איך לחבר את העובדים לעסק שלי?/ שירה גמליאל

שיתוף ב email
שיתוף ב print

בפרק הקודם בסדרת המוטיבציה הבנו כי יצירת מוטיבציה אצל עובדים אינה תלויית כסף.

נושא השכר, אינו נמצא בראש הגורמים המייצרים מוטיבציה! אלא ישנם גורמים מניעים מחוללי מוטיבציה:  

 🎯 עניין בתפקיד

 🎯 תחושת שייכות 

 🎯 הוקרה והערכה

ישנן מספר מיומנויות ניהול חשובות הנדרשות לתפקיד הניהול בכדי שמנהל  יצליח להגביר את המוטיבציה בקרב העובדים שלו. אלו הן מיומנויות ניהול שמנהל שרוצה להצליח יכול לרכוש, לתרגל ולהטמיע בארגון. אותן מיומנויות ניהול שיעשו את ההבדל בין עובדים שחוקים לבין עובדים שמזדהים עם העסק ומטרותיו ובאים לעבוד עם מוטיבציה גבוהה.

שאלת השאלות:

 תכל'ס, איך מייצרים עניין?

💫 התייחסות לעובדים כשותפים כאנשים חושבים וחשובים שדעתם ממש חשובה לנו ולא כאל רובוטים.

💫 פעילות למידה והתפתחות ומניעת שחיקה אשר מעניקה לעובד תחושת העצמה אישית.

💫 שיתוף עובדים ב Big Picture בתכניות ובתהליכים ולא רק בחלק הקטן של הפאזל.

💫 בניית חזון ארגוני, בחירת ערכים משותפים והגדרת מטרות.

💫 שותפות בקבלת החלטותשימו לב ישנן דרגות שונות של רמת שותפות בקבלת החלטות, בדר"כ מנהלים קצת נרתעים מאותה שותפות, בשל תפיסה שגויה שאם ישמעו את דיעותיהם של העובדים הם יהיו מחוייבים לאותה דיעה.

💫 פיתוח צוות  

הן ברמה המקצועית: קיום ישיבות צוות קבועות, החלפת מידע ודעות, צפייה בעמיתים, שולחן עגול, ניתוח מקרה case study

והן ברמה החברתית:  ימי גיבוש, ארוחות בוקר משותפות, ר"ח, חגיגת הצלחות – ועוד.

💫 ישיבות צוות ופגישות אישיות יצירת סדירויות ושגרות המאפשרות שיח פתוח, סיעור מוחות, למידה משותפת והבעת דעות.

 איך מטפחים שייכות?

💫 הקשבה

הרגשה שיש מי שמקשיב לי ושהקול שלי באמת חשוב לבעל העסק שדעותיי וצרכיי נלקחים בחשבון. לעיתים העובד מצליח לראות דברים שבעל העסק איננו מבחין בהם כי אותו עובד ניצב ממש 'בחזית' ולכן יכול להציע הצעות מצויינות לייעול תהליכי העבודה. טיפוח גאוות יחידה שמייצרת הזדהות ע”י פעילות חברתית מגוונת מעבר לעבודה.

💫 משוב. פירגון. הוקרה. 

הופכים את הערכת העובדים לכלי ניהולי מקדם ורותם.

באמצעות קיום שיחות משוב מובנות תקופתיות ללא האשמה, ביקורת ושיפוטיות אלא כפלטפורמה לצמיחה  והתפתחות הדדית של העובד ושל המנהל. מנהל אמיץ, הבטוח בעצמו ורוצה לייצר יחסי אמון ודוגמא אישית מבקש מהעובד משוב על עצמו.

💫כמו כן חשוב להציב יעדים מדידים כחלק ממדיניות המשוב.

💫פירגון והוקרה. ישנן דרכים רבות ומגוונות כדי להוקיר את ההישגים של העובדים, למשל טקס עובד מצטיין חודשי, תליית פרגונים והישגים על לוח המודעות שלנו ועוד.

💫לעיתים אנחנו מתרכזים בלמידה מכשלונות, מאכזבות, מאי עמידה ביעדים. לא פחות חשוב הוא ללמוד מהצלחות! אתם וודאי יכולים לתאר לעצמכם איזו זריקת מוטיבציה עצומה אתם יכולים להעניק לצוות שלכם ברגע שתחקרו יחד איתם את אותן הצלחות!

שירה גמליאל (M.A)
מנכ"לית רזי שיח
ייעוץ ארגוני ופיתוח מנהלים
מובילה מנהלים לייעול תהליכי עבודה, יצירת סיסטמים ניהוליים והגדלת הכנסות
050-2506710
shiragamliel@gmail.com

מזמינה אתכן להנות בקביעות מתכנים ניהוליים עדכניים, מעניין אותך? לחצי כאן

 

שלחי פוסט זה לחברה

שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב print
הדפסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.