אל תתנו לקורונה להפריע לכן לישון

שיתוף ב email
שיתוף ב print

בידוד, סגר ואחריו עוד בידוד ואז עוד סגר ואולי גם בין לבין גם היו חולים במשפחה אבל השהיה הממושכת בבית שיבשה אצל כולנו את סדר היום. אם בשגרה קמים בשעה מסויימת וגם אם לא אוהבים, הולכים לישון בשעה מסויימת כדי להצליח לקום בבוקר, הקורונה הפכה את השגרה שלנו למין עיסה של ימים ושעות וכולנו יכולות להודות בינינו לבין עצמנו ששעות השינה שלנו נפגעו.

קל להגיד לא נורא ולהמשיך לעוד פעולה בשעות הקטנות של הלילה, זה מפתה לעבוד אחרי שהילדים נרדמים וזה הרבה יותר קל להתרכז כשיש שקט מסביב, אבל למחסור בשעות שינה יש השפעות בריאותיות מרחיקות לכת. למעשה, חוסר שינה מקושר היטב עם מחלות לב, משפיע על תפקודים קוגנטיביים וכמובן גם על מצב הרוח. 

משפט ידוע של הסבתות הוא 'בשינה גדלים', ואכן, חוסר בשינה משפיע על תהליכים של חומרים כימיים חשובים בגוף: אחד שאחראי על הגדילה ואחד שאחראי על רמות הלחץ. מחסור בשינה מקושר  עם עליה של רמות הקורטיזול בגוף, שבתורן עלולות להשפיע על מידת הסטרס והלחץ וגם. לחץ גבוה עשוי לגרום חלילה למחלות קשות ולקשיים במהלך היומיום. 

חוסר שינה וגם שינה בשעות מאוחרות מדי משפיע גם חיצונית. מחקרים הוכיחו שוב ושוב שמחסור בשעות שינה או כניסה למיטה בשעה מאוחרת מאוד עלולות לגרום להשמנה, בעיקר אצל ילדים אבל גם אצלנו, המבוגרים. ואם זה לא מספיק, משתתפים במחקר התבקשו לדרג תמונות של אנשים, חלקם ישנו שנת לילה טובה וחלקם לא ישנו בכלל. אלה אחרי שנת לילה דורגו באופן גורף במקום גבוה יותר מאלה שלא ישנו ונראו פחות יפים, ככה שגם ליופי חיצוני שווה פשוט לישון. 

אז למרות שקשה ולמרות שלא קל, כדי לשמור על הבריאות, שווה לנסות ולהקפיד על שעת שינה סבירה וכ-7 שעות שינה בלילה כפי שמומלץ למבוגרים. בהצלחה!

שלחי פוסט זה לחברה

שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב print
הדפסה

חדש באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.