אמר דוד המלך ע"ה: "זכר רב טובך יביעו…."
במדרש תהילים מבאר את המילה 'יביעו'- לשון מעיין נובע שאינו פוסק לעולם.
כתב רבי אלימלך מליז'ענסק זצוק"ל: "כאשר אדם נזכר בכל טובותיו של הקב"ה עמו בעבר, אזי בזה הוא מעורר בכך את אותם רחמים וחסדים וישועות, ויכול למשוך על ידי כך שוב את אותם השפעות מלמעלה.
וזהו שאמר דוד המלך 'זכר' מלשון זכרון, שנזכר האדם ברוב הטובות שעשה עמו ה' יתברך, נפתח שוב אותו מעיין נובע של ישועות.
"ושאבתם מים בששון ממעייני הישועה": מובא בזוהר הקדוש שהמילה מים רומז על חסד, ומי שרוצה למשוך על עצמו שוב חסדים, צריך שוב לשאוב ממעייני הישועה שזכה להם בעבר על ידי שנזכר בנפלאותיו של הקב"ה עמו בעבר ובהווה.
מובא בשם החוזה מלובלין זצוק"ל: "כל מי שיודע להכיר בטובתו של הקב"ה, גורם לזה שתתמיד עליו הטובה ולהיטיבו יותר. ועל ידי ריבוי: "הודו לה' כי טוב", זוכים להמשך "כי לעולם חסדו".
כתב רבי שלמה מרדומסק זצוק"ל: על ידי ריבוי "יודו לה' חסדו" זוכים גם ל "ונפלאותיו לבני אדם"