האבסורד שלנו: מחפשות סגולות לפרנסה וחוגגות עם מותגים.

שיתוף ב email
שיתוף ב print

המפתח לפרנסה: להתרחק ממותגים

סגולה חזקה לפרנסה, היא לאפות חלה בצורת מפתח בשבת שאחרי פסח. אכן, סגולה זו עוזרת. אבל, אני רוצה להביא בכתבה זו, חשיבה אחרת. חשיבה זו, תסייע בצמצום העוני, ובהגדלת הכסף בבית. העצה שלי היא פשוטה מאוד- להתרחק ממותגים. למה ומדוע? מאמר זה, נועד להציע חשיבה חדשה. אמנם, חשיבה זו דורשת שינוי הרגלים. ואכן, את ההרגלים עליהם נדבר, יהיה קשה לשנות. גם שינוי התפיסה עליה נדבר בכתבה, הינה קשה ביותר. אולם, יישום חשיבה זו, יביא לכם רוגע ושלווה, כי היה יותר כסף בבית.

"מזונותיו של אדם קצובים"– למה הכוונה?         

כתוב, שמזונותיו של אדם קצובים מראש השנה, ועד ראש השנה. למה הכוונה? בראש השנה, נגזר כמה כסף אדם יכניס במהלך השנה. אמנם, יש הזדמנויות כמו בשבת שאחרי פסח, לבצע סגולות המגדילות את ההכנסה. אולם, בפועל, נגזר כמה כסף אדם יכניס. ולכן, אם מוציאים כסף מיותר, פוגעים בפרנסה. ההוצאות המיותרות, לא כלולות בשום סגולה.

וכאן, אני רוצה להעלות נקודה חשובה: כאשר אנו קונים מותגים יקרים, אנו מבזבזים את הכסף שנקצב לנו. כסף זה לא יחזור.

האבסורד:

כאן, אני רוצה להעלות נקודה אבסורדית. רבות מנשות הציבור החרדי, מקפידות לקנות מותגים. ביגוד מותגים לעצמן, בגדי מותגים לילדים. לעומת זאת, רבים בציבור הכללי, כבר למדו שאפשר לוותר על מותגים, ובמקומם להזמין בגדים במחירים מוזלים מחנויות וירטואליות מסין.

תופעה נוספת שעליה אני רוצה לדבר, היא "הום סטיילינג" בכל מחיר. נשות מקצוע רבות, יסבירו מדוע צריך לפנות תקציב עבור הלבשת הבית.

אין אני רוצה לפגוע בנשות המקצוע. אני רק רוצה להפנות את תשומת הלב, למי שכרגע יכולותיה מוגבלות. אולם, בהמשך הכתבה נדון כיצד ניתן להלביש את הבית המחירים זולים.

וכאן נשאלת השאלה: האם הציבור החרדי עשיר כל כך?

אמנם, אני מניחה שגולשות רבות, יכולות להרשות לעצמן קניית מותגים, והשקעה רצינית בהלבשת הבית. אבל, אני פונה לנשים אחרות, שנאבקות ביום יום לחיות בפלוס ולא במינוס: האם הציבור החרדי עשיר? עלינו לחשב את נתוני המחיה: האם מלגת אברך, הכנסה של האשה, ובמקביל, הוצאות על תלמודי תורה, ועזרה לילדים נשואים. האם הנתונים הללו משאירים תקציב פנוי להוצאות על מותגים, מבלי להיכנס למינוס בבנק?

הגיע הזמן להתרגל לחיות בפלוס:

אז עכשיו אני אקבל תשובה: אז מתרגלים לחיות במינוס. וכאן צריך להבין. חשיבה זו איננה נכונה. לגלגול גמחי"ם יש מחיר. ולכן, צריך לעשות ככל שביכולתנו לחיות בפלוס. הדרך הראשית לכך, היא ניצול נכון של הכנסות הבית. ולכן, ישראלים רבים התחילו לקנות בגדים זולים תוצרת סין. למה? כדי לא להיכנס למינוס. כאשר חיים בפלוס וללא חובות, החיים הם אחרים, וטובים יותר.

מה החיסרון ברכישת מותגים יקרים?

ננתח את מעגל ההכנסות וההוצאות של המשפחה החרדית. גם אם לאישה יש עבודה מכובדת, הרי הכסף צריך בדרך כלל לפרנס משפחה גדולה. גם כאשר גדלים הילדים, גדלים ההוצאות: סיוע ברכישת דירה לילדים, הוצאות חתונה, סיוע בלימודים, ועוד. ולכן, אנו צריכות לשאול את עצמנו בכנות: האם יש לנו מספיק תקציב עבור רכישת מותגים יקרים? האם ההוצאה על המותגים, תפר את האיזון של הוצאות- הכנסות?

האם המחיר של המותגים משתלם?

אמנם, כאשר אנו רוכשות מותגים, אנו מקבלות תחושה. אנו "אין", אנו ב"סטייל", אנו "שוות". אבל, בטווח הארוך. נסתכל לרגע, על המחיר של ההוצאה על מותגים. ראשית כל, אם יש מינוס בבנק, הרי אנו מצטמצמות בדברים אחרים. ואם אנו מצמצמות בחוגים ופעילות לילדים, האם הילדים צריכים לסבול ולקבל פחות פעילות, כי "אנו רוצות לרכוש מותגים"? ואם יש פחות אוכל בבית, עלינו לחשוב היטב האם כדאי לקנות מותגים יקרים, ולקבל פחות אוכל מזין ובריא.

אפשר לקנות יפה ובזול:

תרבות המותגים חדרה כל כך עמוק לציבור החרדי. עד כדי כך, שכבר "לא נחשב" או "נחשב נחות" לקנות בסטוקים, או בחנויות זולות מאוד. ישנן חנויות המוכרות בגדי ילדים יפים ובמחירים זולים מאוד. אפשר להשיג אביזרים לבית במחירים נמוכים מאוד, ברכישה בסטוקים, וברשת הכל בשקל. מרכישות במקמות הזולים, אנו מרווחיות כסף. נוצר חיסכון חודשי של עשרות ומאות שקלים. כך, מתפנה יותר כסף מההכנסה החודשית. סכום זה שיתפנה, יסייע רבות בפרנסת המשפחה.

הגיע הזמן להתרגל ל"יד 2":

עד עכשיו, ביצעתי שלב 1 במאמר. ניסיון לשכנע להפסיק לקנות יקר. עד עכשיו, התייחסתי לרכישת בגדים ואביזרים יד 1, במחיר זול. עכשיו, אני רוצה להציע מהפכה בחשיבה. הגיע הזמן להכיר מושג חדש: "יד 2".

כאן צריך להבין. המשמעות של לקנות יד 2, אינה "להיכנס לעוני". המשמעות היא, לקנות יד 2, כדי לא להיכנס למינוס ולהיות עניים. אפשר להשיג בגדים יפים מאוד במכירת יד 2. אנו צריכות לשבור מושגים של חשיבה זרה, תרבות הגויים. אז לא נלביש את עצמנו ואת הילדים במותגים. ואם נלבש בגדים יד 2. מה יש? מה קרה? לא חייבים לספר. אף אחת לא חייבת לדעת מהיכן הבגד.

האם חייבים לקנות ריהוט לפי כללי העיצוב או לפי תקציב? 

כעת, אני שוברת מוסכמה נוספת בעיצוב פנים. מעצבות רבות, החדירו לנו חשיבה בה צריך לקנות רק ריהוט חדש, ולהתאים ריהוט לגוונים ולאווירה ולעיצוב של הבית. אחרת, הבית שלך לא מושלם. אבל- האם זה נכון בשביל עיצוב הבית להיכנס לחובות, ולהוציא סכום יקר שאין? פעמים רבות, אפשר לקנות ריהוט איכותי ביד 2. הריהוט יהיה איכותי מאוד. אבל, "לא תואם לגוונים הכלליים של הבית". חבל להיכנס למינוס בשביל עיצוב הבית. פעמים רבות כדאי לקנות רהיט יד 2 בחצי, או ברבע מחיר. תמיד אפשר לצבוע רהיט ולהתאימו לעיצוב הכללי של הבית.

"אז נעבוד עד 6 בערב ונקנה מותגים": 

אז, חלק מהנשים כאן יטענו: בשביל זה אנו עובדות קשה עד 6 בערב. התשובה שלי היא: האם משתלם לא לראות את הילדים בשביל מותגים? לעבודה מחוץ לבית עד 6 בערב, יש מחיר. יש פחות זמן איכות עם הילדים. קשר האם עם הילד בגילאי הילדות משפיע רבות. הקשר ישפיע ויתרום לילד רבות במהלך חייו. תמיד אפשר לפתח קריירה גם בגל מאוחר. להחזיר את שנות ההורות- לא. ולכן, האם שווה להפסיד שנים יפות אלו עם הילדים, כדי שיהיה לנו כסף לרכישת מותגים?

"בשביל זה אנו לוקחות מחיר יקר":

נשות מקצוע רבות, לוקחות מחיר יקר לא רק בגלל איכות העבודה. הסיבה הנסתרת למחירים יקרים בתחומים שונים, היא כדי שיהיה רווח נאה, ויהיה את היכולת הכלכלית לרכוש מותגים מבלי להיכנס למינוס. אם נערוך סקר עמוק, נגלה שזו החשיבה של נשות פרסום, מעצבות פנים, מעצבות אופנה, ועוד. וכאן אני מעלה טענה. אין זה הוגן. אין זה הוגן לקחת מחירים יקרים, ולגרום לרוכשות מצב בו הן תצטרכנה לקנות אך ורק יד 2. ובמיוחד, אין זה הוגן לקחת מחירי מיתוג יקרים מבעלות עסקים מתחילים. לגרום לבעלות עסקים לקחת הלוואות, רק כדי שבעלת משרד המיתוג והפרסום תוכל להרשות לעצמה לקנות מותגים.

"צאו והתפרנסו זה מזה":

החשיבה המקובלת היא, לפרנס את בעלות העסקים. אנו נשלם מחיר יקר לבעלת עסק. כך, נזכה לפרנס את השנייה. אין זה נכון. מצוות צדקה, היא גם כאשר קונים מבעלי עסק המוכרים זול, ונותנים שירות זול. חברה מוכרת בגדי יד 2 כדי לנקות ארון? רכישה של בגדי יד 2 יפים, זוהי מצווה גדולה. אפשר לפרנס זה את זה גם באמצעות מכירות יד 2, ורכישת רהיטים יד 2.

הגיע הזמן לחשוב על הורדת מחירים:

אני לא באה לפגוע בפרנסה של אף אחת מכן. אני בטוחה שנשים רבות לא ישמעו לי, וימשיכו לקנות מותגים יקרים. כי קשה לשנות חשיבה. אבל, אני מציעה לבעלות המותגים, להתחיל לחשוב על הורדה של המחירים. "יוקר המחייה". נכון. את בוחרת להתמודד באמצעות מחיר יקר עם יוקר המחייה. אולם, גם לקונות יש את אותו יוקר מחייה. לכן, אני מציעה לבעלות המותגים, ונותני שירות במחיר יקר מהסיבות שציינתי, "לעשות חושבים", ולהוריד מחיר. אתן רק תרוויחו מצווה. וגם- תתרמו שבעלות עסקים יורידו מחיר, ובכך נלחם יותר טוב ביוקר המחייה.

שתהיה לכולן פרנסה בשפע

נעמה נייגר

054-6575551/ [email protected]

עיצוב גרפי ומיתוג, בניית אתרים, בניית דפי נחיתה, כתיבת תכנים, קידום ממומן בגוגל, קידום אורגני

חדש באתר

השארת תגובה

לתשומת לבכן התגובות מוצגות לאחר אישור המערכת


x איזור הפורומים והקבוצות
של קול כבודה
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן