הסוד שיגלה למה לא מצליחים לרדת במשקל

שיתוף ב email
שיתוף ב print

"אני לא אוכלת ולא אוכלת, ובכל זאת לא יורדת במשקל!", כמה נשים יכולות להזדהות עם המשפט הזה. הניסיונות לירידה במשקל כוללים לא פעם גם ניסיונות להפסיק לאכול או להוריד משמעותית את כמות או מספר המאכלים ובכל זאת, התוצאות לא נראות, לא על המשקל ולא במידות הבגדים. 

אם כך, מדוע דווקא כשמורידים אוכל מקבלים תוצאה הפוכה? לדיאטנית הקלינית והמרצה בפרויקטים קהילתיים של 'בשבילך', ג'ניפר רץ, יש תשובה.

"כאשר הגוף מזהה מצב של רעב, הוא נכנס לכוננות מצוקה, משמר את מאגרי השומן והאנרגיה ומאט את קצב שריפת הקלוריות", מבהירה הדיאטנית. "הדרך הבטוחה לרדת במשקל, אם כן, היא להרגיע את מנגנוני ההישרדות של הגוף: להקפיד על חמש ארוחות תכופות וקטנות ביום: שלוש ארוחות עיקריות ועוד שתי ארוחות ביניים. כך, יבין הגוף שאינו עומד בפני מצב סכנה, ו"יסכים" להשתמש במאגרים", היא מדגישה בניסיון להסביר איך בכל זאת אפשר לרדת במשקל בלי להוריד דרמטית את כמויות האוכל.

"מלבד זאת, ידוע לכל כי דילוג על ארוחה מביא לאכילה כפולה בארוחה הבאה, כך שהמשקל לא הרוויח הרבה מהדילוג…", היא מסיימת בחיוך. 

 

שלחי פוסט זה לחברה

שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב print
הדפסה

2 תגובות

  1. את לא חייבת, את יפה גם ככה, תאמיני לי

    את כן חייבת להתחיל לאהוב את עצמך ואת גופך המופלא

    לאורחות בחתונה באמת שלא משנה אם יש לך כמה קילואים יותר או פחות, העיקר החיוך והשמחה בה את מקבלת אותן

  2. אני באמת משתגעת.
    יש לי אירוע עוד פחות מחודש.
    אני עושה דיאטות, לא אוכלת כמעט פחמימות.
    עושה הליכות וריצות.
    ולא יורדת, אפילו עולה!
    מה עושים אני חייבת לרדת מהר 4-5 קילו לפחות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.