כל התוכן המעניין לאישה החרדית

יום שישי

|

י״ט באדר ב׳ ה׳תשפ״ד

|

29/03/2024

כל התוכן המעניין לאישה החרדית

לאישה החרדית

|

י״ט באדר ב׳ ה׳תשפ״ד

|

|

29/03/2024

|

יום שישי

חשוב להזכיר: צפי ב 5 סימני אזהרה, כך תזהי מה עובר על הילד בגנון

מקרי ההתעללות בפעוטות גורמים לנו להלם בכל פעם מחדש, איך?! למה?! ומדוע ההורים לא שמו לב… השנה ובייחוד בתקופה האחרונה התגלו מקרים כואבים במספר מעונות וגנונים. סוגייה זו לא פוסחת על מגזרים גם הטובים ביותר, לכן כהורים עלינו לפתח חושים מיוחדים, או לכל הפחות להכיר סימנים שעלולים להצביע על התעללות.

כעת לקראת השנה החדשה נזכיר כמה כללים חשובים, לפתוח את העיניים ולשים לב.

אנו שולחות את ילדינו למסגרות חינוך, הם שוהים שעות רבות מחוץ לבית, רחוק מהעין שלך, אבל קרוב מאוד ללב שלך.

אין כמו לב של אמא היא מרגישה, והאינטואיציה האימהית עובדת שעות נוספות, רק את יודעת מתי הוא עייף, עצבני , רעב, רוצה תשומת לב ופינוק.

לאחר מספר פניות להנהלת האתר בסוגיית "תגליות כואבות בגנונים ובמעונות",  האמהות ביקשו שנציף את השיח ונגביר את המודעות. אין כוונה חלילה לשפוט או לקטלג את המטפלות או הגננות, אלא לעורר את ההורים לשים לב על חוויות הילדים במסגרות השונות.

הסרטון הבא מוגש כמידע ראשוני בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי בעת הצורך. 

לאה , אם לשניים מתגוררת במרכז משתפת אותנו בחוויה מסעירה במיוחד שעברה עליהם במהלך החודשים האחרונים:"יש לי תינוק בן שנתיים, הוא ילד אנרגטי ופעלתן, למטפלת זה כנראה לא ממש התאים, התלוננה הרבה שהוא שובב, ולא ישן לה עם שאר הילדים, האמת הבנתי את הקושי שלה, אבל מה לעשות?! זה הילד שלי! והוא מתוק וחמוד, ולרוב הוא גם ילד נוח. בחודש האחרון שמנו לב שהוא לא רגוע, עצבני, ממש השתנה לו האופי, היה מתעורר לי בלילות, ומתבכיין מה שמאוד לא אפיין אותו קודם לכן. מספר פעמים הוא חזר עם חום, ניגשנו לרופא אבל הכל היה תקין, החום חלף ולא ברור מאיזו סיבה הוא היה. הרופא שראה שחזרנו מספר פעמים הדגיש לי שייתכן והילד לא שותה מספיק והחום בחוץ עבורו לא טוב. הדגשתי לרופא שאני לא יוצאת עם הקטנים בשעות הצהריים החמות ומשתדלת לתת להם לשתות הרבה. זו הייתה תעלומה של ממש. אני ובעלי שוחחנו והרגשנו שמשהו עובר עליו, כבר חשבתי אולי זה משהו רגשי שגורם לחום, אני יודעת היום כל דבר מקשרים לזה:), דאגנו אני החלטתי לעשות משהו השתדלות לראות מה קורה עם הילד שלי" אי אפשר שלא לשמוע את הכאב בקולה של לאה  "לקחתי יום חופשי  מעבודתי והחלטתי להפתיע את המטפלת היה יום חם מאוד, אני עולה במדרגות הבניין, ושומעת את התינוק שלי בן השנתיים קורא לי "אמאאא" בקול בוכה ממש, חשבתי שאני מדמיינת, חיפשתי אותו לא הבנתי מאיפה הוא קורא לי!? פתאום אני קולטת אותו בחלון קטן וצפוף, לא נראה לי שמרצונו הוא עלה לשם, הילד היה אדום כולו. רצתי מהר טיפסתי את שלוש הקומות, דפקתי בדלת, המטפלת היקרה פותחת את הדלת, עם מגב בידה והיא בשיא השטיפה מאיך שהיא החווירה אפשר היה להבין  שאותי  היא לא ציפתה לראות שם. הילדים רובם ישנו, והילדון שלי שהוא לא טיפוס שישן בקושי בערב הוא נרדם, כנראה הפריע לה לשטוף את הרצפה. ברקע אני שומעת מרחוק את התינוק שלי בוכה ובוכה, את האמת, כל כך נבוכתי בשבילה, זה הרבה אחרי רשלנות, לא היו לי מילים בפה פשוט התחלתי לבכות מולה."

זה נשמע כואב כל כך, איך אמא שעדה לכזו סיטואציה מגיבה?! "פשוט בכיתי, רצו לי מחשבות בראש – עד עכשיו יש לי תסריטים מה עבר עליו עוד- הבנתי מילדון קטן שהיה שם שזו לא פעם היחידה שהילד שלי כלוא בחלון, את מבינה?! הילד שלי היה כלוא בחלון!! , אני רק רוצה לקרוא מכאן לכל האמהות, תפתחו את העיניים, שימו לב מה עובר על הילד שלכם, באותה מידה שהגעתי והפתעתי אותה והיה לי ס"ד ש"תפסתי על חם" מה שקורה שם, גם יכולתי לא לדעת מזה."

איך פעלת אחר כך?  "קודם כל דברתי איתה על זה, היא הייתה מאוד נבוכה, והבינה שזה מעשה חמור מאוד, הבעיה שאין עליה פיקוח, כי היא פרטית ולא באמת היה לי למי לפנות, כמובן שאת הילד הוצאתי והוא בילה כחודש וחצי עם סבתא ודודה שעזרו לי בתקופה שלפני החופש. אני כגננת יכולה להבין את הגננות ילדים יכולים להתיש , אבל נראה לי שיש גבול וגננת או מטפלת צריכה לדעת את כוחותיה, כמובן שאם היה שיח פתוח עם הורים ועם הפיקוח אז גננת שלא מתאים לה או מרגישה שהיא לא יכולה לעבוד מספר ימים ברצף חייבים שהיא תרגיש בנוח לדווח"

 

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

שיחה

43 תגובות

  1. אני לא חושבת שמקום בפיקוח עוזר.
    ראיתן לבד כמה עדיות על מעון שהוא בעיקרון מפוקח ומה קורה שם. אני עבדתי פעם במעון והתנאים שם בלתי אפשריים כל אחת צריכה להיות מטפלת מחתלת מנקה מאכילה וכו וכו. בקיצור שעת ההפסקה כשהילדים ישנים הוא מצרך חובה בשביל מעט סבלנו לילדים כשהם קמים אני לא אומרת שצריך להתעלל חלילה בילד שלא נרדם אבל לפעמים באמת ישבתי ליד ילד על הרצפה אפילו חצי שעה כדי שירדם אחרת אין סוכוי לנקיון ולשאר התפקידים שהיו לנו. שימו לב.
    בנוסף אני שלחתי את הבת שלי למטפלת ששמעתי עליה רבות ולפי התיאורים שלה על כמה שהילדה אכלה וכו ראיתי עד כמה היא מעורבת וזוכרת לפרטי פרטים כל דבר כמו באיזה שעה אכלה כמה וכמה זמן בדיוקי ישנה וכו ולפי זה ידעתי שטוב לילדה וכמובן שתמיד הילדה חזרה עם חיוך וחייכה למטפלת כשהגענו.
    בקיצור יד על הלב ותפילה עמוקה וד' יעזור שילדינו ישארו שמורים ומוגנים

  2. אני בטוחה שעם קצת הקשבה ושימת לב מעבר לרגיל לילד גם אם הוא בן כמה חודשים,אנחנו כאמהות יכולות לדעת אם טוב לו או שהוא ח"ו סובל.
    וכמובן אל תפסיקו לברר לפני שאתן שולחות למטפלת!!!!!!!!
    תבררו,תחפרו הכי שאפשר,זה הילדים של הקב"ה והוא סומך עלינו שנגדל אותם הכי טוב שיש,זה התפקיד שלנו כאמהות!!!!
    קצת שימת לב,טלפון למטפלת בהפסקה שלך,תקשיבו כמה שניות לפני שאתן דופקות להביא או לקחת את הילד,אל תפחדו לבדוק!!!!!

  3. הי קראתי בכאב את התלונות כלפי מטפלות במעון,אני פשוט לא מסכימה כלל עם החשדות והביקורת על מטפלות, זה מאוד קל לדבר כמישהי מבחוץ, בואו נראה אתכן עובדות כלכך קשה,ואחרי גבכן מלכלכים ורק טוענים, וההורים לא מפרגנים כפי שמגיע,ומראים פנים כאילו….,אם כלכך לא טוב מעון ,אז למה אתן שולחות לשם? ועוד אח"כ מתלוננות,מי שחושדת מראה שהיא עצמה נגועה בזה, אחרת לא היתה מעלה בדעתה כאלה שטויות שלא נעשים בכלל!

  4. היי!
    יש לי דודה שהייתה מטפלת שנים של ה"אליטות" בישראל
    כל המי ומי היו שולחים אליה את המלאכים הקטנטנים
    ממדענים ופרופסורים ועד….
    ובזכותה יש לי שריטה עד היום שאני לא סומכת על אף אחת!!!!!!
    נקודה !!!
    איך שהדלת נסגרת האשה הופכת למפלצת!
    בתור ילדה לא יכולתי לעשות כלום
    אבל הייתי מנסה לנחם את התינוקות קצת,
    והיו משלמים לה כמו שמשלמים למנהלת ושולחים לה פינוקים ושוקולדים
    תפסיקו לבלבל ת'מח !!! זה לא עוזר !!!
    בנאדם שעובד מהבית -הוא לא רגוע במיוחד אשה ,
    היא היתה מכניסה לחדרים סוגרת תדלתות כל היום הילדים בלול
    והיא מנקה תבית מבשלת מדברת בטלםון כביסות וכו
    תחשבי את! האם כשאת עובדת מהבית והילדים שלך שלך!!!!?? נמצאים לידך
    את לא מחפפפת אותם ומרגישה שאת במרתון
    קיצר , אין מטפלת שבאמת נאמנה
    לא מאמינה
    זה נדיר עד לא נמצא כלל
    אני אישית שולחת לגנים ומעונות וגם מפתיעה את הצוות המון המון
    ויש כמובן מצלמות בלייב שההורים יכולים לראות
    כי כשאשה יוצאת לעבודה אז היא נטו בעבודה — קרי: הגן
    וכהן צוות הן מתביישות אחת מהשניה להיות מטורפות

    זאת דעתי !!!

  5. נקודה חשובה!
    גם גן שהוא בעל שם מטורף שבשביל להתקבל אליו צריך פרוטקציות ולהרשם בדיוק ביום שנפתח הרישום …
    אל תסמכו על ה"שם" שייצא למעון כי הכל שטויות והבלים.
    אני הלכתי לאותו מעון שנחשב אצלינו פה במקום לפני שאני מכניסה לשם את הבת שלי בת הלושה וחצי חודשים ומה שגילית שם. זוועה… כל התינוקות הקטנים שוכבים על הרצפה וצורחים בלי שאף אחד מתייחס אליהם .. היו חלק מהתינקות שמשכו לעצמם בששערות מרב תיסכול ואומללות והיו מזועמים והגננות ישבו שם ופטפטו בינהם והיו נראות מוטשות..
    להפתעתי המנהלת של שמעון שעשתה לי סיבוב החדרי הכיתות של המעון היתה לגמרי מרוצה מעצמה והלכה כמו טווס מנופח כאילו רואים שלימות.
    הייתי לגמרי בהלם ושאלתי אותה אם זה נראה לה הגיוני שככה הם צורחים"היא הסתכלה עלי במבט המום ואמרה לי אם אני לא יודעת שתינוק זה דבר שבוכה.. אמרתי לה שלא. כי תינוק שטוב לו לא בוכה.."
    אחרי ששאלתי כמה שאלות היא אמרה לי שלדעתה לא כדאי שאשלח למעון כי אני אמא דאגנית ואני ישדר את זה לבת שלי והיא תהיה מסכנה…
    כמובן שלא חלמתי לרגע לשים את הבת שלי במעון עם השם המזויף הזה…
    ואין לי מושג איך הורים בכל זאת שולחים לשם….
    בקיצור. תבדקו. תהיו חשדנייים ואל תסמכו על שום המלצה או "שם" מופרך וסטיגמות…
    בהצלחה!

  6. למי שרשמה את שמה כ הילדים זה הלב שלי 🙂

    אני מתחננת לפנייך!!
    בטוחה שהמצב מורכב ואת מפחדת מאוד לעשות את זה אבל בבקשהההההה בשם הילדים האומללים האלה תעשי משהו ובדרך חכמה תיידעי מישהו מוסמך במה שקורה שם!!! זה מצב נורא אסור להתרגל ואסור לשקוט עד שבילדים לא סובלים יותר.
    איך אפשר להירדם בלילה כשיודעים שילדים סובלים מידי יום?! אני לא מאשימה אותך רק מתחננת ממש שתעזרי…
    אין לך מושג כמה זכויות את יכולה להרוויח מהצעד הזה "כל המקיים נפש אחת מישראל, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא!!"
    בהצלחה רבה השם ישמור אותך

  7. אמאלה פשוט לבכות !!!!!!!!
    אני חודש וחצי אחרי לידה וכבר עכשיו חושבת מה יהיה אם מטפלת!!!!!!!!
    אני מפחדת לשלוח אותו!!!!!!!!!!

  8. לכל האמהות המזדזעות מהמטפלת:
    בקורונה רבתם עם המטפלת על כל שקל, או שניסתן ללכת איתה במידת הרחמים?
    האם אתן מוכנות לשלם תשלום שהמטפלת תוכל להתקיים ממנו, או שאתן רק באות בדרישות?

    זה נכון שהטיפול בילדים הוא תלוי יראת שמיים של המטפלת.
    אבל אנחנו כאמהות, חייבות להשקיע במטפלת סכומים ויחס שהן תוכלנה לעבוד כמו בן אדם

  9. אנא ממך תעשי חסד עם האמהות ויותר עם הילדים ואל תגרמי להן נזק נפשי לעתיד. זה פיקוח נפש ממש את חייבת לעדכן את ההורים המסכנים.
    לא תעמוד על דם רעך!!!!!

  10. לבחורה שרמזה כאן למטפלת מתעלתת.
    את חייבת לעדכן מיד את ההורים. פיקוח נפש ממששש
    את לוקחת על עצמך פגיעה בנשמות האלוווו.
    את לא היית רוצה שיבואו לספר לך כזה דבר????

  11. עד עתה דובר על מטפלות. אני עבדתי בתלמוד תורה ובצאתי מהעבודה אני רואה כיתת ילדי כיתה א' עומדת במעגל, במרכז המעגל עמד הרב'ה (עם הרבה נסיון!….) כאשר ילד בן 6 מפרפר לו בידיים, צורח בכי היסטרי ומנפנף בידיו וברגליו, והרב'ה צועק עליו שהוא הולך לנעול אותו במחסן… כל הילדים מסביב עמדו והתבוננו בו בעיניים קרועות, והילד המבוייש והמבועת צורח בהיסטריה… למרות שהוא יודע לדבר – אני לא בטוחה שהוא העיז לספר להורים שלו. יתכן והיה בטוח שהוא אשם בכך והתבייש להודות ש"מגיע" לו כליאה במחסן. אני, כמובן, דיווחתי להנהלה, והרב'ה נקרא לסדר.
    אני מספרת זאת – כדי שכל ההורים לכל הגילאים יפקחו עיניים ויניחו יד על הדופק, יקפידו לגשש באיזה מצב רוח הילד חוזר מלימודיו וידרבנו לספר ללא חשש מה היה ואיך, כולל אם נענשו וכיצד.
    קשה לדעת לגבי מטפלות וגננות, ולא פחות – מלמדים ומורות. לא כל מי שיוצא להוראה הוא אכן איש חינוך… וד"ל. יש לא מעט שמוצאים בעבודה זו פורקן לתיסכולים, וחובתינו כהורים להיות עירניים.

  12. וזה בדיוק מה שמסבך 🙁

    את רואה אנשים שמפקידים את היקר להם מכל וסומכים על ידיה האמונות של המטפלת…

    והלב שלך נקרע… ואת כ"כ רוצה לאמר להם אל תשלחו אותו לכאן לא טוב לו כאן 🙁

    ואת לא יכולה לומר כלום…

    ואולי כן? איך?

    זה לא פשוט בכלל.

  13. איך אפשר להזהיר הורים לא לשלוח למטפלת מסוימת?

    כי גם אתם הייתם רוצים שיגידו לכם אם יש משהו לא בסדר…

  14. כל פעם שאני קוראת או שומעת על דברים כאלה אני מזדעזעת
    משום סיבה שבעולם מטפלת לא יכולה להתעלל ככה בילדים
    אצלי אם ילד לא נרדם אז הוא יישב לידי בעגלה
    ואני כל הזמן משתדלת לדאוג לו לתעסוקה
    ואם מרגישים שקשה וכבר אין סבלנות לטפל בילדים
    זה הזמן לחפש עבודה אחרת
    השנה הרגשתי שכבר ניהיה לי קשה ואני מאבדת סבלנות
    ולכן שנה הבאה אני לא פותחת

    לצערי גם הבת שלי עברה יחס קשה בגן
    היתה בת חצי שנה ואז עבדתי מחוץ לבית
    השארתי אותה אצל מטפלת בבנין
    יום אחד גיליתי ששכחתי את המטרנה שלה בבית ושלחתי את בעלי שיתן את המטרנה למטפלת
    הוא דופק ודופק ואף אחד לא עונה ןברקע הוא שומע את הבת שלי בוכה ואף אחד לא מתיחס
    הוא פשוט פתח את הדלת וראה את הילדה שוכבת בעגלה בחדר והבעל של המטפלת יושב על המחשב
    והמטפלת בכלל לא בבית
    וכשהוא שאל אותו למה אתה לא מתיחס לילדה הוא ענה לו אני לא יודע לטפל בתינוקות
    זה העבודה של אישתי וכרגע היא יצאה
    בעלי לקח משם את הילדה ולא החזרתי אותה עוד
    ומאז עבדתי בבית כמטפלת
    והילדים שלי איתי

  15. שלום לכולן!

    הנושא הזה כואב ביותר!!!

    מכירה מקרוב מטפלת ש"מטפלת" בתנוקות בצורה שאי אפשר לכתוב כאן…

    והיא ידועה בתור אחת מאד מבוקשת!

    אז הורים יקרים!

    בבקשה תפקחו עיניים אוזניים במלא האחריות!

  16. שלום , אני רוצה רק לחזק ולהדגיש גם את העניין של גנים בפיקוח – תבררו טוב טוב אם יש שם מצלמות אבטחה שפועלות ללא הפסקה ושהמנהלת עוקבת אחרי מה שקורה שם , מניסיון – אני עבדתי כמטפלת במעון מפוקח ומה שראיתי שמטפלות עושות שם – גרם לי להזדעזע ופשוט לברוח.
    הן לא היססו לתת פליק פה ושם , או להטיל ילד בכוח למיטה כאילו היה חפץ, רק מפני שידעו שהמנהלת לא מסתכלת עליהן או שהמצלמות בכלל לא עובדות אלא נועדו להרשים את ההורים .
    תשימו לב טוב טוב , וכמובן הכי בטוח זה להפתיע את המטפלת בכל פעם בשעה אחרת של היום.
    והלוואי שלא נדע עוד מקרים כאלה – מדובר ביקרים לנו מכל.

  17. כ"כ אבסורדי שתינוקות קטנים חסרי ישע שאין להם שום דרך בעולם להגן על עצמם- ולא לספר למבוגר מה עובר עליהם -הם לא זכאים לחינוך חובה. מה נסגר שרק מגיל 3 החינוך חובה??? ומקבלים לימודים מסובסדים????!!!
    צריך לנענע מישהו בממשלת ישראל חסרת התכלית במשרד החינוך או משהו בסגנון….

  18. קודם כל הורים יקרים לא צריך לקחת סטיגמה על כל המטפלות בגלל דבר מזעזע שקרה ד' ישמור
    אנחנו צריכות לדעת כולם שמי שעובד עם ילדים זה קודם כל נשמות ואוצרות של ילדים מבחינתינו זה עבודת קודש שכל יום תפילתינו שגורה בפינו שנעעשה את עבודתינו נאמנה לטפל במסירות באוצרות שדי נתן לנו
    יש כאלה מטפלות מסורת שבאמת נותנות את כל הלב והנשמה ולא צריך להכליל את כולם…
    קחו לתשומת ליבכם

    ד' ישמור את כולם אמן

    1. אני גם חושבת שלא כדי לקחת סטיגמה על כולם
      ברור שצריך לפקוח עיינים
      אבל עם הילד חוזר שמח ומאושר אל תתעללו סתם בגננת
      יש לי שתי אחיות גננות
      שלאור המודעות שעלתה על התעללות
      פשוט התהפכו היוצרות ומשגים אותם
      אחותי גילתה מכשר הקלטה בתוך התיק של הילד
      ועוד אחות קיבלה איומים בגלל שקצת הרימה את הקול על ילד שהשתולל מאד

      שימו לב גם למטפלות הן עובדות מאד מאד קשה!!!
      מגיע להן המון הערכה ואהבה
      אני דוגלת שעם נביא להן הערכה ומכתי תודה מדי פעם עם משהו קטן ומתוק,
      זה ימנע מהם לגעת בילד שלנו וזה יתן להן כח ואהבה לטפל בילד שלנו בשמחה

  19. לפי דעתי, הרי גם את, האמא של התינוק לפעמים מחנכת אותו,

    אם הוא ילד בן שנתיים שיודע להרביץ את לא קושרת אותו בעגלה מידי פעם?

    אז אל תסתכלו על המטפלות בעיניים של רשעיות. סך הכל הם מתחרפנות מהילדים.

    תנו למטפלות ממתק קטן להתרעננות, הגידו להם מילה טובה שתעודד אותם, ואז הם יתייחסו פלאים לילד שלכם.

    שלכם, מטפלת מסורה שיודעת להציק.

    1. יש הבדל בין לכלוא ילד בחלון בשמש או לקשור אותו בעגלה במזגן… אני שומעת הרבה שמתלוננות על ילדים שלא ישנים צהריים ומפריעים לשאר הילדים- ובגלל זה אני מפחדת על הבן שלי ששנה הבאה נכנס בפעם הראשונה למעון.
      אני חושבת על איך יגיבו אם הוא לא ירדם או יתעצבן ויצעק ויצטרך צומי ולא כעס…
      איזה מין דבר זה שמטפלת מתלוננת לאמא שהוא לא נרדם או שהוא משתולל, תתמודדי! זו העבודה שלך! למה אמא צריכה לצאת לעבוד וכל היום לחשוש על היחס שמקבל הילד שלה במעון?? שלא נדבר על הבריאות שלו.
      מטפלת זו עבודה לנשים עם המון סבלות, נשמה והכלה.
      יש מטפלות טובות! זכיתי להכיר שתיים כאלה ובנוסף למתנות שהן קיבלו- יש להן שכר גדול מהלימוד של בעלי ומהשקט הנפשי שהן נתנו לי

  20. זה נכון שמטפלות לא הכי מתמסרות לילדים.

    את הבעיה הזו ידעתי וגם שמעתי סיפורים על זה.

    והתוצאה היתה שכשאני ילדתי את בני בכורי אז מיד אחרי הלידה עזבתי את עבודתי ואז שיווענו בבית לפרנסה כל שהיא.

    ומה עדיף יותר שנרעב ללחם או נעבוד ונקריב את ילדינו על מזבח הלחם.

  21. אני גם פתחתי פעוטון בבית ואחרי חצי שנה ראיתי שאני מתחרפנת מהבכיות של הילדים, פשוט הודעתי לאמהות יום אחד שאני סוגרת את הפעוטון בבית. ויחפשו להם מקום אחר.
    כל אישה צריכה לדעת את הכוחות שלה.
    אם זה לא מתאים לאישה לשמוע את בכיות הילדים פשוט שתסגור תפעוטון, למה לאמלל את הילדים.
    נכון שלאמהות זה לא קל למצוא פעוטון חדש תוך יום אבל כל אמא עושה מה שלילד שלה טוב.

  22. כל כך עצוב אנו רוצות לצאת לעבוד גם בשביל פרנסה וגם בשביל בריאות הנפש שלנווו!
    והלב לא רגוע הבן שלי היה חוזר מהמטפלת עם סימן פה סימן שם הילדים שלה היו משחקים איתו ולא היו כל כך עדינים מספריים מסתובבות חופשי בידיהם, על הרצפה וכל שהם לא שמו לב שנפל חטיפים וממתקים חוזר עם אדום בטיטול וכשאני מנקה אותו אני רואה שלא ניקו כמו שצריך מסכן שלי רק מלחשוב על זה …. צריך לבדוק האם מותר לשים מצלמה מבח הלכתית פשוט … כלרגעהיה נס הלב לא היה רגוע אני חושבת עליו , מה עלי לעשות היא פרטית מאנ׳ש אבל אינני רגועה נושא קשה חייב שיעשו עם זה משהו! המקרים לאחרונה יותר ויותר מזעזעים

  23. הקטנטנים שלנו כ"כ חסרי אונים וללא יכולת להתבטא, הקב"ה הפקיד אותם בידינו, כדי שאנחנו נגדל אותם ונעטוף אותם בחום ובאהבה, החלטנו לצאת לעבוד, זו עדיין האחריות שלנו לבדוק שהמטפלות שומרות הכי טוב על הפקדונות שלנו, תתקשרו מידי פעם לשמוע מה קורה עם הילד, תבררו בסוף יום איך ומה היה, והכי חשוב- תפעילו את האינטואיציה שה׳ חנן אתכם בה, אל תזלזלו בהרגשה, על כל חשד קל תבדקו מיד מה קורה שם. שלא יהיה מאוחר מדי! לפעמים מקרה קטן הוא סימפטום לבעיה גדולה, אני לדוגמא גיליתי פעם את המטפלת של הנסיך שלי עומדת בפתח הבנין ומשוחחת כשדלת ביתה שנמאת בקומה ררשונה (8 מדרגות ) פתוחה! ויש אצלה ילדים שכבר הולכים! ומה, אם ילד יצא רגע ויתגלגל ח"ו במדרגות? זה הדליק לי נורה אדומה והחלטתי לבדוק יןתר וגיליתי שהיא לא כ"כ אחראית ודי אדישה לבטיחות הילדים. כמה ימים אח"כ הוא עבר למטפלת יקרה ב300 ש"ח יותר, אבל עליה סמכתי הרבה יותר. וזו עוד נקודה לפעמים מעדיפים את הזולה, אבל היא דוחסת קבוצה גדולה ולא מאוד משקיעה בטיפול. הילדים שלנו הם אוצרות ששוים כל תשלום שבעולם! לטולם אל תחסכו בכסף על חשבונם!
    סליחה שאני מלחיצה ואגרסיבית קצת, אבל, חשוב שהמסר יובן- הורים, קחו אחריות!!!

  24. ליבי עם הקטן שהיה מסוגר ומי יודע כמה שעות. אני לא רוצה לחשוב אם חלילה היה קורה לו משהו, מי היה לוקח את האחריות? זה מזעזע מה שקורה, המקום הבטוח ביותר מסתבר שכבר לא כ"כ בטוח.

  25. איום ונורא!
    אני חושבת שהדרך היחידה היא להפתיע את המטפלות. ככה הם יזהרו וידעו שכל רגע מישהו עלול לדפוק…
    פקחו 10 עניים על כל גן כזה.
    הילדים כל כך חסרי ישע ואנחנו לא יודעים עוד כמה כאלה יש ברחבי הארץ…
    שכל אחת תדאג במלא העוצמה שלילד שלה זה לא יקרה וככה אולי נציל את העולם מהזוועה הזו!!!

  26. אם כבר התחלתם עם סיפורי זוועות על גנונים ומטפלות
    אוסיף לכם את שלי
    הבת שלי רגישה לחלב וקיבלה נוטרמיגן כתחליף חלב לנוטרמיגן יש ריח נורא ולמטפלת שלה זה לא היה נעים.
    אחרי תקופה שבה הבת שלי חזרה כל יום היסטרית ואוכלת בהיסטריה כל מה שהבאתי לה (בקבוקים והנקה) הלכתי לברר מה קורה
    ולהפתעתי הרבה התברר שהמטפלת זורקת את האבקה לפח והבת שלי תינוקת בת חצי שנה לא מקבלת אוכל יום שלם כבר תקופה(ואז פתאם הבנו למה היא לא עולה מספיק במשקל)
    כששאלתי אותה מה קורה?
    ענתה לי שזה בסדר היא מסתדרת עם תינוקות צרחנים וניסתה להתחמק מכל העניין
    אני מרוב טראומה פשוט עזבתי את העבודה ונשארתי איתה במשך שנה בבית ועכשיו רק הצלחתי לשלב אותה אצל מטפלת אחרת אחרי שבררתי עליה רבות. וגם הילדה יודעת כבר להתבטא ולומר מה עבר עליה בגן.

    לדעתי הנושא הזה של המטפלות הלא מפוקחות חייב להיות מטופל הקדם המיידי
    מדובר בפצצה מתקתקת….

  27. אני עדה למטפלת שנחשבת למקסימה ומדהימה ומה לא?…

    עד שראיתי מה באמת קורה בבית הפרטי שלה (ואני לא אספר כמה ילדים נמצאים בחדרים הסגורים…) יש לה שם טוב ואף אחד באמת לא חושד… עד שראיתי בעצמי את התנוקות החמודים שלכם שאתם שולחים כשהם ישנים או בוכים (ונראה לכם כי אמא או אבא הולכים…) אבל באמת זה לא בגלל זה. הנשמות הקטנות האלה שעדיין לא יודעים לספר מה באמת קורה איתם כ"כ הרבה שעות… מוכנסים אוטומטית לחדרים ,קשורים בעגלה היטב או במקרה הטוב… בלול. והדלתות נסגרות עד שהם מקבלים בקבוק או החתלה, אין חיבוק נשיקה ואפילו לא חיוך… רק טכני ולא יותר! והבכיות עד השמיים… (ולא דיברתי על הצרחות של המטפלת על התינוקות…) והלב נקרע ואין מה לעשות… אז לצערי לא פשוט המצב… ויש כזה דבר כאן בארץ ישראל! לא יוכלה לרמוז לכם היכן בדיוק… ומחובתו של כל הורה וכל אמא לפקוח עיניים ואוזניים ויש מספיק דרכים חכמות ויצירתיות לעשות זאת…

  28. חשוב מאוד אמא יקרה
    אם את חושדת פשוט שימי mp ואני שמתי ושמעתי צעקות בכיות טריקת דלת וכו האמת שבעלי לא הסכים לי להמשיך להקשיב 5 שעות של סבל יום יומי…
    בה עלינו על זה ממש מהר כי הילד חזר אפאטי ומתנשף ומתעורר בבכי מתוך שינה …
    בקיצור תיהיו ערניות אם הנפש של ילדכן חשובה לכן
    וכן חשוב להדגיש היא הייתה חרדיה משלנו!!!!!ועם פול המלצות….

  29. יש לציין שאתן כ'כ עדינות בתגובות שלכן.. אני מזדעזעת מכל מקרה כזה שאני שומעת.. התינוקות הקטנטנים הללו חסרי ישע…. רשעה מרושעת מי שמעיזה ככה להתעלל בקטנטנים הללו.. ויותר מכך התביעה היא כלפי שאר המטפלות שרואות ולא באות לילד.. מלטפות אותו.. וכמובן מעדכנות.. לאיפה אנחנו רוצים להגיע?? כל החולות שיטפלו בעצמן וישתו כדורים ולא יגרמו לידים שלנו חרדות…
    שה' ישמור לנו על האוצרות שה' נתן לנו

  30. גם אני שלחתי את התינוקת למטפלת. ילדה חיכנית ואנרגטית. אחרי כמה ימים שהיא הייתה שם שמנו לב שהיא חוזרת קצת אפאטית. והיא הייתה רק בת חצי שנה. החלטנו לשים בעגלה, במקום מסתור, נגן, ופשוט להקליט מה קורה. ומה שגילינו היה כאב לב אחד גדול. הילדה שלי, הייתה משמונה עד אחד בעגלה. מסכנה. היא כבר בת 6 ועד היום שאני מספרת את זה אני בוכה. למה היא הייתה צריכה להיות כלואה בעגלה??? ברור שיום למחרת היא כבר לא הייתה שם. מאז אני מפתיעה את המטפלות בלי סוף. הבנתי שזה הדרך שלנו להילחם ברעה החולה הזאת. ובבקשה ממכן, מטפלות, אם אתן לא רוצות לשמור לנו על הילדים, על תעשו את זה רק בשביל הכסף!!!!! תאהבו אותם ואל תוציאו שם רע למטפלות מקסימות שמשקיעות את הנשמה בילדים. בגללכן אנחנו, האמהות, לא מאמינות לשום מטפלת וחושדות בכולם. זה לא פייר. אמא כאובה!

  31. מה יעזור לשלוח לגן אחר?!
    רוב הגנים הם בסדר, מי יותר ומי פחות.
    אם אני יודעת שהגן לא בסדר, אני אמורה להשאיר שם את הילד, כי אולי במקום אחר יהיה יותר גרוע

  32. אני כגננת בעבר יכולה להעיד שלא פשוט להיות גננת ולכן גם החלטתי לעזוב בשלב מסויים
    גנים בפיקוח -חשוב יותר ממאוד!!
    וכמובן התחושת בטן של הורים-לדבר עם התינוקים לפתח להם את האינטלגנציה הריגשית
    ולפני שהם יודעים לדבר כבר תוכלו להבין מה עובר עליו-מנסיוני זה עובד,צריך ללמוד להבין את שפת הלב.
    טיפ קטן:לא יזיק אם תשלחו מידי פעם איזה משהו מתוק-זה מעודד,מעריך,וממלא באנרגיה!!
    תנו את ההרגשה למטפלת שאתם סומכים עליה(למרות שלא)
    והעיקר המון תפילות!!

  33. נכון ועצוב
    גם לי היתה תחושה לא כ"כ נעימה
    בעלי טען שיש לו תחושה שבני בן השנה לא יוצא מהעגלה כל ה6 שעות
    הוא הניח טישו על הגב של התינוק ששכב בטיולון, הדגשתי לגננת שתוציא אותו היא "ודאי" הטישו היה שם כשחזרנו… התחלתי להפתיע אותה בשעות שונות תמיד הוא היה בעגלה, קשור. הוצאתי אותו משם.
    מאז אני מבררת על המטפלות יותר ממה שהשב"כ מברר
    וכמובן אינספור תפילות.
    וכמובן ערנות- ו-אל תזלזלו בלב של אמא- הוא יודע הכי טוב גם אם לא יודע להצביע מה בדיוק

  34. שלום וברכה!
    כל מילה נכונה. חשוב מאוד לשים לב. ולא לשכוח לרגע שעיקר חיינו זה הילדים המטרה שלנו זה גידול הילדים והעצמת המשפחה. כל ה"מסביב" זה רק האמצעים להשגת המטרה וכמובן שאני מתכוונת אלינו הנשים שיוצאות לעבודה. יש הרבה נשים ששמות את מקום עבודתן במרכז החיים והילדים והמשפחה זה משהו "על הדרך" לצערינו.. וזו תופעה רווחת ועצובה. לעומת זאת יש גם הרבה שהן ההיפך….
    אז בקיצור רוצה להודות לכם על הכתבה המדהימה הזאת!! כי הילדים שלנו זה ה"חיים "שלנו
    אז אל תתנו שזה יקרה……
    שימו לב!!!
    בהערכה רבה ושוב תודה לצוות האתר,
    לאה.

  35. ומה יעזור לשלוח לגן אחר? מי אמר שהאשה השניה ש"נראת" חמה ומסורה ומנוסה לא תתעלל כך בילדיך.
    לא נראה לי שאפשר לדעת כזה דבר. זה רק סיעתא דישמיא, הרבה תפילות,
    וכן נראה לי שאסור להסתמך על היחס החם שהגננות נותנות (אם הם נותנות) בשעות בוקר לילד, אלא כשחוזרים הביתה גם אם את אחרי יום סוחט וקורע שבי עם ילדך, שמעי את סיפוריו, התיחסי ותני את מלא התשומת לב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

ג'ו ליברמן ז"ל והשבת | סיון רהב-מאיר

לפני 20 שעות

|

0

באיזה בשר לבחור? עם המדריך שלנו - גם את יכולה להיות מומחית לבשרים!

לפני 21 שעות

|

1

רביעיית הלבנים: אלו המוצרים שכדאי להמנע מהם

לפני 2 ימים

|

1

פשטידת גבינות ופטריות חמה ועשירה

לפני 2 ימים

|

0

הִתְאַבְּבוּת | גלריה מהטבע | דפנה שן

לפני 2 ימים

|

0

8 כללים לנישואים מוצלחים

לפני 2 ימים

|

0

שווארמה אמיתית במטבח שלך

לפני 2 ימים

|

0

דרוש חמצן ללב

לפני 2 ימים

|

0

אם אני פה סימן שאני אוהב | סיון רהב-מאיר

לפני 2 ימים

|

0

בשביל לפנק את עור הפנים שלך, צריך מומחיות!

לפני 3 ימים

|

0

עוגות אישיות במיקרוגל

לפני 3 ימים

|

0

עראייס בייתי לארוחה באוירה אחרת

לפני 3 ימים

|

0

מהיום אוכלים ר-ק במטבח

לפני 3 ימים

|

0

קצת מתחת לקו | פרק 1

לפני 3 ימים

|

0

מה ניקח מפורים? | סיון רהב-מאיר

לפני 3 ימים

|

0

פורים תשפ"ד, פורים היסטורי | סיון רהב-מאיר

לפני 4 ימים

|

0

כיצד נמנע מהילדים אכילת ממתקים מוגזמת בימי הפורים מתוך שיתוף פעולה?

לפני 4 ימים

|

0

ותלבש אסתר מלכות: כשאת בלי פחד, תגרמי לדינמיקה מלכותית בזוגיות שלכם

לפני 4 ימים

|

0

מלחמת החגים - מלחמת השמחה

לפני 5 ימים

|

0

מחפשת מתכון לסעודת פורים? זו הולכת להיות הבחירה שלך: בשר ברוטב עגבניות ופרוסות חציל

לפני 6 ימים

|

0