רותי היא גרפיקאית מוכשרת ומבוקשת בקרב לקוחות רבים. באחד הימים נכנסה למשרדה ציפי
שהינה לקוחה קבועה ובעלת חנות לבגדי נשים. וביקשה לעצב עבורה מודעה לעיתון בדחיפות כדי
שהמודעה תהיה מוכנה למחר עד השעה 18:00 . על מנת שתספיק לשלוח לעיתון לפני רדתו
לדפוס. רותי הרגישה לא נעים מציפי להשיב בשלילה, ולכן עבדה שעות נוספות, והכל למען שציפי
תספיק את העיתון. ואכן למחרת המודעה הייתה מוכנה לשביעות רצונה של ציפי. ציפי ממש הודתה
לרותי במילים חמות ותוך כדי אמרה: "בקשר לתשלום נעמוד בקשר, את יודעת עכשיו אחרי פסח וכל
ההוצאות". רותי מאד כעסה ובפרט לאחר שהתאמצה מעבר לרגיל, אבל לא היה לה נעים לבקש
ולדרוש את המגיע לה.
במקרה זה ודומיו נתקלתי לא אחת בעבודתי כיועצת ומלווה עסקים. ואני מאמינה שהרבה מכן גם
מכירות ואולי אף עברתן זאת.
הגישה של בעלת עסק שלא נעים לבקש את הכסף שמגיע לי עבור עבודתה היא לא נכונה. עבדת,
נתת את מלוא השירות מכל הלב, מגיע לך את מלוא התמורה המלאה.
כלל ראשון שאני מייעצת לנותני שירותים ( גרפיקאית ,בונה אתרים ,קוסמטיקאית )
להרגיל את הלקוחה לשלם לפני קבלת התמורה ( בתשלומים , לפי אחוזים של העבודה)
כמו בכל חנות קודם משלמים ואח"כ מקבלים את מוצר /שמלה זה ברור לכולם.
היתרונות של גביית תשלום מראש
1 . מאפשר לבעלת העסק לשלוט בתזרים מזומנים .
2 . לקוחה שמשלמת מראש מראה על רצינות מצד הלקוחה .
3 . התשלום מראש מונע ביטולים מיותרים ועוגמת נפש .
מילוי הסכמים של נהלי מכירות יחסוך לעסק שעות במשאבים מיותרים לגבות את החובות .
כיצד נגבה את החוב מלקוחה שמתקשה לשלם לי?
1 . לבדוק ולתאם עם הלקוחה מתי יהיה לה נח לשלם .ובאיזה אופן היא תשלם צ'ק ,העברה
בנקאית , כרטיס אשראי .
2 . לבדוק מתי צריך להיכנס ללקוחה עוד כסף ,ולדאוג שאת תהיה בעדיפות ראשונה .
3 . לבצע שיחות טלפוניות אסרטיביות עבור גבית החוב . “מתי לבוא? עכשיו או בעוד
שעתיים?” , “אני מבין שהשיק שלי מוכן?”
4 . הגעה נעימה ואסרטיבית למשרד/ לבית של הלקוחה החייבת.
ביישנים בגבייה יימצאו את עצמם לפעמים פושטי רגל .
גביה בקלות
דקלה
3 תגובות
טליה.החומר לא ישן בכלל!!
יש לי עסק למעלה מ-10 שנים.והייתי באותו מקום של רות. ולא רק זה,אלא שלקחתי את אדון "מצפון" איתי לכל פרויקט. ובמקום לחשוב על העסק שלי חשבתי כל הזמן על הלקוחה והתקציב שלה. מצאתי את עצמי בסוף שנה בקושי עם שכר של 4000 ש"ח. וריצות/ויכוחים עם לקוחות על תשלום.כשתמיד 10% לא שילמו בגלל תרוצים שונים ולא צודקים.
לאחר פגישות עם יועצת עסקית.הובהר לי מדויק! איך לעבוד/להעריך את העבודה שלי.ובעיקר שהיום אין לקוחה שחייבת לי שקל!! הפוך!! לפעמים מוסיפים לי תשלום על עבודה שהשקעתי יותר. והמלצות-בשפע!
יש לציין שהמחירים שלי מעל הממוצע בשוק
ודקלה,
לא אמורה לתת כאן את הטיפים והעצות שלה.זו עבודתה בשביל זה משלמים לה.
בהצלחה לכולן.
את צודקת באופן עקרוני אבל לא נתת פה עצות מעשיות ברורות מספיק במקרה זה וקצת חבל.
איה הגבייה בקלי קלות? באמת נראה לך שגרפיקאית שעשתה מודעה שערכה כמה מאות שקלים בד"כ תרוץ לאסוף אותם מלקוחה?
ברור לגמרי שאין להוציא עבודה בלי בירור ברור לגבי תשלום ובמיוחד על עבודות קטנות שנזנחות.
מזה האם הצ'יק שלי מוכן? היום הכול בהעברות, אשראי וכו'
מרגיש לי שהתוכן כאן מיושן ולא עדכני!!
בעלי העסקים הקטנים משתמשים גם בצ'קים ולא כולם מעדיפים אשראי / העברה בנאית . כדי לחסוך עלויות .
הצלחת הגביה תלויה בנחישות ואסרטיביות של בעל העסק כשהלקוח רואה עם " מי יש לו עסק " הוא יעשה חושבים .
לא ציינת במה את עוסקת ,לכן אני לא יכולה לענות לך ספציפית על שאלתך.
תצרי איתי קשר טלפוני ואשתדל לעזור לך .
בברכה
דקלה