12 שיטות שיווק שגורמים לך לאבד לקוחות שיווק ומכירה הם הבסיס עליו נשען העסק . אבל ישנן מספר שיטות שיווק בשוק העסקי שהן אגרסביות שגורמות ללקוח לברוח .
1 . פירסומת מפוצצת והבטחות ללא כיסוי – נכנסנו לחנות עגלה שבפרסומת כתוב המחיר המדויק . שהגענו לחנות ובדקנו את העגלה מתברר שהעגלה כוללת רק את העגלה עצמה ,ולגגון צריך להוסיף כסף וכל תוספת היא במחיר משמעותי . על זה נאמר עבודה בעיניים.
סיפור נוסף : בעיתון הופיעה מודעה שהשקיעו בה קופיראטר והיא מאד מגרה מנקים את החנות ,מהחלוקים .חלוקים במחיר הפסד עד 350 שקל עם שם של מותג ידוע . הגעתי לחנות ומתברר שיש מספר קטן של חלוקים מעונות קודמות ובמידות ענקיות .
2 .מיילים ארוכים עם הרבה קישורים זוהרים – בעלי עסקים עושים הרבה שיתופי פעולה והם מנסים לשכנע אותי להגיע לכנס מקצועי (ריק מתוכן מקצועי ) או לקנות איזה קורס לא יעיל ולכן הם מזהירים " נשארו רק 4 מקומות אחרונים " וכ'ו
3 .הפגזת מיילים – אתן מכירות את המצב שבבקר נכנסתם למייל ואתן מגלות הפגזה של מיילים בתא הדואר שלכם .במיוחד לפני החגים "מבצעים לא יעילים " או בזמנים שהעסקים קוראים להם" זמן מת" אחרי החגים /אחרי פסח /בין הזמנים .
4 .טלפונים שיווקים שלא קשורים אליכם – שמעת צילצול הרמת את הטלפון ואת מי את שומעת ? את הרב ..לתרום / זכית בפיס לקבלת ההטבה הקש 1 /עלית בהגרלה …
5 .רמקול ברחובות בכל שעות היום על המכירה הזולה …מי ביקש מבעל העסק להטרידנו בשעת הצהרים או בשעות הערב המוקדמות שהקטנים ישנים .
6 .פעילות שיווקית ויחסי ציבור – מכירים הילד חזר מהקיטנה עם הכובע ועליו הלוגו של …
7 .פעילויות שיווקיות במסווה של כנסים – איך תבחיני כבר מהכניסה ? בכניסה מבקשים ממך בצורה מכובדת שתמלאי את פרטיך האישים ובתמורה את זוכה לקבל ערכה של פליירים ,כרטיסי ביקור .ובסוף בקושי שומעת הרצאה עם תוכן מקצועי /רלוונטי . איך זה נוצר? מתאחדים כמה מרצים שמעוניינים לשווק את תחום עיסוקם ,אבל יש להם בעיה ,להפיק כנס עולה ממון רב . מה עושים ? פונים לכל מיני גורמים שמעוניינים לקבל חסות בכנס ,והם עוזרים לממן אותו. ומה יוצא ללקוח ? כל מרצה פותח בהרצאה המרצה מספר על עצמו ותחום עיסוקו , מוגבל בזמן (כי גם חבריו צריכים לדבר ) ונשאר לו מעט זמן לתת חומר מקצועי . לכן כל ומי שמעונין להתייעץ עימו מוזמן בתשלום .
8 .חברות מסחריות שקונות מידע אישי שלנו – סיפרה לי חברה שנפצעה בתאונת דרכים ,אחרי שבוע היא קיבלה טלפון מחברת ביטוח ובידם הצעה עבור ביטוח נגד תאונות דרכים . מהיכן הם ידעו? קרה לך? את יושבת בבית החלמה ונחה ופתאום מקבלת שיחת טלפון מחברת שיווק למוצרי תינוקות . גב' לוי מזל טוב להולדת הבת ! מהיכן נודע לך שילדתי ? הנציגה : כתוב לי במחשב ….. יש חברות שמקבלות מידע בתשלום מגורמים שונים .
9 .מועדון לקוחות – משכנעים אותך רק להירשם ללא תשלום בשנה הראשונה . את משתכנעת ונרשמת וכל פעם זוכה לקבל פירסומת בדואר או במייל משהו מהותי לא יצא לך מזה . הם הרווחו מעקב אחרי הלקוחות מה צורכים ? מה מעדיפים? ומה לא?
10.מתנה שהיא לא מתנה – קניתי מכונת כביסה ובמקום הנחה המוכר הציע לי לקבל תלושים בדואר לקניה בפעם הבאה . מכיוון שהיה לי עוד מכשיר חשמלי שהייתי זקוקה לו חשבתי שזה משתלם לי . הגיע היום וקיבלתי את התלושים ,ומה אני מגלה ? ישנם כל מיני הגבלות : אין מימוש ביותר משובר אחד לא ניתן למימוש בתקופת היריד על כל קניה של 300 שקל ומעלה אין כפל מבצעים בקיצור את השובר הזה אי אפשר לממש .
11.שיטת המצליח –ישנם חברות סלולאר ,ביטוח והבנקים שנוקטים ב"טעות " מכוונת מחייבות את הכרטיס אשראי שלכם ,ללא סיבה . שמתם לב ? לי יצא שחברת ביטוח גבתה לי 4 חודשים כפול . למרות שיש בידה וכן בידי הוכחה שביטלתי את הביטוח. הנציגה טוענת "שהמערכות לא מתעדכנות " מעניין למה ? יש למשהו אינטרס שזה יהיה המצב? המלצה :בידקו תמיד את כל החיובים וההתחייבויות שלכן.
12.החלפת רשימת תפוצה בין בעלי עסקים– קרה לכם שקיבלתם מייל מעסק שמעולם לא ביקרתם בו ? איך זה קרה? בעלי העסקים עושים " החלפות " עם רשימות התפוצה . או לחילופין רכש רשימת תפוצה מאחד מאותם גופים המציעים רשימות תפוצה בתשלום. זה לא חוקי, אבל זה עובדה . אני מאוד מאמינה בדיוור לרשימת תפוצה, אבל היא צריכה להיות מורכבת מאנשים שאתן מכירות ומלקוחות עבר שלכן – לא מאוסף אנשים שמעולם לא נתקלו בך. מה עושים? ההמלצה שלי היא חשוב לשמור על תדמית עסקית ומקצועית, ולא לעשות שימוש בשיטות שיווקיות שעלולות לפגוע בצורה כזו או אחרת בנמענים שלכם. הלקוחות שלכן חשובות טיפחו עימהן יחסים חיוביים .
בהצלחה רבה! דקלה מעטוף שיווק ,ייעוץ ופיתוח עסקים 052-7653772 [email protected]
4 תגובות
לדעתי 6 כן טוב
יפה מאוד!! תודה?
שלום,
לכבוד הכותבת הנכבדת, יש להודות שהכתבה מעניינת, ואפילו מרתקת, ובחלקה נכונה, אבל… בתכל'ס לא נכונה, כי אחרי הכל צריך שיווק, ונדיר למצוא עסק שנולדו לו מעגל לקוחות בלי שיטות שיווק, ומאחר ואלו שיטות שיווק נפוצות שהרבה עסקים משתמשים, כנראה שלפחות חלקים גם רווחיים, ולכתוב כתבה השוללת 12 שיטות שיווק, ולא מביאה שיטת שיווק אחת שהיא כן טובה מאלו, זוהי ביקורת הורסת, ולא ביקורת בונה.
המשך הצלחה
ציפורה
זה מעולה!!
ממש
תודה רבה!!!
דקלה עזרת לי מאוד!!
יש כאן דברים שלא חשבתי עליהם אשתדל להמנע מהלשתמש בהם