אמא לתינוקות: גלי מהו הגיל הקריטי?

שיתוף ב email
שיתוף ב print

בסד

הרבה אמהות שמגיעות אלי מתפלאות לגלות תחום חשוב וחיוני כל כך שנשאר נכון להיום בצללים.

ברוך ה' השמועה עוברת ואמהות מתחילות לגלות שאפשר לעזור לתינוק שלהן ולא חייבים לתת  לקשיים להפוך להרגלים שגויים.

ועדיין נשאלת השאלה למה בכלל להגיע?

השנתיים הראשונות לחיים הן הקריטיות ביותר והשפעתן מרחיקת לכת עד 120. חוויות הילדות שלנו הן המעצבות את עתידנו בכל מובן. בגיל הינקות קשה להפריד בין המרכיבים המוטורים, הרגשיים, הקוגניטיביים, החברתיים והם מושפעים ומשפיעים אחד על השני.

תינוק שפחות מרגיש נוח בגופו ופחות יודע להשתמש בו הדבר משפיע על כל המעגלים האחרים.

תינוק שתקוע ולא מצליח לזוז יכול לפתח רגש של נחיתות והרגשת חוסר מסוגלות.

תינוק שחווה מעברים מבלי שההורים נמצאים עבורו ויודעים איך לתווך לו את המציאות עלול לחוות את העולם כמקום מאיים שלא נעים להיות בו.

תינוק עם צורך בתחושה עמוקה עלול להתפרש לא נכון אם יתחיל לגעת בילדים אחרים בניגוד לקודים החברתיים.

תינוק שמתקשה לארגן את גופו יתקשה אחר כך בסדר וארגון בכיתת הלימוד.

 

ככל שהורים יקדימו להכיר את תינוקם ולדעת לתת לו את המענה הנכון כן ייטב. המודעות ודרכי הפעולה חוסכים כאבי ראש אחר כך והתרוצציות בין מטפלים שונים בגיל מבוגר יותר. ככל שמקדימים לטפל התפיסה השגויה אינה הופכת להרגל ויותר קל לתת כיוון נכון וחדש.

 

הגישה הישנה שגרסה כי העיקר שהתינוק יבצע את אבן הדרך כגון התהפכות, זחילה, התישבות ועוד מפנה את מקומה להבנה שלאופן הביצוע של הדברים יש חשיבות גדולה לאין ערוך מעצם הביצוע.

אומנם יש סרגל התפתחות וראוי שאמא תדע שיש קצב מסוים לעשות את הדברים ואם תינוק מתעכב  בביצוע של המצופה ממנו לפי טווח גילו כדאי להגיע להתיעצות . יחד עם זאת לאופן הביצוע יש חשיבות גדולה יותר מהמהירות.

אם פעם כשאנחנו האמהות היינו בעצמנו תינוקות הושיבו אותנו עם כריות מסביב "העיקר שנשב "…היום מבינים שתינוק שלא התישב בעצמו עלול לחוות קושי לשבת אחר כך בריכוז כילד בגן או בכיתה/חיידר.

 

כל אמא היתה רוצה להכיר את תינוקה באור אחר. את הטמפרמנט שלו, את תפיסת העולם שלו, את הפתרונות שהוא מגלה לקשיים, את הדרכים שלו להרגיע את עצמו.

אז מי מגיעה לקליניקה ולמי זה מיועד?

לקליניקה מגיעות אמהות לתינוקות שמגלים קשיים התפתחותיים מכל סוג שהוא: החל מתחילת החיים קשיים כמו יניקה ובליעה, לקיחת מוצץ, גזים, ריפלוקס, קושי בהרדמות ובשינה, חוסר נוחות, בכי מרובה, אי שקט, קושי בהרמת ראש, התהפכות, זחילת גחון, התישבות, זחילת שש, עמידת ברכיים, העמדות, הליכה. טורטיקוליס, היפוטונוס, היפרטונוס ועוד.

לקליניקה מגיעות אמהות לתינוק ראשון שרוצות להתחיל נכון מהתינוק הראשון. לבנות את הביטחון שלהן באמהות, לקבל ראיה נכונה על התינוק ועל התפתחותו.

לקליניקה מגיעות אמהות להשתתף בסדנת אמהות תינוקות שמתרחשת אחת לתקופה ושם הן פוגשות אמהות נוספות במצבן ותינוקות נוספים. נהנות יחדיו, מתפנקות, מחליפות רשמים וחוויות, מוכלות.

לקליניקה מגיעות אמהות לתינוק לא ראשון שרוצות הזדמנות להכיר את התינוק החדש ומה הוא מציג איתו, לקבל חוות דעת מקצועית על התפתחותו ולראות אותו ממבט אחר.

מניסיוני הקליני רוב התינוקות שגילו עיכוב התפתחותי המתינו זמן רב למענה דרך הקופה כך שהימצאות של קליניקה כזאת בעבור משפחות רבים היא פריצת דרך.

שנזכה לגדול ולגדל.

 

עינבל אלדר

BSc, מומחית להתפתחות תינוקות וילדים, ליווי התפתחותי בשיטת פלדנקרייז

קרית יערים טלזסטון.

054-8496712

 toinbali@gmail.com

שלחי פוסט זה לחברה

שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב print
הדפסה

חדש באתר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.