יום שלישי

|

|

21/10/2025

לאישה החרדית

|

|

|

21/10/2025

|

יום שלישי

אתי רוזנצוויג כאן כדי לעשות לכן סדר: מהו ה-MOXO?

מבדק ה MOXO לא בא כתחליף לאבחון המסורתי וגם לא בא לאכוף את חוזר מנכ"ל או פרמטרים אחרים הנדרשים מכל מאבחן מקצועי ולא משנה מאיזה תחום. האבחון כן נותן מענה ברור, אובייקטיבי, אמין ומשקף ארבעה פרופילים שונים של תפקוד קשב {חוסר קשב, אימפולסיביות, היפראקטיביות ותזמון}. נכון, חשוב וצריך לגבות כל אבחון כזה גם בסוללה מלאה. אם זה בדרך המסורתית כפי שצוינה כאן אצל הנוירולוג ואם בדרכים נוספות בהן מזהים קשיים בתחום זה, כדוגמת אבחון פסיכו-דידקטי, אבחון דידקטי, ריפוי בעיסוק ועוד.. אך הבשורה הגדולה היא החד משמעות אותה כולנו כל כך אוהבים, תחושת הביטחון שיש או אין בעיה המשתקפת מאבחון ה-MOXO באופן כל כך ברור, צבעוני ומוחלט.

 

מהו ה-MOXO?

זהו שמו של אבחון הקשב הממוחשב החדש . זמן רב הייתה תחושה בקרב המאבחנים שמשהו חדש, עדכני, מהימן ומתוקף כהלכה צריך לצאת…ובחלל ריק זה יצרו ד"ר איתי ברגר מבית החולים :"הדסה" עם עמיתים מהולנד וכעת מארה"ב, כלי אמין –מעל 90% דיוק!!!! על מאות ילדים ממגוון אוכלוסיות בארץ, נבדקה שונות בין בנים ובנות, ולכל גיל נורמות אחרות כמובן. כיום יש שני סוגי אבחון, לגילאי 7-12 ולגילאי 13-60 כשהשלישי, לצעירים בגילאי 4-6 ממש בדרך…

על האבחון שמעתי כבר כשהיה בשלב מחקר הפיילוט , עקבתי אחריו והחלטתי שאם אוכל, בס"ד, אכניס אותו באופן מסודר לסוללת האבחונים בכדי לתת מענה ולהגשים חלומות לילדים ולהורים אותם אני כה מעריכה, חיה ומודעת לצרכים ולחלומות.

לא על ה-MOXO לבדו יאובחן האדם…

אמנם האבחון מקצועי, אמין וברור. אך דווקא כאשת מקצוע חובה להדגיש שאין להסתמך רק עליו ויש לראות את הילד כמו באופן המסורתי התקין, יש חשיבות רבה לפנות למקום מקצועי נרחב אשר גם בבדיקה זו ישכיל להשוות לשאלונים שיועברו לצוות החינוכי ולהורים. לכלים נוספים שיועברו לנבדק ויצרו פרופיל עצמאי לשלילת לקות למידה, בעיות בעיבוד שמיעתי, זיכרון או לקות בתפקודים הניהוליים שהם חלק מתחומים שיכולים להסביר תפקוד קשבי לקוי ואותם מאבחנת בהרחבה, מאבחנת דידקטית או פסיכולוגית. כמובן שרק לאחר קבלת תמונה מלאה במידה ותהיה תמונה המראה על קושי בקשב תהה המלצה להיבדק אצל גורם רפואי כדוגמת נוירולוג אך לא פחות מכך חשוב לבנות תוכנית התערבות שתתייחס למרכיבים לימודיים-רגשיים -התנהגותיים  ואחרים בשביל לראות את השינוי המיוחל, בס"ד.

הרבה נכתב וייכתב על הפרעה זו, רק אסיים, במה שאני תמיד פותחת בהרצאותיי למורות בחינוך הרגיל והמיוחד {בתוכנית: "אתגרים כפולים-קו מורבידיות בחינוך "}דווקא במתנות החיוביות של אוכלוסייה זו: יצירתיות, זרימה, ספונטניות, לב-טוב, יכולת לפתור בעיות, זריזות, עוצמה, בעלי דמיון, סולחים, חברותיות, חשיבה מחוץ לקופסא, נדיבות, פתיחות, סקרנות, אומנותיים, אינטליגנטיים ועוד.

סיפורם של יאיר, יעל וילדים נוספים, לא תם, למרות הסוף המתוק.

תקוותי ותפילתי שתמיד נוכל לאבחן ולטפל נכון, ובכך ליהנות משפע המתנות .

אם גם אתם מתלבטים ורוצים בדיקה ממוחשבת, אמינה הכוללת שאלונים וראיון אתכם, ההורים ואנשי המקצוע המלווים את הילד, אתם מוזמנים

לאתי רוזנצוייג- קריאת כיוון – תכנון, ניהול ומימוש תהליכי טיפול ואבחון. בקליניקה אבחון מקיף ובעיקר בנית תוכנית התערבות לטווח ארוך וקצר תוך ליווי ומעקב.

התקשרו עכשיו לקבלת פרטים:058-326-4443

מצאת טעות בכתבה? יש תוכן שאינו ראוי ? כתבי לנו בלחיצה כאן

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של "קול כבודה"

WhatsApp Icon

להצטרפות לניוזלטר של "קול כבודה"

Gmail Icon

3 תגובות

  1. עברתי עכשיו מוקסו והמאבחנת אמרה שהכל טוב
    זה מוזר לי כי אני ממש סובלת מתסמינים שדומים לקשב וריכוז
    יש מצב שהמוקסו טעה בי (כמו כולם) בגלל האינטלגנציה הגבוהה שלי?

  2. חיה יקרה
    תודה על הפרגונים!
    במידה ויש לך שאלות נוספות, את וכל מי שמעוניינת ומתעניינת -מוזמנת!
    מכל הלב
    אתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

פוסטים אחרונים

[the_ad_group id="5684"]