמצעות אימוץ הרגלים אלו, תוכלו לשפר את מצב הרוח שלכם בבוקר ולהתחיל את היום בצורה חיובית ומלאת אנרגיה.

אם תחושת הדיכדכוך אינה קלה או מתמשכת יותר ממספר דקות ביום, יש לגשת לטיפול מקצועי.

(הכתבה אינה מהווה תחליף ליעוץ רגשי למי שזקוק לו)

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של "קול כבודה"

WhatsApp Icon

להצטרפות לניוזלטר של "קול כבודה"

Gmail Icon

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

שיחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים