כתב בספר 'מסילת ישרים': כשתסתכל עוד בדבר, תראה כי השלמות האמיתי, הוא רק הדבקות בו יתברך והוא מה שאמר דוד המלך ע"ה בתהילים: "ואני קרבת אלוקים לי טוב".
כתב בספר 'בלבבי משכן אבנה': "ויש להבין מדוע הזכיר דוד המלך שם 'אלוקים' שהוא כידוע שם של מידת הדין ולא שם 'הויה' של מידת רחמים?
יסוד הדברים שאין שום שליטה לשום נברא, הן מלאך והן קרוץ חומר לעשות נגד רצון ה' יתברך. וכל המעשים שנעשו, נעשים ויעשו, כולם כי כך רצה בהם הבורא יתברך מלכתחילה. ולכן כל נזק שיש לאדם, עליו להבין שזהו לא מעשה שטן או עין הרע, אלא רצון הבורא בלבד.
וכל מה שעושה הבורא יתברך תמיד הוא רק לטובה.
ואדם שחי בידיעה זאת, לגביו אין הבדל בין מידת הרחמים לבין מידת הדין, כי הכל יוצא רק ממקור אחד שהוא הקב"ה, וזהו סוד מיתוק הדינים, שה' הוא האלוקים ואין עוד מלבדו יתברך.
יש טוב נגלה והוא נקרא שם 'הויה', ויש טוב נסתר שנקרא שם 'אלוקים'. וכפי גודל האמונה בקב"ה ניתן לחוש את הטוב הנסתר גם במידת הדין.