איך זה עובד? על ייעוץ תעסוקתי ועסקי

שיתוף ב email
שיתוף ב print

 

הרבה שואלות אותי, מה זה בדיוק הייעוץ התעסוקתי, איך את יודעת מהו היעוד התעסוקתי שלי… מציאת יעוד חשובה גם בעסק כיוון שכך קל לבחור מיקוד ובידול עסקי. לפניכן דוגמא לתהליך קצר וממוקד:

 

פנתה אלי בעלת עסק בשם גולדי וייס (שם בדוי), שבהצגה העצמית הראשונה שלה הציגה את עצמה כך: "אני סופרת ומשוררת וגם מטפלת רגשית ומאמנת זוגית ואישית". ויחד עם כל זה טענה שהיא חלשה בשיווק, והיא ניסתה בהרבה מאוד דרכים ולא הצליחה…

אני טוענת שלא מדובר בחולשה בשיווק אלא פשוט בחוסר מיקוד עסקי ובידול. 
לפעמים כל מה שאנחנו צריכות כדי להצליח במאמצי השיווק שלנו הוא תהליך כזה של מיקוד עסקי. כשכל מאמצי השיווק שלנו יכוונו בצורה מאוד ממוקדת למטרה מאוד ברורה (גם אם לא המהלכים המקצועיים של השנה)
נשיג הרבה יותר תועלת עסקית, לקוחות והכנסות כמובן!

השלב הראשון שעשינו היא לנסות ולהבין מה מתוך כל העיסוקים הוא באמת התשוקה שלה בחיים.

איזו מתנה ייחודית באמת נתן לה הקדוש ברוך הוא, ולא לאף אחד אחר. אם הייתה צריכה לוותר על הכל ולהשאיר עיסוק אחד, מה הוא היה? מה גורם לה חיות כשהיא עושה אותו? מה הכי מספק ומשמח אותה?

לאחר תהליך ובדיקה עצמית שלה היא החליטה שתתמקד בתחום האימון והטיפול הרגשי לנערות ונשים חרדיות. מעולה, התקדמנו.

בשלב הבא רצינו לבחור קהל יעד מאוד ממוקד לצורך יצירה של קמפיין שיווקי. המיקוד בשלב זה אינו מחייב את העסק לשנים קדימה, אבל בתקופה הקרובה בהחלט רצוי שזו תהיה ההתמקדות. נתתי דוגמאות מוצלחות למיקוד קהל יעד – לדוגמא: נשים אחרי לידה ראשונה שגרות באזור ירושלים.

חשוב מאוד להדגיש, שבשלב זה בעלות עסק מאוד נרתעות מהצמצום – איך אני אוותר על כל הקהל הרחב? אז הדגש הוא כזה: את יכולה לקבל לטיפול כל מי שפונה אליך לצורך העניין, אך הפעולות החיצוניות והשיווקיות שתעשי יתמקדו אך ורק בקהל המאוד מצומצם שבחרת.

גולדי עשתה עם עצמה עבודת חשיבה מאומצת ומוערכת מאוד שבסופה הגיעה למסקנה באומץ רב שקהל היעד הממוקד שלה נכון לתקופה זו יהיה נשים המתמודדות בתחום הזוגי. היא הגיעה למסקנה זו אחרי שבדקה עם עצמה אילו סוגים של טיפולים עשתה עד כה ואילו הכי נגעו לה בנפש, רגשו אותה וגרמו לה לסיפוק רק יותר מעבודתה.

נושא כאוב, אך מיקוד מעולה! כך מעתה היא יכולה להציג את עצמה כמטפלת רגשית לנשים אלו. זה נשמע אחרת לגמרי מההצגה העצמית הראשונה שלה – "אני סופרת ומשוררת וגם מטפלת רגשית ומאמנת זוגית ואישית".

כך היא תזמן לחייה קשרים וחיבורים שקשורים לתחום ותמצב את עצמה כמומחית בתחום הממוקד. נשים כאלה יעדיפו לפנות למומחית בתחום מאשר לכל מאמנת או מטפלת כללית אחרת. קצת כמו שאנחנו מעדיפים להגיע בנושאים מסוימים לרופא מומחה.

השלב הבא של בניית התוכנית השיווקית כבר היה הרבה יותר קל. קל יותר לייצר קשרים במקומות הרלוונטיים, לפרסם מאמרים בתחום ולבנות את עצמה כאוטוריטה בתחום זה. בע"ה

אז לגולדי היקרה אני מאחלת את כל ההצלחה שבעולם!
בחרת בעיסוק רב משמעות וחסד, וכולי תקווה שהשם יעזור לך להביא את המתנה שלך לכל הנשים הזקוקות לה, ולהשפיע רק טוב!

בהצלחה!

 

שלחי פוסט זה לחברה

שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב print
הדפסה

חדש באתר

2 תגובות

  1. בהחלט מרתק התהליכים שנשים עוברות. ויותר ממרתק זה האפקטיביות של התהליך הזה לבעלת עסק.
    מזמינה אותך להשתמש ולהיעזר בפורום… בשמחה ובאהבה 🙂

  2. וואו הגולדי הזו מעניינת , וכל התהליך הזה כבעלת עסק מתחיל בכלל מכירה של בגדים בבית שמש
    זה מעניין …
    אני רואה שיש פורום של בעלות עסק – ממש משוכללים כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.