החגים עברו וחלפו להם, וכאן אני שוב – חוזרת לשגרה. איך שאני אוהבת את השגרה הזאת! יש משהו מנחם בחזרה לקצב, למסגרת, לתחושה שהעולם שלי חוזר למקומו הנכון.
מאז שאני עצמאית, השגרה קיבלה משמעות חדשה לגמרי. העבודה כבר לא מרגישה כמו עונש שאני צריכה לסבול – היא הפכה לזכות, לכלי יפהפה לקבל את השפע שהחיים מציעים לי. כל יום עבודה הוא הזדמנות חדשה לבטא את מי שאני, ליצור, להשפיע.
בכל שנה ושנה, כשהימים האלה מגיעים – עונה חדשה בפתח – אני מרגישה איך האנרגיה מתחדשת בתוכי. יש לי כמיהה עזה להסתער על החדש, לתת מעצמי הכל.
ובאותו הזמן, יש גם החרדה הקטנה הזאת – האם העסק יתחיל לזרום מהיום הראשון? האם הלקוחות יזכרו בי? האם יחזרו אליי? מה יהיה עם החשבון בנק? האם אצליח לכסות את המשכנתא החונקת? הסבלנות הזאת של ההמתנה, מתי כבר תפנה אלי הלקוחה הבאה, שלפעמים מרגישה כמו נצח קטן.
אבל השנה… השנה זה שונה.
בפעם הראשונה יש לי עבודות מיידיות. הזמנות לפרויקטים שמחכות לי כבר מאיסרו חג. והאמת? יש לי סוד קטן לחלוק איתכם.
לפני כמה חודשים נתקלתי בספר שנקרא "שיווק שקוף", וזה פשוט שינה לי את המשחק. הספר הזה מציע משהו שנשמע פשוט, אבל הוא מהפכני לחלוטין – איך לגרום ללקוחות הקבועים שלי להמליץ עליי באופן טבעי, כמעט לא מודע.
המחבר מסביר את המניעים הפסיכולוגיים העמוקים – מה באמת גורם לאנשים לרצות להמליץ על בעלי עסקים. ברגע שהבנתי את המניעים האלה, יכולתי לרתום אותם לטובת העסק שלי. האסטרטגיה של "מפה לאוזן" הפכה לנשק הסודי שלי – גם בתקופות יבשות, כשהכל נראה שקט, פתאום מגיעים לקוחות חדשים דרך המלצות.
זה כמו מעגל קסום שאין לו סוף – כשאנשים ממליצים עליי, זה יוצר גל של המלצות נוספות. בכל זמן, בכל עונה.
מה שהכי מדהים באסטרטגיה הזאת זה שהיא עובדת בלי לתת גמולים כספיים. זה לא עניין של "תמליץ עליי ותקבל הנחה" – זה משהו הרבה יותר עמוק ואותנטי. כמו כדור שלג שהולך וצובר תאוצה, מתרחב יותר ויותר, יוצר תנופה עצמית.
כמה טיפים שלמדתי, ומכוונים לי את הדרך איך לגרום לנשים להמליץ עלי – לחברותיהן:
- ללמוד ולהכיר את המנגנון הנסתר שבתוך הלב האנושי, מה גורם לה להמליץ לאחרים, הרי נשים לא ממליצות סתם בלי סיבה, יש להן סיבה רגשית פנימית המניעה אותן לעשות את זה. ולנצל את המקסימום של המנגנון הזה.
- לפנות ללקוחות שלי בגישה חכמה, ולעודד אותן בעיקר באופן לא-מודע להמליץ עלי לחברות שלהן. זה דורש מחשבה ויצירתיות.
- ברגע שאני מזהה לקוחה שהגיע אלי דרך המלצה, אני משתדלת למצות את הפונטציאל עד תום, ולגרום להמלצה הזאת להמשיך ולהתרחב להמלצות נוספות. זהו נקודת זמן ששווה זהב!
אני ממליצה בחום לאמץ את השיטה הזאת. זה לא רק שינה לי את האופן שבו אני מתייחסת ללקוחות שלי – זה שינה לי את כל הגישה לעסק.