8 מתכוני פשטידות שיעשו לך את הפסח, טעים בריא וקל / חלי ממן

שיתוף ב email
שיתוף ב print

למתכונים נוספים לפסח לחצי כאן

למדריך התזונה המיוחד לפסח של חלי ממן לחצי כאן

1. פשטידת כרובית– ¼ פשטידה לארוחת ערב בתוספת סלט

מה צריך: כרובית- להפריד לפרחים, 4 ביצים, 4 כפות כמויונז, 4 כפות קמח מצה, מלח, פלפל, 1 כפית שמן (לשימון התבנית).

אופן ההכנה: מרתיחים את הכרובית, מסננים ומסדרים את פרחי הכרובית בתבנית משומנת.

טורפים את הביצים ומוסיפים את הכמויונז , הקמח והתבלינים.

שופכים מעל הכרובית, מכניסים לתנור ואופים בחום בינוני עד להשחמה.

2. ירקות ב'קוקי'- ¼ מהכמות= מנת פחמימה

מה צריך: 4 תפו"א, 4 קישואים, 4 גזרים,1/4 דלעת או דלורית, 2 גמבות, 2 תיבוליות של קנור(איזה טעם שאוהבים), להמיס בחצי כוס מים רתוחים. 2 כפות אבקת מרק עוף, פלפל, מלח.

אופן ההכנה:מכניסים את כל הירקות לשקית קוקי, מוסיפים את התבלינים ועוד חצי כוס מים ומערבבים. סוגרים ומניחים בתבנית אפיה ואופים כ- 30 דק' בחום בינוני.

**ניתן לשדרג את המנה עם נתחי עוף

3. לחמניות כשרות לפסח- כל לחמנייה מכילה 80 קלוריות = מנת פחמימה

מה צריך: כוס ורבע מים,1/2 כוס שמן, כפית סוכר, ½ כפית מלח, 1/2כוס קמח מצה, ½ שקית אבקת אפיה,4 ביצים.

אופן ההכנה: מביאים לרתיחה את המים, השמן, הסוכר והמלח.

מערבבים את הקמח המצה עם אבקת האפייה. שופכים לתוך המים שרתחו ומחכים שהתערובת תתקרר. מוסיפים את הביצים אחת אחרי השנייה תוך כדי ערבוב. ממתינים שעתיים. משמנים את הידיים ומחלקים לכדורים קטנים. אופים על נייר אפייה במשך כ- 30 דקות בתנור שחומם מראש ל- 180מעלות.

4. חרוסת טעימה- 2 כפות = מנת פרי

מה צריך: תפוח עץ גדול, 3 כפות אגוזים טחונים, כף יין אדום, כפית סוכר, מעט קינמון

אופן ההכנה: לערבב את כל החומרים יחד עד לקבלת בלילה חלקה.

 

5. פשטידת חצילים- ¼ פשטידה לארוחת ערב, או חצי לארוחת צהריים

מה צריך: 1 חציל גדול קלוי, 1 גביע גבינה 5%,  2 ביצים, 4 כפות קמח מצה, 1 כפית אבקת מרק בצל, 1 כפית אבקת מרק פטריות.

אופן ההכנה: מועכים את בשר החציל ומסננים מהנוזלים. מערבבים את יתר החומרים. מעבירים לתבנית מצופה בנייר אפייה ואופים בחום בינוני עד שהפשטידה משחימה.

6. פשטידת בטטות- ¼ פשטידה כמנת פחמימה

מה צריך: 2 בטטות גדולות ומבושלות, קלופות ומעוכות, 1ביצה טרופה, ½ כפית בהרט, 1 כף קמח תופח מיוחד לפסח, חופן עירית קצוצה, 1 שן שום כתושה, מלח ופלפל לפי הטעם, 2 כפיות שמן זית.

אופן ההכנה: מחממים תנור לחום בינוני. משמנים תבנית חסינת חום. בקערה קטנה מערבבים את הביצה, התבלינים והקמח עד לקבלת עיסה חלקה.

מוסיפים את תערובת הבטטות המעוכות לעיסה, מוסיפים את העירית הקצוצה ומערבבים. יוצקים לתבנית המשומנת ואופים כ- 20-30 דקות עד להשחמה . מגישים חם.

 

7. קיש תרד- ¼ פשטידה לארוחת ערב, או חצי לארוחת  צהריים.

מה צריך: 400 גרם תרד קפוא, 2 כפות קמח תפוחי אדמה, 3 ביצים, כוס חלב 1% , 200 גרם גבינה מלוחה 1.5%, בצל קצוץ- מאודה, 1 שן שום כתושה, מלח ופלפל שחור לפי הטעם, 2 כפות קמח מצה.

אופן ההכנה: מפשירים את התרד (אפשרי במיקרוגל), מעבירים למסננת וסוחטים היטב. מעבירים לקערה, מוסיפים את הקמח, הביצים והחלב. מפוררים את הגבינה, מוסיפים לתערובת ומערבבים . שמים את הבצל במחבת, מכסים ומאדים על אש נמוכה עש שהבצל מתרכך. מוסיפים את הבצל והשום הכתוש לקערה, מתבלים במלח ובפלפל ומערבבים היטב. מפזרים את קמח המצה בתבנית משומנת ומעבירים לתוכה את התערובת. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני כ- 40 דקות עד שמזהיב.

8. פשטידת מצה- ¼ פשטידה לארוחת ערב בתוספת כף גבינה וסלט ירקות

מה צריך: 4 מצות קלות, 4 ביצים, 2 גמבות או פלפלים צבעוניים חתוכים לקוביות קטנות, 1 בצל חתוך לקוביות , מעט פטרוזיליה קצוצה, כפית פפריקה מתוקה, כף אבקת מרק בצל, מלח, פלפל לפי הטעם , 1 כפית שמן.

אופן ההכנה: מרטיבים היטב את המצות ומפוררים לחתיכות גסות. מוסיפים את הבצל והגמבה הקצוצים, את הפטרוזיליה והתבלינים מערבבים היטב. מחממים כפית שמן במחבת טפלון, שופכים את התערובת ומבשלים על אש בינונית כ- 10 דק' , הופכים ומבשלים כ- 5 דקות נוספות.

 

שלחי פוסט זה לחברה

שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב print
הדפסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.