"הוא רוצה! אבל הוא לא מצליח לזוז" כך הילד שלך יתחיל לזחול

שיתוף ב email
שיתוף ב print

בסד

זאבי הוא ילד מתוק מדבש.

לחיים ענקיות שאפשר למלא בנשיקות.

מבט תמים עם עיניים קורצות בשובבות.

כשבני גילו זוחלים על מזרונים במשחקיה ומטפסים על המתקנים זאבי נשאר בצד ליד אמא ושואל את עצמו בלי מילים איך הם עושים את זה? למה רק אני לא מצליח?

והוא לא מצליח. הוא פוחד אפילו לנסות.

משהו מציק לזאבי. אבל מה?

 

הרופא ההתפתחותי הרגיע את האמא שזאבי יעשה הכל אולי רק יותר לאט וגם האחות בטיפת חלב נידבה מידע שבסוף כולם הולכים ולכן הדאגה מיותרת.

אמא של זאבי רצתה לא לדאוג. זאבי בן בכור להוריו והיא לא יודעת איך תינוק אמור להתפתח. אמא של זאבי רצתה להאמין לרופא ההתפתחותי ולאחות בטיפת חלב אבל האינטואיציה האימהית שלה אותתה לה שזאבי צריך עזרה.

בגיל 6 חודשים שחבריו התחילו לזחול גחון זאבי עוד נשאר שוכב, כמעט ולא מתהפך ואומלל.

זאבי סקרן ורוצה להתקדם אבל הוא תקוע.

אמא של זאבי רוצה לעזור אבל איך?

תינוק שאינו מוצא בעצמו את הדרך לביצוע תנועה לאורך זמן עשוי לחוות תסכול. אחת הדרכים לתמוך בו היא ללמד אותו להרחיב את רפרטואר האפשרויות העומדות לרשותו כדי לשיוכל לבחור את זו שמתאימה לו ובכך לחזק את בטחונו העצמי ולהוביל אותו לעצמאות.

 

בגינת המשחקים בשיחת אמהות שמעה אמא של זאבי על תחום שנקרא ליווי התפתחותי לתינוקות וכך הגיעה אלינו זאבי.

 

כשתינוק מגיע למפגש ההתבוננות בו היא כוללנית= הוליסטית. יחד עם הצרכים הפיסיולוגיים הראשוניים מתקיימים גם צרכים תנועתיים, רגשיים, קוגניטיבים וחברתיים. לתינוק יש צורך בתנועה כדי לחוש את גופו, יש לו צורך באהבה כדי לבנות את המערכת הרגשית ואת הביטחון שלו, יש לו צורך בגירוי קוגניטיבי כדי לפתח את הסקרנות ויש לו צורך בקשר כדי לפתח את היצר החברתי שלו.

 

אמא של זאבי הניחה אותו על המזרון כשהוא שוכב על הבטן. זאבי הראה אי נוחות ולא הסכים להישאר במנח הזה. הוא הציג תבנית אקסטנסורית ושלח את הזרועות לצדדים ואת הרגליים למעלה בניסיון להשיג תנועה. תנוחה זו נקראת בשפת העם "אוירון". הבעיה שתנוחה זו תקעה את בית החזה שלו עוד יותר עמוק במזרון, זאבי באמת לא יכול לזוז עכשיו…

הובלתי את זאבי לשכיבה על הגב וראיתי שזאת התנוחה המוכרת והנוחה עבורו.

עבדנו על התעגלות כבסיס לזקיפה. סיפקנו תחושה עמוקה באזור האגן ולאורך השלד כולו כדי ליצור לו דמות גוף בהומנקולוס. דרך שכיבה על כל אחד מהצדדים תרגלנו מעברים מהבטן אל הגב וחזרה.

זאבי חזר להרגל ומיד ניסה לזקוף את הראש אבל בהדרגה ותוך כדי תרגול הוא הצליח להרפות מתח מיותר מהשרירים הזוקפים ולהתמקד בתנועה החדשה שלמד עתה. הוא נהנה מהמגע העמוק שהענקתי לו על הרגל שלו ומהאפשרות לזוז בצורה חלקה בלי להיתקע או לקבל מכה בהתהפכות. ההתעגלות הפכה את השכיבה על הבטן והזקיפה שהיא מביאה לנעימה יותר וזאבי הסכים להישאר על הבטן ולמצוא עניין בתנוחה זו.

במפגש השני שלנו זאבי כבר זחל קדימה.

 

שנזכה לגדול ולגדל.

 

עינבל אלדר

BSc, מומחית להתפתחות תינוקות וילדים, ליווי התפתחותי בשיטת פלדנקרייז

קרית יערים טלזסטון.

054-8496712

 toinbali@gmail.com

שלחי פוסט זה לחברה

שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב print
הדפסה

3 תגובות

  1. אודה על עצה כיצד עוזרים לתאום בן 10 חודשים שכבר עומד על 4 אך פוחד להתקדם ומתוסכל לראות את אחיו מצליח
    תודה על הכתבה המועילה

    1. לא תקבלי פירוט, כי זה מונחים מקצועיים שא"א להסביר בכמה מילים מע" ג האתר. הכותבת רצתה לתת טעימה והיכרות עם התחום. שמי שיש לה תינוק עם איחור התפתחותי שתדע שיש מה לעשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.