יש לך שאלה שאין לך את מי לשאול?
מדור חדש מרתק ויעיל במיוחד עבורכן בנות השידוכים. מטעם רשו"ת השידוך גמ"ח המתווך בין הקהל לשדכנים שלו על פי פילוח מותאם. ניתן לפנות למייל זה בכדי שפרטיכם יועבר לשדכן/נית: [email protected].
כאן בע"ה תקבלנה מענה לשאלותיכן ככל שיתאפשר על ידי שדכן מקצועי וותיק. שאלות ניתן לשלוח למייל: [email protected]
כאן בע"ה תקבלנה מענה לשאלותיכן ככל שיתאפשר על ידי שדכן מקצועי וותיק. שאלות ניתן לשלוח למייל: [email protected]
התשובות תתפרסמנה ב"מדברים שידוכים".
כי יש מי שדואג לכן,
בברכה ההנהלה
שאלה:
שלום וברכה,
פנו אליי שני שדכנים, הסברתי שוב את משנתי הסדורה בקשר אלי, למרות שזה מתיש לחזור על כך כל פעם מחדש… הם הבטיחו שיציעו, אפילו הביאו הצעה….
ו…
שקט,
דממה.
האם ניתן לעשות משהו מעבר?
האם ניתן להתערב באופן שהשדכנים יבינו שאני באמת מחפשת שידוך?
לא רוצה להגיע לגיל שבו כבר באמת יצטרכו לרחם עלי,
למה לא לסייע כשאני בשיא כוחי , יופיי ונעוריי?
תשובה:
התיאור הכואב המתואר כאן, שב על עצמו בריטואל פעמים רבות אצל משפחות רבות.
ההתנהלות מול השדכנים טעונה למידה, וזה לא נעשה ביום אחד.
כאשר נוצר הקשר הראשוני בין השדכן לפונה, מוצעת הצעה ו… אם היא התקדמה – מה טוב, ואם לא – וזה מה שקורה לרוב – הקשר לרוב אינו ממשיך, וחבל.
ולמה?
שני הצדדים חושבים בסתר ליבם ואולי אף בגלוי "עכשיו, כשהוא יודע ממני, שיפנה בפעם הבאה הוא אלי". בעיקר חושב כך הרווק, שרואה פחיתות כבוד מדומה לחלוטין להתקשר לשדכן.
לרגש את השדכן והמועמד
ייתכן שהציבור אינו מודע לכך, אבל השדכנים צריכים תזכורות! השדכנים מקבלים כל הזמן שמות חדשים, – לעיתים עשרות שמות ביום אחד – ומשכך, השמות הישנים עלולים להישכח באם לא תהיה תזכורת מתאימה.
זה לא נובע חלילה מרוע לב או מסינון, כמו שזוהי כורח המציאות. השוק כל כך דינאמי, ויש בו כל כך הרבה אכזבות, שמחייבת כל הזמן את השדכנים 'להיות מרוגשים' כמו שקוראים לזה היום בעידן השיווק – 'לרגש את הלקוח', 'לרגש את בלוטות הטעם'…
הדברים אמורים הן מצד השדכנים והן מצד המשודכים, שמחפשים מישהו/מישהי שירגש/שתרגש אותם/אותן.
ולכן צריכים, למרות אי הנעימות, לרדוף אחרי השדכנים.
לא מכבר, כתבה לי אם שאירסה את בתה כמה עיצות לאחרים. והראשונה בהן היתה – נושא המרדף אחרי השדכנים, למרות שאינו נעים לפעמים, ללא ספק – הוא מקצר את זמן ההמתנה. כך לשון דבריה.
לתוך הוואקום הזה, ועל מנת לחסוך לשני הצדדים זמן מיותר ועצבים – הוקם גמ"ח 'רשו"ת השידוך'. בצורה זו, הפרטים עוברים בו זמנית לעשרות שדכנים מתמחים באותו המגזר של הפונה. שדכן שיש לו הצעה – שב אל השולח. מי שלא – הפונה אינו נעלב שקיבל תשובה שלילית או 'כעת אין מה להציע לך', כי אולי אין לו כעת הצעה מתאימה.
מסירת הפרטים בנויה כך שמצד אחד השדכנים יאותגרו לפנות אל הפונים, (למשל, מי שמזכיר סכומי כסף, הפרט הזה נמחק ואינו עובר דרכך הגמ"ח אל השדכן. הפונה כמובן מקבל את הידיעה על כך שהשורה הזו נמחקה) ומצד שני – לא להתיש את הפונים בפרטים רבים. שדכן שירצה פרטים נוספים – מוזמן לשוב אל המועמד ששלח את פרטיו (או הוריו/אחיו/חבריו ששלחו בעבורו).
עשה ואל תעשה
ובחזרה אל שולחי השמות, כמה צעדים בוני אמון ביניכם לבין השדכנים:
1.
חשוב מאוד לזכור ולרשום מיהו השדכן ששב אליכם ולתת לו תזכורות מידי פעם (לענ"ד כדאי בערך פעם בחודש חודש וחצי, תלוי איך השדכן מגיב. צריכים לשאול אותו מתי הוא ירצה תזכורת). אם השדכן פנה אליכם – זה אומר שיש כאן פוטנציאל.
אולי הוא יתקשר פעם ב… אבל אם זה כמה וכמה שדכנים – ההצעות יגיעו וימשיכו.
2.
חשוב וחובה לתת בכל פעם תשובה לשדכן, הן חיובית והן שלילית. זוהי התזכורת הטובה ביותר לשדכנים. אין בושה לענות 'לא', יש בושה לברור סתם, וזה ההבדל הקטן.
אין איסור לענות תשובה בסגנון כמו: 'תודה רבה על ההצעה, אך היא אינה מתאימה לנו' כי יש 'חפץ חיים' שלם על כך. (וספרים נהדרים בני זמננו על כך המפרטים את הפתרונות לכל השאלות המצויות בשידוכים). כן צריכים לכוון את השדכנים (ולפעמים שוב ושוב ושוב, זה נורמלי בהחלט ולא מראה שאתם או השדכן לא מבינים האחד את השני. כי עד שלא מגיע הזיווג האמיתי, לא יודעים מה מתאים באמת!) מה מחפשים ומה הכיוון. לא כולם מכירים אתכם אישית, לפעמים ניזונים משמועות שאולי לא נכונות, אבל מוטיבציה ונכונות יש לשדכנים וזה מה שחשוב.
אין תרופת פלא – חייבים 'לעבוד' אצל השדכנים, וסליחה אם זה נשמע בוטה או מלחיץ.
ואם השדכן אינו עונה או עמוס או לא לעניין? תמיד ניתן להחליפו באחר וזו הסיבה שאנו שולחים שמות שדכנים רבים, ומזה ומזה אל תנח ידך. מבין השדכנים הרבים – סביר להניח שיהיו כמה כאלו שתפתחו איתם קומוניקציה טובה שללא ספק – תוביל במקרה הפחות טוב רק להצעות טובות , דרך אוזן קשבת ומכילה וכלה בעשיית השידוך הנכסף על ידי השדכן/נית המועדפ/ת עליכם.
3.
אם חלים שינויים מסויימים – בפרטים הטכניים או בסדרי העדיפויות – כדאי ליידע בהם את השדכנים, גם השדכנים מבקשים את זה מכל פונה. לאור הנסיון – לפעמים הרענון בפרטים, הוא זה שמביא הצעות מכיוונים חדשים.
אני אכן ממליץ אחת לכמה זמן לעשות חושבים ולראות על מה אולי ניתן לוותר. גמישות מביאה הרבה כיוונים חדשים, ולפעמים גם את ההצעה המיוחלת מלכתחילה.
שהרי כל הצעה מקרבת, וככל שפותחים יותר חלונות ודלתות – יש סיכוי גבוה להצעה הנכונה להיכנס מהר יותר.
4.
ייתכן גם שלא מספיק פירטתם ואולי לא חשתם בנוח לעשות את זה. אבל אספר שרק בשבוע שערב הגיעה לגמ"ח שם שהפונה פירטה מעט יותר, ו… הגיעו אליה באותו השבוע לפחות 11 שדכנים (כך כתבה לי השולחת). ככל ש'תצבעו' יותר ותפרטו פרטים אודותיכם בצורה מושכת – יינתנו לשדכן פרטים וכיונים נוספים. שהרי זה מה שהוא מוסר לצד השני. גם אתם מעוניינים לשמוע כמה שיותר פרטים מעניינים אודות הצד השני ולא 'כן, אמרו לי שהוא בחור טוב…'
5.
והכי חשוב – לא לאבד את התקווה ולהתפלל. תפילה לריבונו של עולם שיפקח עיניים בכל המצבים. קרוב ה' לנשברי לב. כל תפילה מקרבת, וכאשר מתמלאת המכסה – באה הישועה. אין אנו יודעים חשבונו של מקום, אבל דוד המלך כבר אמר: 'אני בחסדך בטחתי – יגל ליבי בישועתך'.
3 תגובות
יודעים מידי פעם לצלצל ולא עןשים כלום
מצטרפת להמלצה!
הריני להמליץ מאוד לכל מי שנמצאת בבעיה דומה, או סתם מחפשת עוד כייון לשדכן איכותי:
'בשורות טובות' הוא ארגון שידוכים הגדול ביותר בארץ.
מכיל בתוכו מאגר ענק של אלפי בחורות ובחורים איכותים מכל הזרמים והחוגים.
הינך רק צריכה למלאות טופס במייל. והופ את ניכנסת למאגר
תוך זמן קצר יוצרים השדכניות יוצרת איתך קשר.
מומלץ מאוד. אגב המיזם בהכוונת גדולי ומאורי ישראל שלי'טא.
[email protected]