נכנסנו בשעה טובה לעונת התיירות, בתקוה ובתפילה שעד שהטור יתפרסם יהיו בשורות טובות גם במישר הבטחוני.
זה הזמן ללמוד על מהקורה במקרה של ביטול עסקה בתחום התיירות.
באופן כללי, ניתן לבטל עסקת תיירות במקרה שהצרכן התחרט על העסקה בכפוף לתנאים המופיעים בחוק הגנת הצרכן.
מהו המועד ביטול העסקה?
בהתאם לסעיף 14 (ג) לחוק הגנת הצרכן ניתן לבטל עסקת תיירות בכפוף לתנאים מסויימים:
- בעסקת מכר מרחוק- בתוך 14 ימים מיום עשית העסקה, או קבלת המסמך המכיל את פרטי הגילוי, לפי המאוחר, ובתנאי שהביטול נעשה שבעה ימי עסקים לפני מועד מתן השירות.
- בעסקה פרונטלית- בתוך 14 ימים מיום עשית העסקה,או קבלת המסמך המכיל את פרטי הגילוי, לפי המאוחר, ובתנאי שהביטול נעשה 14 ימי עסקים לפני מועד מתן השירות.
הערה: אם לא חלים התנאים הנ"ל הביטול יעשה בכפוף לתנאי החוזה עם בית העסק.
האם יש דמי ביטול?
ביטול עסקת תיירות בהתאם לתנאים הקבועים בחוק הגנת הצרכן מחייב את הצרכן בתשלום דמי ביטול. דמי הביטול הינם בגובה של 5% מסכום העסקה או 100 ₪ לפי הנמוך מביניהם.
חשוב- בעסקה הכוללת מספר כרטיסי טיסה או מספר חדרי אירוח דמי הביטול יגבו עבור כל כרטיס ו/או חדר!
האם בעל העסק מחוייב לאפשר את ביטול העסקה?
בעל עסק שאינו מאפשר לצרכן לבטל את העסקה בהתאם לתנאים שבחוק, מסתכן בתביעה לפיצויים, ללא הוכחת נזק בכוןם של 10,000 ₪.
האם יש חובת דמי ביטול גם במקרה של הטעיה?
כאשר מדובר בעסקה שנעשתה תוך הטעית הצרכן או שיש אי התאמה בחין ההזמנה לשירות ניתן לבטל את העסקה ללא חובת תשלום דמי ביטול.
האם הצרכן זכאי למידע בכתב?
סוכנות נסיעות מחוייבת למסור לצרכן המבקש לבצע עסקה של חבילת נופש (שכוללת יותר משירות אחד) מידע בכתב. המידע נקרא "טופס גילוי" . בטופס הגילוי יפורט כל המידע המהותי שבחוק לרבות תנאי ביטול עסקה, השירותים שכלולים בחבילה, מסלולים ואתרים, מקום הלינה ודירוגו, אמצעי התחבורה בארץ ובבחול וזהוטת הספק, הארוחות, תנאי הביטול מטעם הסוכנות, מחיר כולל ואופן תשלום וכמובן תנאי ביטול מטעם הצרכן ודמי הביטול.
חובת גילוי נאות חלה גם במקרה של רכישת שירות אחד ולא חבילת נופש.
האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי
עו"ד אסתי וייסלר-בהגן מתמחה בהגנה משפטית שעושה כסף בחיוך ובאנושיות