לכבוד יום ההליכה הבינלאומי: למה כדאי לנו לרוץ להליכה?

שיתוף ב email
שיתוף ב print

אז נכון שנוח יותר לשבת בבית, ובכלל, כבר מתחיל להיות קריר בחוץ ובמקומות מסויימים גם מבול אמיתי. ויש לנו גם את תירוץ הקורונה שלא עושה חשק ואם לפניה עוד היו לנו יעדים לירידה במשקל וחתונות להתכונן אליהן, ועכשיו יש לנו בעיקר סגר שמתנחמים בו בטבלאות שוקולד ואוכל טוב אבל אין כמו לצאת להליכה שבריאה גם לגוף וגם לנשמה.

כאמור, החשק קצת נמוך אז כדי להרים אותו ולהזכיר לנו על חשיבות ההליכה יזמו ארגונים בינלאומיים את 'יום ההליכה', כן כן, יום מיוחד שחל בשבוע האחרון ושכל מטרתו להזכיר לנו שללכת זה גם בריא, אבל גם בהחלט אפשרי.

אז אולי כדי לעודד,  חשוב להזכיר מהם יתרונות ההליכה. ישנו היתרון המוכר והידוע של השמירה על המשקל או ירידה במשקל. מבחינה בריאותית מסייעת ההליכה בשמירה על הכושר ושיפורו ובסיוע לתפקוד בריא של מערכות הדם והלב, משפרת את הזיכרון והריכוז, מחזקת שרירים, שומרת על העצמות ומחזקת אותן באמצעות צמצום הסיכוי לשברים ועוד ועוד.

יתרון נוסף ומשמעותי להליכה נמצא דווקא בפן הרגשי. הוכח כי הליכה תורמת למצב רוח מרומם ורעננות ומרץ, יכולה לסייע בהתמודדות עם דיכאון לעתים אף יותר מטיפול תרופתי(!) ומסייעת לשיפור הביטחון והדימוי העצמי. 

למה עוד כדאי ללכת? כי הליכה היא הספורט האפשרי ביותר והנגיש ביותר. אין צורך במכשירי כושר מיוחדים, אין צורך במאמנות אישיות, כל מה שצריך זה לרדת למטה ופשוט להתחיל לפסוע.

והקורונה? דווקא בקורונה להליכה יש יתרון משמעותי. אם בימים שלפני הקורונה עולמנו החברתי כלל מפגשים עם חברות בבתי קפה, בבתים של חברות ובמקומות סגורים, כיום כל אלה לא אפשריים. דווקא הליכה שהיא פעילות באוויר הפתוח, יכולה להיות הזדמנות מצוינת לחיזוק הקשרים החברתיים ועל הדרך להרוויח כבונוס כושר גופני ואולי אף לספוג קצת ויטמין די שנאמר עליו שהוא יעיל להתמודדות עם קורונה.

או בקיצור, רוצו להליכה!

 

שלחי פוסט זה לחברה

שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב print
הדפסה

חדש באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.