יום שני

|

|

12/05/2025

לאישה החרדית

|

|

|

12/05/2025

|

יום שני

כולם מרגישים כך, אבל אף אחד לא מסוגל לומר לך את זה בפנים/ שירה גמליאל

אחד המשפטים שיכולים להלחיץ מנהלים במהירות  ולמרוט להם את העצבים בקלות, לפעמים עובד אחד בצוות ממורמר על נושא מסויים ויכול לסחוף אחריו עובדים נוספים ולייצר רעש התגובה האינסטינקטיבית של המנהל
היא בהלה מה"כככככולם"

לפני שנכנסים ללחץ וממהרים להסיק מסקנות, חשוב לעשות את ההבחנה הבאה: לעיתים אותה אמירה מקוממת מייצגת קול בקבוצה כלומר אותו עובד-שניים משמיעים את הקול הפרטי שלהם אבל לעיתים אותה אמירה מייצגת קול קבוצתי, תחושה של כל הצוות או מרביתו שלא נאמרת בקול.

אז רגע לפני שנכנסים ללחץ ופאניקה ומכנסים את הצוות הקשיבו למצפן הניהולי הפנימי שלכם ונסו לשאול תחילה את עצמכם: הם זהו קול קבוצתי או קול בקבוצה?
ורק אח"כ בדקו בזהירות את הדברים מול העובדים שלכם. ממליצה להתחיל  בשיחה של  1×1 עם אותו עובד ולא למהר לשיח קבוצתי עם הצוות בכדי להימנע מפרובוקציות שייתכן והן תהיינה מיותרות.

נסו לייצר עימו שיח סביב אותה סוגיה ולדלות כמה שיותר אינפורמציה, השתדלו להבין לעומק את דבריו, את סיבת ההתנגדות/הכאב בכדי שתוכלו להבין האם הוא מייצג את הקול האישי שלו או שבאמת מדובר בקול קבוצתי והוא היה 'האמיץ' שהעז לומר את הביקורת.

כאשר תצליחי לזהות את שורש הבעיה ואת סיבת ההתנגדות של אותו עובד באופן אוטומטי תצליחי לווסת את הרוחות שבו עוד לפני שתחשבו על מתווה חלופי (ואם בכלל).

בדר"כ אותם עובדים ממורמרים בגלל כמה דברים אבל מה שבאמת מתסכל אותם – שהם מרגישים שלא באמת רואים אותם, שהארגון/ההנהלה לא מכיר ברצונות, צרכים, שאיפות או פחדים שלהם הם זקוקים להכרה הזו (recogniton) יותר מהפתרון עצמו.

בשלב הבא ממליצה לפעול באופן אסרטיבי ולהציג לו את הצד שלך ואת התועלות שבמהלך שהנך מקדמת כמנהלת וממש לומר במילים אלו: "מבינה את הקושי שלך, רואה את הצורך שלך והוא באמת מורכב אבל כרגע זו המשימה שלנו ואנחנו צריכות לחשוב איך עושים אותה טוב יותר איך אני יכולה לעזור לך באופן שיקל עלייך את ביצוע המשימה??"

במידה וניכר כי אכן הוא מייצג קול קבוצתי, הציפו את הנושא מול הצוות שלכם בכינוס הבא: "הבנתי שנושא X מטריד כאן מספר עובדים, יש כאן עוד מישהו שמרגיש כך? חשוב לי לשמוע אתכם". ככל שתעודדו  שיח שיתופי עם הצוות שלכם, הדבר ייטיב עימכם ויעצים את מידת האמון של העובדים כלפיכם.

ככל שהם ירגישו בטוחים יותר מולכם תצליחו להגיע יחד איתם לפתרונות יצירתיים יותר.

בעת משבר או קונפליקט פנים ארגוני זכרו, העובדים שלכם הם הון אנושי וכמו שמשקיעים בהון בכדי להגדיל רווחים כך גם מוטל עלינו כמנהלים להשקיע בהון האנושי שבארגון שלנו בכדי שהעסק שלנו יניב תפוקות ורווחים גבוהים יותר. ככל שתשקיעו זמן, אנרגיה וחשיבה בהם ובקשר בינכם תוכלו לקצור פירות משובחים יותר.

איתכם לאורך כל הדרך

שירה גמליאל (M.A)

מנכ"לית רזי שיח

מובילה מנהלים לייעול תהליכי עבודה

בניית סיסטמים ניהוליים והגדלת הכנסות

050-2506710
[email protected]

מזמינה אתכן להנות בקביעות מתכנים ניהוליים עדכניים,

מעניין אותך? לחצי כאן או באתר הבית

מצאת טעות בכתבה? יש תוכן שאינו ראוי ? כתבי לנו בלחיצה כאן

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של "קול כבודה"

WhatsApp Icon

להצטרפות לניוזלטר של "קול כבודה"

Gmail Icon

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

פוסטים אחרונים