אפשר גם אחרת – "ערב לביבות" בריא

שיתוף ב email
שיתוף ב print

הערה: בשל חג החנוכה הקרב ובא, עצרתי את סדרת "עצות טובות לדחיפת הדיאטה" ואי"ה נמשיך
בה בשבועות הבאים. הפעם – פוסט מיוחד לחנוכה
ערב לביבות מצטייר לנו לפעמים עם קערות נוטפות שמן – לביבות שיצאו זה עתה מהמחבת,
סופגניות ספוגות בשמן, וצ'יפס שטוגן היטב בשמן עמוק.
חבל, כי אפשר לפתוח שולחן מרהיב ומלא טעמים – בלי לרוקן כמה בקבוקי שמן…

אז קבלו כמה טיפים שווים, לפני שתכנסו למטבח ותפשילו שרוולים:
1. למה דווקא פחמימות ושומן (לביבות, סופגניות, צ'יפס?) לא, אל תתנזרו מזה חלילה, אבל
תוסיפו גם ירקות. תוספת צבע, טעם ובריאות, וגם קלים הרבה יותר לעיכול (מכירים את
התחושה המעיקה של הבטן המתהפכת כשנגמרת החגיגה?) למשל: ירקות חתוכים יפה
מושחלים על שיפודים, או סתם חתוכים במגש דקורטיבי עם חותכנים מעניינים , יש היום
שפע בחנויות המתמחות, מרק מעניין מירק שלא אוכלים אותו ביום יום ברוקולי, כרובית,
לוף ועוד, פשטידת אלגנטית ועוד אינספור אפשרויות!
2.  לפעמים יותר מה"מה" חשוב ה"איך". כל סלט ירקות פשוט יהפוך לאלגנטי בקערה מעוצבת
עם כף הגשה אלגנטית. לי אישית יש קערת זכוכית יפה לשבת, שבה אני מגישה בסעודה
סלט ירקות פשוט ויומיומי. היא מתרוקנת, מבטיחה… תוכלי גם להשחיל קוביות ירקות
רגילים למדי -מלפפון, גמבה, עגבנית שרי, צנונית ועוד- על שיפוד לפי צבעים, לא תאמיני
באיזו מהירות הם יחטפו! בדומה לכך – גם הפשטידה הכי בנאלית, טעמה יהיה שונה לגמרי
אם תגישי אותה בתבניות אישיות – עגולות או מאורכות, יש שפע רעיונות בחנויות לממכר
כלים ח"פ.
3. את מגוון הפחמימות הכינו מקמח מלא דווקא. אפשר לגוון בלחמניות קלועות בצורות שונות,
ובמקום לזרות את השומשום המסורתי זרו שומשום שחור, קצח, קוואקר, גרעיני חמניה,
גרעיני פשתן… ואפשר גם תערובת צבעונית מכל אלו, שתעשה חגיגה בעיניים. אפשר
להוסיף לבצק הלחמניות מגוון תוספות כמו זיתים קצוצים, בצל מטוגן, זרעונים שונים מאלו
שזרינו בחוץ, אגוזים קצוצים שונים ועוד.
4.  מי אמר שלביבות מטגנים דווקא במחבת? אני באופן קבוע מטגנת לביבות מכל סוג, בתנור.
מורחים מעט שמן על נייר האפיה בעזרת מברשת אפיה. מחממים את התנור ל-230 מעלות.
יוצרים לביבות כרגיל ומניחים על נייר האפיה. אופים כ-10 דקות מכל צד. מתקבלות לביבות
מעולות ועם מינימום שמן. קבלו את הצעתי: לביבות בטטה. מבשלים בטטות עד לריכוך
ומרסקים לפירה. מוסיפים בצל מטוגן, קמח מלא, ביצים ותבלינים וישר לתנור. נחטפות
במהירות!
5. השולחן עמוס – מה לבחור קודם? התחילו עם הסלט, המרק או כל מאכל אחר שעשוי
מירקות! לעסו לאט ותהנו מהאוכל, אחר כך אם יישאר מקום – אולי נכניס איזו לביבה,
בורקס (כן, זה חנוכה!) ואפילו סופגניה. אבל אם תתמלאו בפחמימות מיד בהתחלה – רוב
הסיכויים שהירקות יישארו מבויישים בקערה…
חג חנוכה שמח, מקסים ומואר!

חדש באתר

השארת תגובה

לתשומת לבכן התגובות מוצגות לאחר אישור המערכת


x איזור הפורומים והקבוצות
של קול כבודה
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן