שאלתן את עצמכן מתי יש להקפיד, המומחית עונה: תמיד

שיתוף ב email
שיתוף ב print

טענה רווחת היא ש'יש זמנים בהם אישה צריכה להקפיד במיוחד על תזונה ולגם ליטול תוספים, אבל לא כל הזמן! לא צריך להגזים!' ד"ר דיאנה פלשר, חברת הנהלה רפואית מייעצת של "בשבילך", ויועצת רפואית במרכז בריאות לב האישה ע"ש לינדה ג'וי פולין, בית החולים הדסה, מבקשת להזכיר כי הטענה הזו לא כל כך מדויקת וכי ההפך הוא הנכון. 

לכל אורך גיל הפוריות יש לדאוג לכך שמאגרי הוויטמינים והמינרלים של הגוף יתאימו למשימות שאנחנו מעמידות בפניו. הנחיות משרד הבריאות, הן בארץ והן בארה"ב, מורות על נטילת 400 מיקרוגרם חומצה פולית ביום, בכדי להבטיח התפתחות תקינה של עמוד השדרה של העובר. חשוב לערוך ספירת דם, בעיקר אם ידוע על נטייה לאנמיה או לדימום יתר, ובמקרה שהתוצאה גבולית ומטה – להקפיד על נטילת תוסף ברזל. נטילת תוסף ויטמין D, שהמודעות אליו עלתה מאוד בשנים האחרונות, חשובה בעיקר עבור נשים המקפידות על לבוש צנוע ואינן זוכות, עקב כך, לקרינת שמש על זרועותיהן. המינון המומלץ הוא 800 יחידות ליום או 5600 יחידות לשבוע. על נשים צמחוניות או טבעוניות לשקול נטילת תוסף ויטמין B12. 

בתקופה שלפני הלידה ישנה חשיבות מיוחדת לשמירה על בריאות השיניים והחניכיים, הקשורה ישירות לבריאות העובר. בדיקה שגרתית אצל רופא השיניים תבטיח שהשיניים והחניכיים אכן מתוחזקים כראוי. 

ועוד משהו: גיל הפוריות מתחיל עוד לפני החתונה. הזמן לערוך בדיקות, לברר את מידת בטיחותן של תרופות בשלב שלפני הלידה (כולל רואקוטן, התרופה הפופולרית נגד אקנה!) ולבדוק אפשרות של נטילת תוספי תזונה, הוא מיד עם האירוסין. כי מי זוכר דברים כאלה בסערת השמלה, הצלם והנדוניה?

 

יש לך שאלה?
שלחי לנו למייל והתשובה תינתן באנונימיות מעל במת האתר. במידה והנושא רגיש מידי תינתן תשובה אישית.
בנושא המייל יש לציין 'שאלה של גולשת מאתר קול כבודה'
Center@bishvilaych.org

שלחי פוסט זה לחברה

שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב print
הדפסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.