מוטיבציה פרק: 3/ שירה גמליאל

שיתוף ב email
שיתוף ב print

"מי שיש לו איזה למה ידע לשאת כל איך" /ניטשה.

בעיניי זהו אחד המשפטים המתמצתים את הגותו של ויקטור פרנקל. פרנקל, פסיכיאטר יהודי שאיבד את משפחתו בשואה
וחווה את זוועות השואה שם, מתוך הסבל הצרוף, גיבש את ההכרה כי הגורם המכריע ביכולתו של האדם לשרוד ולנצח הנו מציאה של משמעות ופשר לחייו.

היכן האמירה החשובה הזו פוגשת אותנו? 
בכדי להאיץ את עצמנו בסלילת הדרך למיקוד המטרות מומלץ להתחיל בשלב כתיבת החזון.
החזון הוא מעין מצפן המנווט את התנהלותנו ואת כתיבת המפה האסטרטגית של העסק שלנו.
החזון גם מסייע לנו לזהות את הצורך והמשמעות של העשייה שלנו.
כאשר איננו מוצאים משמעות למעשינו, קשה מאוד לשמור על מוטיבציה.
לכן, זַהו את הצורך ואת המשמעות של מה שאתם עושים. אם למה שאתם עושים אין משמעות עבורכם, למה אתם עושים אותו?
כתבו לפניכם את כל הסיבות לכך שאתם רוצים להשיג את המטרה שבחרתם. האם אתם מחפשים יציבות וביטחון כלכלי?
אולי אתם רוצים בעיקר להעניק לאנשים ידע כישורים או מיומנויות שניחנתם בהן ובכך תוכלו לסייע להם להתקדם ולהתפתח לעבר איכות חיים טובה יותר? 
או שמא כל רצונכם הוא פשוט להגשים חלומות?
חשוב שתדעו למה אתם רוצים את מה שאתם רוצים.
לפעמים אנחנו שוכחים למה החלטנו להקים את העסק שלנו.
תזכורת קטנה כזו היא כל מה שאנחנו צריכים כדי לקבל כוחות מחודשים ולהמשיך.
אם תזכירו לעצמכם מדוע אתם עושים זאת תבססו מחדש את הסיבה לכך שאתם עושים מה שאתם עושים.

 

אתם בטח תוהים- למה חשוב שנשקיע מחשבה, זמן ואנרגיה בכתיבת החזון??
בואו נבין רגע מה זה חזון בכלל?
החזון מבטא תמונה עתידית של הארגון במיטבו ומסביר לבעליו, לעובדים, ללקוחות ולבעלי העניין בו את הסיבה לקיומו ומה מניע את פעולותיו.
זוהי אמירה ברורה ועוצמתית אודות מה שצריך להיות בעתיד.

למה חשוב שנכתוב חזון?
מחויבות.
החזון גורם להנהלה ולעובדים חיבור מוטיבציוני ערכי אל מטרות הארגון ויוצר מחויבות ארוכת טווח ויציבה.

משמעות.
אנשים הפועלים מתוך תחושת משמעות עושים זאת ביתר התלהבות והשקעה. תחושת משמעות מושגת ע"י חיבור למטרה גבוהה יותר, וזאת עושה החזון.

מנהיגות.
החזון משמש ככלי מנהיגותי בידי מנהיג הארגון, הן בעיצוב החזון והן בהנהגת הארגון על פיו.

מה מאפיין חזון טוב?
רותם לעשייה.
חזון טוב הנו חזון שכאשר אנו קוראים אותו, אנו חשים כי אנו נטענים באנרגיה, במוטיבציה לקום ולעשות מעשה.
חזון הרותם לעשייה הנו חזון שמצליח להעביר את חשיבות ומשמעות הארגון וגורם לנו להזדהות עימו רגשית.

ריאלי.
על החזון להיות מעט מעבר לאופק.
חזון קונקרטי וקרוב מדי לא ישיג את האפקט הרצוי, אך חזון הזוי שיושג באלף הבא לא יגרום לרתימה ולחיבור הרגשי.

ממוקד.
על החזון להיות תמציתי וממוקד במסר אחד ולא להתפרש על פני מסרים רבים ומבלבלים.

ברור.
עם אמירה בהירה וצלולה.

מבדל.
על החזון להבהיר מהו הערך המוסף של הארגון ומה מבדיל אותו מארגונים דומים לו.

תקשורתי.
על החזון לתקשר את המסר שבו בקלות יחסית גם לאנשים שאינם מצויים בתחום התוכן הספציפי.

 

ממליצה לכם בחום לא לוותר על השלב הזה שיכול רק לייעל את ההתנהלות שלכם ולהעניק לכם בוסטר של מוטיבציה לפיתוח העסק. 

שירה גמליאל (M.A)
מנכ"לית רזי שיח
ייעוץ ארגוני ופיתוח מנהלים
מובילה מנהלים לייעול תהליכי עבודה, יצירת סיסטמים ניהוליים והגדלת הכנסות
050-2506710
shiragamliel@gmail.com

מזמינה אתכן להנות בקביעות מתכנים ניהוליים עדכניים, מעניין אותך? לחצי כאן לאתר הבית

שלחי פוסט זה לחברה

שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב print
הדפסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.