יום חמישי

|

|

03/10/2024

לאישה החרדית

|

|

|

03/10/2024

|

יום חמישי

כל שני וחמישי אני צריכה לחפש עובדת חדשה/ שירה גמליאל

"כל שני וחמישי אני צריך לחפש מזכירה חדשה. מוצא את עצמי מותש. לראיין, למיין, לקלוט, להכשיר, לשמר והופ היא מודיעה שהיא עוזבת.

חוזר על דבריי כמו תקליט סדוק, אבל זה לא באמת עוזר, הן לא באמת מבינות אותי, ראש קטן, מתחמקות מאחריות מפילות אותה עליי  וטוענות שאני יותר מדי ביקורתי.

שירה- אולי תעזרי לי לגייס עובדת מצויינת אחת ולתמיד?"

מפה לשם אנחנו מתחילים לצלול לשיחת הכרות ואבחון. לאט לאט התמונה מתחילה להתבהר ואותו מנהל מתחיל להבין שבעומק הסיפור הוא בעצם אחר.  

העסקת עובדים מוצלחים  איננה פונקציה רק של יכולות וכישורים של העובד.

עובד מצויין לא נהיה מצויין רק בגלל היכולות שלו אלא גם באמצעות איכות הניהול שלך כמנהל. מבין שלל המאפיינים של מנהיגות ניהולית איכותית וקשובה בעולם העבודה החדש תהליכי התקשורת בין המנהל לעובדיו מקבלים חשיבות ומשמעות עצומה ומשפיעים באופן ישיר על תהליכי העבודה, על מידת הפרודוקטיביות ועל המוטיבציה של העובדים.

בבואנו לקיים שיחה מורכבת עם העובד שלנו הכוללת חידוד של ציפיות, נהלי עבודה ומתן ביקורת חשוב שנשים לב למספר עקרונות מובילים של שיח אפקטיבי:

  1. את המפגש רצוי לפתוח באמירה מחזקת תוך כדי התייחסות לחוזקותיו של העובד המשלבת הזמנה לשיח תוך יצירת אוירה נעימה ותומכת.
  2. כאשר נדרשים להעביר מסרים טעונים יש לעשות זאת באופן ברור רגיש ונעים: להציג את הקושי מתוך עמדה מבררת ולאסוף מידע – ע"י שאילת שאלה פתוחה המזמינה מידע רב לצד הקשבה פעילה והבעת עניין בדברי העובד. כל אלו מהווים צעדים בוני אמון כתשתית ליצירת שיתוף פעולה ושחרור מתקיעויות בשיח מורכב. 

שאילת שאלות מעלה את מודעות העובד לבעייתיות הטמונה בתפקודו ולמחיר שהארגון משלם על כך.

  1. חשוב לתאר את הקושי על בסיס עובדתי וכאשר עולה התנגדות יש לבחון הצטרפות (במידה ואפשר) לעמדת העובד לשם מיתון ההתנגדות.
  2. הובלת העובד על ידי הצגת התמונה הארגונית מערכתית והמחיר שהארגון משלם על כך חותרת לצמצום הפער בין עמדת העובד לעמדת המנהל. 

ככל שהשיחה תשלב מתן הסבר מקצועי ומעמיק מצד המנהל לצד זיהוי הקושי של העובד ובירור עמדתו הסיכוי לשיתוף פעולה יהיה גדול יותר.

  1. אמפטיה – הבנת החוויה הרגשית של העובד לצד מתן לגיטמציה לעמדתו. 
  2. סיכום דברי העובד מספק לעובד תחושה שהוא נשמע ועמדתו מובנת.
  3. איסוף מידע והדרכה לגבי המשך התהליך, העלאת פתרונות אפשריים והגדרת סיכום המשך דרכי הפעולה. 

כל אלו יוצרים מחויבות להמשך שיתוף פעולה ונכונות לשיתוף פעולה וסיוע.

 

אם גם אתם מנהלים המעוניינים לפתח את מיומנויות הניהול שלכם בכדי לייעל את תהליכי העבודה בארגון שלכם, 

דברו איתי

שירה גמליאל (M.A)

מנכ"לית רזי שיח

מובילה מנהלים לייעול תהליכי עבודה, בניית סיסטמים ניהוליים והגדלת הכנסות


050-2506710
[email protected]

מזמינה אתכן ליהנות בקביעות מתכנים ניהוליים עדכניים, 

מעניין אותך? לחצי כאן או באתר הבית 

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של "קול כבודה"

WhatsApp Icon

להצטרפות לניוזלטר של "קול כבודה"

Gmail Icon

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

שיחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים