מובא בזוהר הקדוש: "כל מי ששם בטחונו ותוקפו בה' יתברך כראוי, אין יכולים כל בני העולם להרע לו. ועל ידי בטחון זוכים לשמחה אמיתית, ככתוב: "כי בו ישמח לבנו, כי בשם קודשו בטחנו" כלומר בגלל שבשם קודשו בטחנו, מיד הגיעה שמחה ללבנו.
הדבר הראשון שאנו למדים שמושפע ממידת הביטחון הינה השמחה של האדם.
מובא במדרש תהילים: "בשעה שישראל נכנסים לצרה, הם אומרים לקב"ה 'תגאל אותנו' והקב"ה משיב להם 'יש ביניכם ירא שמים?' והם אומרים לו, 'בעבר בימי משה, בימי יהושע, בימי דוד, בימי
שמואל, אבל עכשיו כל שאנו הולכים, חושך לנו', אמר להם הקב"ה: 'בטחו בשמי וזאת תעמוד לכם להצילכם, שכל מי שבוטח בי, אני מצילו'.
דכתיב- "רבות בנות עשו חיל, ואת עלית על כולנה"- רבות בנות, אלו כלל המידות שגורמות ליראת שמיים, עשו חיל, אבל את, מידת הבטחון, עלית על כולנה.
הדבר השני הוא התעוררות הרחמים בשמים להושיע את האדם, גם אין דברים רוחניים אחרים שעומדים לזכותו
על הפסוק: "אחת שאלתי מאת ה' אותה אבקש" כתב רבי אהרן ראטה זצוק"ל: 'הדבר העיקרי שצריך כל יהודי לבקש מה' יתברך שבו כלול הכל, הוא מידת הבטחון.
וזהו אחת שאלתי מאת ה', כי מי שיש לו בטחון בה', זוכה להזדככות המחשבות וטהרתם'.
הדבר השלישי הינו טהרת המחשבה, שעל ידי ביטחון בהשם הוא מתקרב לרצון ה' ושואל לעשות את רצונו ובכך מחשבתו תמיד נשארת נקיה וזכה.