תשני מוקדם תהיי רזה:) הקשר בין שינה מוקדמת לדיאטה / זהבה רוז

שיתוף ב email
שיתוף ב print

'הוראות יצרן' זה קשור גם לגוף שלך / זהבה רוז

כל מכונה ומכשיר שאת רוכשת מגיע עם הוראות יצרן. כולנו מכירים זאת ובוודאי שמקפידים לציית להוראות היצרן כדי להפיק את מירב התועלת מן המכשיר ולשמר את חייו לאורך זמן וללא תיקונים מיותרים.

בדומה לזה גוף האדם הוא המכונה המשוכללת ביותר בעולם. פועלת ביעילות במשך 70, 80, 100 ועד 120 שנה ומתקנת את עצמה ללא 'אינסטלטור' או מכשיר תיקון ותחזוקה מבחוץ.

הגוף הינו פלא פלאות שגם לו יש 'הוראות יצרן' , הקב"ה שברא אותנו ומהווה ומחיה אותנו בכל רגע ורגע.

להבדיל כל נהג יודע שיש לתחזק את הרכב עם דלק מתאים, שמנים וטסט אחת לשנה וכו'. בדומה לזה לגוף יש 'דלק', 'שמנים' לסוגיהם השונים ומים ועוד שהוא זקוק להם על מנת לפעול ביעילות, בבריאות ועד מאה ועשרים במרץ, חיוניות וגמישות!

רבות מדובר על חשיבות התזונה הנכונה שמכניסים לגוף ואכן 'הדלק' הזה חשוב לפעילות איכותית ותורם לאריכות החיים במסגרת ההשתדלות שלנו לבריאות.

עם זה יש גם הוראות יצרן לגבי הדרך שהמזון עושה בתוך הגוף, עם המלצות ברורות כיצד הוא יתעכל בצורה מיטבית וללא הצטברות שומנים בתאי השומן.

השעון הביולוגי מאפשר למערכת העיכול לפעול היטב בשעות הערות דהיינו בשעות היום. היא בשיאה בצהריים.

המערכת החיסונית לעומת זאת פועלת במיטבה משעות הערב עד הבוקר.

שינה שמתחילה בשעה מאוחרת מפריעה למערכת החיסונית לפעול כל עוד אנחנו ערים.

פיצוי של שינה בשעות הבוקר המאוחרות אינו מעלה ואינו מוריד משום שהמערכת החיסונית מואטת עם עלות היום.

עם התפתחות הטכנולוגיה והתאורה גם בלילה אנחנו נוטים לחשוב שאין שום בעיה בארוחה מאוחרת בלילה.

ולא היא, אכילה זו לא מתעכלת היטב בגוף ונוספת לעודפי השומן למרבה הצער וגם השינה אחריה היא בלתי יעילה.

המערכת החיסונית שצריכה לפעול בנמרצות בלילה – מופרעת על ידי מערכת העיכול שממשיכה לעבוד על עיכול המזון שנאכל מאוחר.

השעון הביולוגי שהתקין בנו הבורא (היצרן) לא השתנה עם המצאת התאורה והתפתחות הטכנולוגיה…

בכל תהליך אימון שאני עושה אנחנו עובדות על הרשות הפנימית הזאת ללכת לישון מוקדם, על ההספקים ועל הארגון של המתאמנת כדי שזה יתאפשר, עובדות על ההטמעה במוח של הקשר בין הבריאות וההרזיה לחשיבות השינה והאכילה הנכונה.

אכן בהישגי הנשים בהרזיה ראיתי שיש יתרון לאלה שגם אוכלות נכון וגם הולכות בדרך כלל לישון מוקדם, לעומת אלה שרק שמות דגש על האוכל אך לא עבדו עדיין על הרגלי השינה שלהן והאכילה המאוחרת שגם קורית עדיין לעיתים תכופות מדי עקב פעילות רבה בלילות.

לסיכום: אכילת ערב מוקדמת ושינה בשעה 11 בלילה או לפניה  (לאנשים בריאים) היא חלק ממתכון בדוק ומנוסה לבריאות והרזיה.

אז מה נשאר לנו לעשות?

רק לשנות הרגלים!

מודעת לעניין וקשה לך לשנות?

ישנה אפשרות שתנסי לשפר את הדברים בעצמך מהבית בהדרגה ובהתמדה

וישנה גם אפשרות לקבל ליווי בתהליך אימון לאורח חיים בריא

שיאפשר לך יותר להכיר, להיות מודעת, לקצר תהליכים

ולפתח יכולת להתחשב בצרכי הגוף שלך ותחזוקתו המיטבית

כפי 'הוראות היצרן' שחפץ בטובתנו השלמה.

בהצלחה רבה

ובריאות איתנה!

זהבה רוז

זהבה רוז, מאמנת לאורח חיים בריא, הרזיה, שחרור מאכילה רגשית ושינוי הרגלים בכוח התת מודע. להתייעצות חייגי לזהבה: 052-7610920

 

 

 

שלחי פוסט זה לחברה

שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב print
הדפסה

2 תגובות

  1. איך אפשר לישון בתשע?
    רק אז משתרר שקט בבית. ומתי אסדר/אטאטא/אכבס/אגהץ וכו'?
    גם ככה אני בקושי מספיקה….

  2. זאת אמת. מאז שאני התחלתי ללכת לישון בשעה 21:00 בכל יום, חיי השתנו לטובה מבחינת בריאותית והמשקל ירד גם כן.
    כתבה מעולה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.