כתב 'השפע חיים' האדמו"ר קלויזנבורג זצוק"ל: "ה' יתברך יוצר כל היצורים, ויוצר לא מפחד מדבר שהוא עצמו יצר. כל חיה, כל יצור ונברא, בשמיים
ממעל ועל הארץ מתחת ואף כח 'האטום', הוא יצורו של ה' יתברך. ולכן אין לאדם להתיירא, כי כולם נשלטים תחת ה' יתברך".
אמר דוד המלך: "אני שכבתי ואישנה, הקיצותי כי ה' יסמכני, לא אירא מרבבות עם, אשר סביב שתו עלי". דוד המלך היה חדור כל כולו באמונה שאפילו בזמן שהוא ישן ואפילו סכין אין לו, למרות זאת הוא לא התיירא מרבבות עם אשר סבבו אותו, ביודעו כי ה' יתברך עמו, כי אין אדם נוקף אצבעו מלמטה, אלא אם כן מכריזין עליו מלמעלה.
אמרו חז"ל: 'אין לנו על מי להשען, אלא על אבינו שבשמיים'. ואין הכוונה כמו אדם שעומד לטבוע בים וגלי הים זורקים אותו לכאן ולכאן והוא אוחז
גם בחתיכת קש כדי להינצל, שכן במצבו הצר הוא מנסה לסמוך על כל דבר. אלא על ה' יתברך צריכים לסמוך בכל עת ועידן ובכל מצב שהוא, גם בזמן שאין אפילו קש להיאחז בו. ועדיין להיות
סמוך ובטוח ורק עליו להישען שבוודאי יושיע.










