ציפי הגיעה אלי, ושאלה בפיה ,כקוסמטיקאית מצליחה: למה העסק מרוויח ומצליח אך בסוף החודש אין לה כסף למשפחתה?!
ישבנו ובדקנו לאן נעלם הכסף?
מה צריך לשפר בעסק ?
והכי חשוב: מה הכי חשוב לציפי ומה היא לא אוהבת לבצע בעסק .
ולפי התשובות שהעלנו חלקנו את הפעולות ההכרחיות לעסק בכדי שיתקדם. וחילקנו בין מה שציפי אוהבת והיא תבצע בעסק , לבין מה שהיא פחות מחבבת ותשלח למיקור חוץ.
כל עסק עומד על 4 פעולות חשובות (רגלים) ומרכזיות:
שיווק – כי בלי שיווק לא יהיו לקוחות
ייצור – זהו השירות/המוצר של העסק
תפעול – עובדים
כספים -בלי כסף העסק אינו יכול להתקיים !
שיווק – כדאי להיות מודעים לכל סוגי השיווק שונים:
שיווק גלוי -מודעה ,שיווק סמוי ,שיווק עקיף ,שיווק נסתר, שיווק און ליין, אוף ליין, כל עסק צריך להשתמש בכמה דרכים שיווקיות כדי להרוויח.
מוצר /שירות –כל בעל עסק צריך לפתח מוצר/שירות חדשני לעסק שלו. אומנם המוצר הוא עבור לקוחות בודדים וספציפיים. אולם לקוחות אלו יהיו נחלתו הבלעדית, דבר העוזר לו לקדם את העסק מבחינה רווחית .
עובדים –כל בעל עסק צריך לשתף את העובדים שלו ביעדים ובמטרות של העסק .וכן מה הוא מצפה מהעובדים שיקדמו בעסק. מלבד ההתיעלות והתפוקה שתתעצם ע"י כך, לפעמים גם בעל העסק מופתע לטובה מעובד שאמר את חוות דעתו והרעיון שהציע היה מוצלח לעסק .
עובדים –הקפדה על זמנים בעסק נותנת תחושה ומשדרת ללקוח על רצינות ומקצועיות .
כספים – היכולת לנהל את כספי העסק בצורה מחושבת היא אחת הדרכים להצלחת העסק.
מנהל חשבונות מוצלח מסייע לבעל העסק בניהול תזרים ומעניק לו עצות ששוות זהב. מומלץ לבדוק את ההתמחות והמקצועיות של מנהל החשבונות בשילוב מספר שנות הניסיון, מידת האכפתיות האישית שלו מהלקוחות, וכמה זמן הוא מקדיש לכם לשאלות ועצות בתכנוני המס .
בברכת "ותן לנו ברכה והצלחה בכל מעשה ידנו"