כתב 'הנתיבות שלום': פורים הוא היום היחיד בכל השנה בו יהודי יכול לשנות את כל הגזירות. וגם את אותם דברים שהם בבחינת 'נחתם בטבעת המלך'.
כידוע בכל מקום שנאמר במגילת אסתר 'המלך' הכוונה למלכו של עולם. 'ונחתם בטבעת המלך', היינו דברים שבטבע נראים כחתומים ואי
אפשר לשנותם, בפורים יכול כל יהודי באשר הוא לפעול ישועות גדולות ניסים ונפלאות.
ועיקר השעת רצון הוא בזמן הסעודה שבה אומר 'המלך' לאסתר שהיא נשמתה הטהורה של כל יהודי-"מה שאלתך וינתן לך ומה בקשתך ותעש".
הקב"ה פונה לכל יהודי ההולך חשכים ושרוי כל השנה בהסתרים, מה בקשתך ותעש, במשתה היין הנך יכול לפעול כל משאלותיך ובקשותיך.
וזהו שאמר מרדכי לאסתר: "רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר". כי יש מקום 'אחר' שהוא הבטחון בה' יתברך והוא גבוה מעל גבוה מעל כל שכל ודעת במקום שנראה שכלו כל הקיצין, פתאום מתגלה מקום 'אחר' למעלה למעלה מכל
העולמות, אין סוף רחמים של מלך מלכי המלכים הקב"ה: "היוצר יחד ליבם, המבין אל כל מעשיהם"