כל התוכן המעניין לאישה החרדית
יום שלישי
|
י״ז בתמוז ה׳תשפ״ד
|
23/07/2024

למה אנחנו מתהפכים בשינה? הנה סיבה שלא כולם מכירים

"כל הלילה התהפכתי מצד לצד" מכירים את המשפט הזה? אז יש התהפכות איטית מפוכחת, ויש התהפכות מאסיבית יותר... בנוסף, בואי להבין למה את מגלה את הילד מסתובב במיטתו לכל כיוון אפשרי
| קרדיט: .shutterstock

בעוד שרובנו מבלים שליש מחיינו בשינה, לא כולנו מודעים לתהליכים המתרחשים בגופנו במהלך השינה. אחת התופעות הנפוצות ביותר היא התהפכות מצד לצד במהלך השינה. אך מה גורם לנו להתהפך כל כך הרבה פעמים בלילה, ומדוע זה חשוב להבין את התהליך הזה?

התהפכות מצד לצד במהלך השינה היא תופעה נפוצה ביותר, אך לא כולם מודעים לסיבות העומדות מאחוריה. למעשה, התהפכויות אלה קשורות בקשר הדוק לשלבי השינה השונים שאנו עוברים במהלך הלילה.

במהלך שלב השינה הראשון, המכונה שלב השינה האיטי, הגוף נכנס למצב של הרפיה והתרופפות. בשלב זה, התהפכויות הגוף הן פחות תכופות, שכן הגוף נמצא במצב של שקט יחסי. לעומת זאת, ככל שאנו מתקדמים בשלבי השינה ונכנסים לשלב השינה הפעיל יותר, התהפכויות הגוף הופכות לתכופות יותר.

התהפכויות הגוף במהלך השינה אינן רק תופעה נפוצה, אלא הן גם אינדיקציה חשובה לאיכות השינה שלנו. למעשה, מחקרים הראו כי יותר התהפכויות בשינה קשורות לשינה איכותית יותר.

הסיבה לכך היא שהתהפכויות מצד לצד משקפות את המעבר בין שלבי השינה השונים. ככל שאנו עוברים בין שלבי השינה השונים, הגוף מתאים את תנוחתו כדי להבטיח שינה איכותית ומשחזרת. התהפכויות אלה מאפשרות לנו להגיע לשלבי השינה העמוקים והאיכותיים יותר, המשפרים את איכות השינה הכוללת.

התהפכויות בשינה הן גם אינדיקציה חשובה לאיכות השינה שלנו. ככל שאנו מתהפכים יותר במהלך הלילה, כך אנו נכנסים לשלבי השינה העמוקים והאיכותיים יותר, המאפשרים לנו להרגיש מנוחים ומחודשים בבוקר.

לעומת זאת, אם אנו מתהפכים פחות, הדבר עשוי להצביע על בעיות בשינה, כגון הפרעות שינה או קשיים בהגעה לשלבי השינה העמוקים. במקרים אלה, חשוב לפנות לרופא או למומחה שינה כדי לזהות ולטפל בבעיות אלה.

אז אם אתם מתהפכים הרבה במהלך הלילה – אל דאגה, זו סימן לשינה איכותית.(בדרך כלל איננו זוכרים את ההתפכויות האלו, אלא רק הסביבה שלנו) אך אם אתם מתהפכים פחות,(משמעותו עירנות מלווה בהתהפכות) שקלו לפנות לרופא או למומחה שינה כדי לבדוק אם יש בעיות שיש לטפל בהן. זכרו – שינה איכותית היא חיונית לבריאות ולרווחה שלנו, ולהבין את התהליכים המתרחשים בגופנו במהלך השינה יכול לעזור לנו להשיג שינה טובה יותר.

ומה לגבי ילדים?

מכירה את זה שאת מוצאת את הילד בכל שעה בלילה עם הראש לכיוון אחר?

יכולות להיות לכך מספר סיבות:

  1. מעבר בין שלבי השינה ( כמו למבוגר) משלב הנמנום לשינה עמוקה הגוף שלנו מחפש תנוחה שתרפה את השרירים ותכניס אותו לשינה.
  2. חלומות – ילדים לפעמים מגיבים לחלומות על ידי תנועות גוף. לעיתים התעוררות מחלום תביא את הילד לשנות תנוחה.
  3. חוסר נוחות – אולי היה לו חם? אולי קר? אולי עקצו אותו יתושים? כל אלו יכולים להביא את הילדים שלנו לשינוי תנוחה אגרסיבי במהלך השינה.

בהצלחה!!!

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של "קול כבודה"

WhatsApp Icon

להצטרפות לניוזלטר של "קול כבודה"

Gmail Icon

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

שיחה

תגובה אחת

  1. מעניין!!!
    לפני כמה זמן עברתי חבלת ראש, מאז אני יכולה לישון רק על צד אחד וזה ממש קשה,
    בחודשים הראשונים הייתי מתעוררת באמצע הלילה ומשנה כיוון, פשוט לוקחת את הכרית לצד השני של המיטה 🙂
    היום ב"ה המצב יותר טוב, עדיין לא ישנה על הצד הפגוע, אבל כבר יכולה להיות יותר גמישה.
    זה ממש משפיע על השינה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים