מובא בספר 'חסידים' – באם נגזר על האדם איזו טובה, הן בעניין רוחניות והן בעניין גשמיות, ואינו זוכה מצד מעשיו להשיג עדיין זאת הטובה,
אז ה' יתברך ברחמיו המרובים שולח לו בחסד ייסורים וזאת היא ההכנה אחר כך לקבל את הטובה.
וכל זה בתנאי שאינו הורס במחשבתו ואינו מטיח דברים כלפי שמיים, ומאמין באמונה שלימה כי לעולם אין רע יורד מלמעלה, ובוודאי בלי שום ספק ה' יתברך יצמיח לו טובות.
בסידור 'ישועות ישראל' כתב – שאדם צריך לאיזה טובה שתבוא לו מה' יתברך, אזי לפעמים צריך לסבול מקודם איזה צער או ייסורים חלילה.
ואם מקבלם באהבה ועומד בניסיון, אזי זוכה אחר כך לטובה גדולה. ולפעמים ה' יתברך רוצה להקל על האדם יותר ותחת צער וייסורים שהיו צריכים לבוא עליו קודם הטובה,מחליף לו אותם בעלבון ובושה. ואז צריך להיזהר מאוד לסבול אותם ולא להשיבם. ולהאמין שהקב"ה גזר שכך יהיה, ואז יראה בחוש שתבוא לו טובה גדולה והוא סגולה בדוקה.