כך מנצחים במערכה על מצב הרוח

שיתוף ב email
שיתוף ב print

"מצווה גדולה להיות בשמחה"

ציווי נפלא, בטח בחודש אדר, חודש השמחה, אבל מה קורה כשאין מצב רוח? כשהשמחה לא באה בקלילות? כשהכל נראה שחור, ומבאס? 

אם גם את לא שמחה בקלות או סתם נמצאת ביום מבאס, ריכזנו את כל הטיפים שיעזרו לך לשנות האווירה ואחר כך גם להצליח לשמוח בעזרת ה':

המוח שלנו הוא אחד האיברים המופלאים והמסובכים ביותר שנבראו, אבל חלק מפלא הבריאה זו היכולת 'לעבוד עליו' ולשנות את התחושות.

  1. בעזרת צבעוניות -אם תקשטו את הבית בצבעים עליזים, כל האווירה תהפוך לחייכנית ושמחה יותר. לא צריך להשקיע בקישוטים מסובכים, אפילו לתלות כמה ניירות קרפ או שרשראות צבעוניות והאווירה תשתנה. 
  2. מוזיקה – אין כמו מוזיקה עליזה וקצבית לשנות אווירה. שירי פורים, אבל לא רק, כל שיר שמח אהוב, יכול לשבות את הלב, הרגש ולסלק את העצב. נסו את זה בבית, מובטח שלא תתחרטו. 
  3. ספורט כן כן, גם לכל שונאות הספורט והפעילות הגופנית, לספורט יש אפקט ממכר ולא סתם. פעילות גופנית משחררת חומרים כימיים במוח שיוצרים תגובה ממכרת ומאוששת. לכן כשקשה, או אם רוצים להצליח לשחרר את הרעלים מהגוף ולשמוח, צאו לריצה, קפצו קצת בחבל או פשוט למצוא סוג של פעילות גופנית תעשה לך טוב על הנשמה.
  4. חיוך – זו לכאורה הפעולה הכי פשוטה שאפשר לעשות, אבל לפעמים היא נראית קשה כמו לטפס על האוורסט. ובכל זאת, אם מצליחים לחייך, אפילו חיוך פיקטיבי ולא אמיתי בעצם עובדים על המוח שמשחרר אנדורפינים שמשפיעים על תחושות כאב פיזי או נפשי ומפחיתים מעצמתו ויותר מזה, הם אף יוצרים תחושה של רווחה. בעצם חיוך, אפילו מזוייף, הוא דרך נפלאה להפגת מתחים שמפריעים לנו לשמוח. 

שלחי פוסט זה לחברה

שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב print
הדפסה

חדש באתר

תגובה אחת

  1. נהדר! חשוב מאוד! תודה רבה!
    לגבי החיוך – למי שקשה – אפשר לשים עיפרון בפה לרוחב. זה עושה פעולה דומה במוח. המוח קולט את זה כחיוך ומפריש כימיקליים. כך שמעתי מאפרת צור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.