יום שני

|

ו׳ באלול ה׳תשפ״ד

|

09/09/2024

לאישה החרדית

|

ו׳ באלול ה׳תשפ״ד

|

|

09/09/2024

|

יום שני

אתי במסר מיוחד! "שבט הוא חודש שטבעי לדבר בו צמיחה, התחדשות…"

בס"ד

אתם, כהורים וכאנשי מקצוע, יודעים כמה מאתגר לחנך ילדים עם קשיים ולהתמודד איתם ועד כמה דורשת המשימה כוחות נפש ומחשבה רבים….

האבחונים הפסימיים, הדוחות השליליים, הצוות הרואה את הקשיים ואנחנו ההורים ואנשי המקצוע המתמודדים, זקוקים לכוח! לחיבור פנימי, חזק ומשמעותי בשביל לצמוח ולהצמיח, ולהמשיך בעבודת הקודש שלנו.

חודש שבט מזמן התבוננות בעץ השדה ובאנלוגיה לאדם. האתגרים, ההתמודדויות, ההצלחות, הצמיחה ובעיקר התנאים יכולים ללמד אותנו –

 

"אשר פריו ייתן בעתו"  [תהילים, א' ]

שבט- חודש שטבעי לדבר בו צמיחה, התחדשות, תקווה ולבלוב. זהו התאריך בו העץ מפסיק לינוק ממי הגשמים מהשנה הקודמת ומתחיל להרוות את צמאונו מהגשמים של השנה החדשה. בשביל שתהליך הצמיחה יהיה טבעי, האדם כמו העץ , זקוק לתנאים מיטביים: אדמה, מים אויר ואש – שמש.

כולנו משקיעים  כמיטב יכולתנו בילדינו, בתלמידינו, בסובבים אותנו ונקווה גם בעצמנו – [שאם לא כן, תקשה עלינו מלאכת ההשקעה בזולתנו ו"אם אין אני לי מי לי"].

  • אדמה– קרקע יציבה ובטוחה המונעת זעזועים ומאפשרת גם לעץ עבות או רעוע להיות יציב. הישמעו גם לאינטואיציות ההוריות שלכם, האמינו בשליחות שקבלתם, עדרו, זבלו אך גם שמטו לעיתים.
  • מים – חיים לעולם. לא משנה מה הן המסקנות , הדיווחים והתחזיות. הזרימו מים טהורים, צלולים ונקיים. אנרגיה חיובית, מילים טובות בכוחן לברוא עולמות. התבוננו והיו מודעים ל"מים" שלכם, בדקו מה מעצים אתכם ומרגיע, לצד הטיפול האחראי והמיטבי.
  • אויר– חמצן, שחררו קיטור, וינטלציה היא תהליך מרפא. רק לאחר הוצאת אויר ניתן לשאוף אויר נקי וצלול. עשו זאת באופן אחראי ומבוקר. איש מקצוע או טכניקות הרגעה, יסייעו להכיל את העומס.

שאפו אויר -חמצן! השתדלו, למרות העומס, הדאגות, העיסוקים בילד המתקשה, למלא את המצברים שלכם ושל ילדכם. גם לו דאגו לשחרור מבוקר של כעסים, תסכולים, דימויים ושלל מרעין בישין. ובמקביל, עזרו לו להתמלא באוויר צלול, טהור מזיהומים ומרפא.

  • שמש – אתם האור! בשלב זה הילד ירח- מקבל את האור שאתם משקפים לו. העיניים שמביטות בו בילדותו, תופנמה בהערכה ובדימוי העצמי שלו. לגדל ילד עם צרכים מיוחדים זו חוויה קשה! מורכבת! אך גם, לאחר עבודה אמיתית, מאתגרת, מצמיחה, מרגשת ומגדלת!

 

אל תסתכלו על הילד כמשוואה מתמטית. הילד, כיצור כפיו של הבורא שווה, תמיד, יותר מסך החלקים המרכיבים אותו ואם נאפשר לו צמיחה אמיתית הכוללת מרכיבים אלו נחווה נחת, שמחה וצמיחה!

 

"קריאת כיוון" פוגשת אתכם בדיוק בצומת הזאת. במקום שבו יש עייפות מעודף אבחונים, תסכול מטיפולים שאינם מניבים תוצאות, אכזבה שהילד אינו מממש את הפוטנציאל שלו, ותחושה כי לעיתים מרוב אבחונים- לא רואים את הילד….

לשם כך אנו , בס"ד, כאן.

פגישת "קריאת כיוון" משמעותית אחת, תעשה לכם סדר!  בפגישה נבנה תכנית התערבות לטווח הארוך והקצר, תחזיר את השליטה לידיכם ותאפשר לילד לממש את הפוטנציאל שלו.

לרשותכם ב"קריאת כיוון" גם:

  • אבחוני מוכנות לכיתה א'
  • אבחונים דידקטיים מורחבים
  • אבחונים פסיכו דידקטיים
  • מבדקי קשב וריכוז ממוחשבים [כולל שאלונים חינוכיים ושאלוני קשב ממוחשבים]
  • דיסק "א' ב' של שילוב" -חובה למורי/ות שילוב
  • אתר פעיל בו תוכלו להזמין מידע, עצה טובה, שיתוף וצמיחה
  • פורום המקום שלכם בו תוכלו להתייעץ עם אנשי המקצוע המובילים
  • הדרכת הורים, ומחנכים
  • המדריך המלא לפני אבחון- מתנה!

מוזמנים לפנות : 058-326-444-3, etikivun@gmail.com

 

חשוב לזכור! יש לנו את הכוח לחולל שינוי אמיתי, ומשם גם צומח הכוח שלנו להמשיך, אי"ה, את הדרך.

בברכת  "אשר פריו ייתן בעתו"

אתי רוזנצוייג

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של "קול כבודה"

WhatsApp Icon

להצטרפות לניוזלטר של "קול כבודה"

Gmail Icon

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

שיחה

4 תגובות

  1. תודה שילת ויעלי על המשוב המשמח
    אכן, זו עבודת חיים
    וללואי ונזכה ליישם באופן המיטבי
    שלכן, בברכת הצלחה וחודש טוב
    אתי.

  2. יעלי ושילת יקרות ומשמחות
    תודה לכן על המשוב!
    נכון, בשגרה, אנו פעמים רבות שוכחות את הצרכים שלנו שאינם "דחוף בהול". אך דווקא האוורור המיטבי הוא זה שנעשה "במחשבה תחילה". הבה ניקח לעצמנו פסקי זמן להתבוננות, למידה, הרפיה והתמסרות למה שמזין אותנו ובכך, בס"ד, נוכל להמשיך, ביתר שאת, במלאכתנו.
    מאחלת לכן וגם לי יישום מוצלח
    שלכן
    אתי.

  3. אתי אני מחכה לטור שלך כל שבוע!
    ממש יפה וקולע
    תודה למערכת האתר שמביאה כותבות כל כך מוכשרות ולעניין…
    אין כמוכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים