איזור הנוחות שלך? ניפוץ מיתוסים לגבי עסקים קטנים

שיתוף ב email
שיתוף ב print

כיצד יוצאים מאיזור הנוחות שמשמר לנו מיתוסים? במאמר זה, אני רוצה לנפץ כמה מיתוסים קבועים ומוכרים לגבי עסקים קטנים. המטרה שלי- היא לחסוך כסף רב לבעלות העסקים, ולאפשר להן להתפתח ולצמוח בהדרגה.

מיתוס א'- אם תפרידי את הבית מהעסק, יעריכו אותך יותר". טענה זו מוכרת מאוד. קל לחשוב ששכירת מקום העסק, יביא יותר לקוחות. אמירה זו איננה טובה כבתור התחלה. ייתכן והבסיס נכון. אולם, דמי השכירות, הארנונה, חשבון החשמל והמים, אוכלים לפעמים את ההכנסות של העסק.

מה הפתרון? מומלץ לשכור דירה גדולה יותר. ישנם עסקים בהם אין אינטרקציה ישירה עם הלקוחות. לעסקים אלו, לא משתלם בהתחלה לשכור מקום. מומלץ לשכור דירה עם חדר אחד יותר. חדר זה יוקצה עבור העסק. חדר זה יהיה פעיל בשעות הבוקר והערב. את החדר עבור העסק תעצבו לפי הצרכים, והאווירה שהעסק משדר.

מיתוס ב'- "כדאי לך להעסיק עובדת. כך תרוויחי יותר כסף. כך, יעריכו אותך יותר". גם אמירה זו שגויה. יש לכך שני סיבות. הסיבה הראשונה- לא בכל מקרה יבואו יותר לקוחות רק בגלל שיש יותר עובדים. הסיבה השנייה והעיקרית- עליך לספק עבודה לעובדת. עליך לשלם משכורת. ומה אם פתאום לא תהיה מספיק עבודה. לכן, עדיף כבתור התחלה לעבוד לבד ולהרוויח יותר. אין לך זמן לפרויקט? תעבירי לקולגה.

מיתוס ג'- "חובה לפרסם בעיתונות. אם עסק רוצה להתפתח, עליו לפרסם בעיתון". גם טענה זו איננה נכונה. למעשה, לפעמים דווקא הפיזור בפרסום מזיק יותר. לפעמים, עדיף למקד את הפרסום לקהל היעד שמקיף אותך גיאוגרפית. עליך להשקיע היטב בקהל יעד זה. כיצד תעשי זאת? הדרך הכי טובה לכך- היא הפצת מגנטים מוצמדים לדלת. המגנטים בדרך כלל יוצמדו למקררים. כל מי שיראה את המגנט, יכיר אותך ואת שירותיך. כך, בתקציב הזהה לפרסום בעיתונות הארצית, תוכלי להביא אליך זרימה של קהל מקומי. לפרסום בעיתונות הארצית מומלץ לפנות רק כבר בשלב של הכנסה חודשית קבועה בגובה משכורת המתקבלת מהעסק.

מיתוס ד'- "בעסק חדש יש להשקיע הרבה מאוד כסף בהתחלה". אמירה זו שגוייה ומסוכנת. אפשר באותה מידה לפשוט את הרגל כבר מהתחלה. כל הלוואה צריך להחזיר. לכן, מומלץ מאוד שההוצאות הראשוניות יהיו מינימליות. במידת האפשר, עדיף לשאוף ל0. מומלץ להעלות את ההוצאות, רק אחרי העלייה בהכנסות. לכן, את ההוצאות בונים בהדרגה. מומלץ בתחילה להשקיע בלוגו וכרטיס ביקור. התחילו להגיע לקוחות? עכשיו תשקיעי במגנטים ופליירים. כך, תעלי את ההשקעה בהדרגה.

מיתוס ה' והאחרון: "את חייבת להשקיע במשרד יחסי ציבור כדי להצליח". אמירה זו לא מחייבת. לא כדאי לפשוט את הרגל בשלב הראשון על יחסי ציבור. בהתחלה, תנהלי לעצמך יחסי ציבור. הבאת לקוחות מחלוקת מגנטים ופליירים? עכשיו הזמן להכין מודעות במקומונים. דרך נוספת ליחסי ציבור, היא על ידי כך שתתני סדנאות והרצאות מקצועיות. עליך לשכור אולם קטן, ולארגן פרסום במקומון. לא מסובך. לפעמים אפשר להרים טלפונים לבד למציאת אולם. כך שתצטרכי לשלם רק לגרפיקאית ולמקומון. ארגון הרצאות וסדנאות, יהיה יחס הציבור הטוב ביותר שתעשי לעצמך.

לסיכום:

הכרנו מעט אמירות בקשר להוצאות של עסקים קטנים. הסברנו מדוע הוצאות אלו לא הכרחיות בהתחלה. הכלל החשוב: איזון מתמיד הוצאות מוך הכנסות. הכנסה עתידית- אל תחשבי. עליך לוודא שיש לעסק תזרים מזומנים כל הזמן.

בברכת הצלחה

 

נעמה נייגר, בנייה ועיצוב אתרים, גרפיקה, כתיבת תוכן שיווקי, 054-6575551 [email protected]

 

 

חדש באתר

השארת תגובה

לתשומת לבכן התגובות מוצגות לאחר אישור המערכת


x איזור הפורומים והקבוצות
של קול כבודה
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן