שבת

|

ד׳ באלול ה׳תשפ״ד

|

07/09/2024

לאישה החרדית

|

ד׳ באלול ה׳תשפ״ד

|

|

07/09/2024

|

שבת

בעלת עסק? בואי נדבר גלויות:)

נעים מאד, שמי ברכה וגם אני בעלת עסק בדיוק כמוך.

מסכימה רגע לפתוח את הקלפים כדי שנבין מה קורה כאן אחת ולתמיד?

יופי.

יש לך עסק, למדת מקצוע, השקעת כסף וזמן יקר. אותו דבר עשתה הקולגה שלך (גם אם את מכירה אותה וגם אם לא, זה לא משנה)

אהה?

אצלה, (ובלי צרות עין, כן? רק בשביל להבין.) לקוחות עומדים בתור ומתחננים לקנות ממנה מוצר או שירות, לא ממש משנה,  ובזמן קצר היא הופכת למומחית ומובילה בתחומה.

ואת??

ש..שש.. בואי נעצור כאן.

המטרה של סדרת הכתבות הללו, היא לא להכאיב לך, לא לזרות לך מלח על הפצעים, לא.

המטרה של סדרת הכתבות האלו היא לפתוח את הקלפים, להבין אחת ולתמיד מה קורה כאן, מה לפני, מה אחרי, מה עושה עסקים למצליחים ומה גורם להם להכשל.

חשוב לי להדגיש: ברור לנו לפני הכל, שהכל זה סיעתא דשמיא, עם זה זה מתחיל ועם זה זה נגמר. נקודה. כאן ננסה לתת לכן לדעת על מה בדרך הטבע צריך לקרות כדי להפוך לעסק מצליח.

בשלב ראשון בואי נבין מה המלכודת שבה נופלות הרבה בעלות עסקים.

וזו מלכודת די מבלבלת.  למה? כי היא לא נראית כמו מלכודת, להיפך, היא ממש נראית כמו הדרך להצלחה. הסיבה שבגללה נופלות כ"כ הרבה בעלות עסקים במלכודת הזאת היא ממש פשוטה לכאורה, המלכודת הזאת נקראת בשם המבלבל: הזדמנות.

בעלות עסקים רבות נמצאות בסוג של חשיבה מצומצמת שמחפשת כל הזמן הזדמנויות.

נו? מה רע? פה מתחילה הבעיה: הן לא מצליחות לבנות לעצמן מטרה ברורה, חזון ועסק מניב ורווחי.

אני קוראת לצורת ההתנהלות העסקית הזאת: תסמונת העסק הקופץ ?, ממש כשמו כן הוא, קופץ מדבר לדבר, מהזדמנות להזדמנות  – וככה נראית גם ההכנסה.. קופצת.. (ליפול מגובה זה יותר כואב, כן? אווצ'…)

אז איך את כנותנת שירות יכולה לצאת מתסמונת העסק הקופץ?

כמו שאומרים, הכל בראש. הכל מתחיל בחשיבה שלנו. ישנם שני סוגי חשיבה: חשיבת הקפיץ קפוץ – קופצת כל פעם על הזדמנות אחרת שנראית לה משתלמת ומכניסה ולא מצליחה ליצור משהו אמיתי, יציב ורווחי. חשיבת הקפיץ קפוץ מחפשת כל הזמן איך ליצור הכנסה נוספת, בלי מטרה, בלי תכלית, אין אסטרטגיה ברורה של פיתוח עסק רווחי שממשיך לגדול ולהתפתח לאורך זמן.

מה שקורה כתוצאה מחשיבת הקפיץ זה שאת לא מתוגמלת על העבודה שלך, אין לך מיקוד, אין לקוחות ברצף ואין הכנסה קבועה.

סוג החשיבה השני הוא: העסק המוביל. המותג.

כמו שפתחנו בהתחלה, יכולות להיות שתי נותנות שירות זהה לחלוטין, ויש ביניהן הבדל קטן שהוא בעצם כל הסוד של ההצלחה: חשיבה שונה.

תכירי את העסק המוביל – המותג.

מאחורי כל עסק מצליח או מותג מוביל, יש יזמית החושבת בצורה אחרת. יש לה אסטרטגיה וחשיבה שונה מהעסק הקופץ. על מה היא חושבת? לא, לא על עוד הכנסה, לא על הלקוח הבא, לא! היא מסתכלת כל הזמן על החזון, על המטרה שהיא שמה לעצמה.

 

יש לה תוכנית פעולה ברורה איך לקדם את העסק לקראת החזון שלה, כל הזדמנות שנקרית בדרכה נבחנת: האם זה משהו שיכול לקדם אותי למטרה ששמתי לי? האם זה משרת את החזון שלי?

 

מה שעצוב בכל הסיפור הזה, הוא שמרבית העסקים שמבוססים על ידע ומומחיות לא בונים לעצמם אסטרטגיה ונכנסים בקלות למלכודת של העסק הקופץ.

ואז ההשלכות של זה הן ברורות:

  1. העסק לא בנוי נכון לטווח הארוך.
  2. אין הכנסה קבועה ויציבה.
  3. נותנת השירות עסוקה בלתת שירות לכל ההזדמנויות שלקחה על עצמה וטובעת בהררי משימות ואין לה זמן לקדם את העסק, לשווק ולמכור.
  4. יוצרים מוצרים בלי ערך אמיתי, רק לפי מה שמזדמן.

 

אם את באמת רוצה לצאת מזה, לדעת איך להתקדם ולקבל את 4 האסטרטגיות למותג מוביל ולצאת מתסמונת העסק הקופץ – לעסק שהוא מותג מוביל,

מלאי פרטים כאן מטה

וקבלי כרטיס כניסה למשדר דיגיטלי מיוחד שילמד אותך איך ליצור את האסטרטגיה של העסק שלך highviewb@gmail.com

מחכה לך,

ברכה.

 


 

 

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של "קול כבודה"

WhatsApp Icon

להצטרפות לניוזלטר של "קול כבודה"

Gmail Icon

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

שיחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים