"כה תאמר לבית יעקב ותגיד לבני ישראל" – שפנה ה' לתת התורה תחילה לנשים, מדוע? במדרש שמות רבה (פכ"ח ב) דרשו, "בית יעקב אלו הנשים". ומבאר רבנו בחיי, שצוה הקב"ה לדבר תחלה אל הנשים, כדי למשוך ליבן של הנשים לתורה ולמצוות, מפני שהאשה היא סיבה וגורם לתורה, שהיא מצויה תמיד בבית והיא מרחמת על בנה בכמה מיני געגועין ויכולה להמשיך את הנער מנעוריו לבית המדרש ללמוד תורה, וגם כי יזקין הנער לא תסור ממנו אהבת תורה שהשרישה בו אמו.
באגרת התשובה (אות עט) לרבנו יונה ז"ל כתב בזה הלשון: "תהא האשה זהירה להתפלל ערב ובקר וצהרים, ובסוף תפילתה יהא עיקר תחנוניה על בניה ובנותיה שיהיו יראי שמים ושיהיו בניה מצליחים בתורה, כי עיקר זכותה של אשה לעולם הבא, שבניה עובדים להשי"ת ועושים רצונו ויראים אותו, וכשהיא בבית עולמה ובניה יש בלבם יראת שמים ועוסקים בתורה ובמצוות, נחשב לה הדבר הזה כאילו היא בחיים ועושה כל המצוות, והיא במעלות עליונות לעולם הבא".
כל היום
תורה לבשל
תורה לגהץ
תורה לשטוף גם
כלים
כל הלילה
תורה לקום
תורה לא לישון
תורה להחליף
חיתולים
כל צהרים
תורה לספר
תורה לשחק
תורה גם תמיד
להרים
וכל ערב
תורה לרחוץ
תורה לסרק
תורה ללטף
עם מילים
אבל גם הוא
תורו לפשט
תורו להסביר
תורו לחדש
חידושים
וזאת התורה
שלה רק שלה
כי זו
התורה של
נשים.
ומה את חושבת?
יש לך שיתוף מיוחד על האיור? רוצה לתת לו את הסיפור שלך? או סתם להגיב למדור? שלחי לרחלי מייל ונשמח לפרסם במדור הבא תגובות מעניינות בעילום שם או בשמך – כפי שתרצי. [email protected]
"ואהבת" שמנו לב שאהבתן, אה?? היה מדהים להבין איך אנחנו מצליחות לגרום לבעלים להיזהר מטעויות מרות…
2 תגובות
מחזק מעצים נותן כח! המחשה מתוקה ממש! יישר כח!
בשנת תשפ"ג אפשר להמיר את כל ה"תורה" ב"תורו"…
כל פעולה, אבל ממש כל פעולה שמוזכרת במאמר, הן נחלתו של כל אברך ביום יום ואצל ברי המזל אז בבין הזמנים בלבד…
כדי שיזכה הוא למשכורת היי טק ראויה.
ה"שששש… אבא לומד תורה, לא מפריעים לו ללמוד תורה" התחלף ב"שששש לא להיכנס לחדר עבודה, אמא בישיבת זום עם אמריקה/ בעבודה על דוח שהיא צריכה להגיש/ בשיחה עם לקוח חשוב" (מחקו את המיותר).
התערבב לכן הרצוי עם המצוי.
ברוך ה' שלפחות בחג מתן תורה אסור לעבוד. יום אחד בשנה שאמא, ולא אבא, היא זו שאומרת "שששש" (אבא ישן, הוא היה ער כל הלילה…אבל מה זה משנה, העיקר שהיא אומרת שששש)