מהו שיווק ממוקד?
חני בעלת עסק מצליח לפאות הגיעה אלי מיואשת. חני סיפרה לי שהיא השקיעה בפרסום יותר מחצי מיליון שקל בשנה החולפת. הלקוחות מגיעות אבל ההוצאות לא מכסות את עצמם. חני כבר הייתה מיואשת מה עושים? איך מגיעים ללקוחות חדשים? התחלנו לעבוד על עקרונות השיווק הממוקד לעסק ואחרי 3 חודשים חני הכפילה את ההכנסות של העסק .
עקרונות של השיווק הממוקד להנאתכן:
- מהו היעד – תדייקי את היעדים מכל אחד מערוצי השיווק בו את מתכוונת לפעול…האם המטרה שלך היא יצירת מודעות? פניות ללקוחות חוזרות? יצירת לקוחות חדשים? המיקוד הוא ייקל עליך להגיע לתוצאה הטובה ביותר.
- קהל היעד – מיהו הקהל יעד שלך? היכן הוא נמצא? איזה עיתון הוא קורא ? והשקיעי בו את מירב המאמצים והתמקדי בו .
- כתיבת מאמר או מייל ממוקד לרשימת תפוצה שלך, יחשפו אותך ללקוחות שמחפשים את המקצועיות שלך .
- הקשבה -הקשיבי ללקוחות שלך, גם להם יש רעיונות שישפרו את המוצר /שירות שלך זה רק לטובתך .
- מיקוד – תשקיעי את מירב הכוחות היכן שהלקוחות שלך נמצאים. במפגשי הנטוורקינג? במדיה? האם הלקוחות שלך קודם מבררים עליך היכן? אולי את חייבת להקים אתר? והכי חשוב תבדקי מה הכי נכון לך לבצע למען הלקוחות שלך.
- שיתופי פעולה- תבדקי מה את יכולה לתת לצד השני, האם לשותף , העסקה תהיה רווחית. או לא? האם השיתוף פעולה הוא יהיה יעיל לעסק או שמה רק ימוטט אותו.
- מתן חסויות לארגונים/עמותות -ניתנת לך ההזדמנויות ליצירת יחסי ציבור לעסק שלך. וחשיפתו לציבור העיתונאים שיכתבו על העסק שלך וזכית בפרסום חינם.
- מוצרי קידום מכירות- טרחת ?השקעת? והדפסת מתנה? – שימי לב שהיא מספקת ערך כך שמי שמקבל אותה ירצה לשמור אותה, כדי שגם אחרים יראו והחשיפה לעסק שלך תגדל.
- יציאה מאזור נוחות -שיווק עצמי הקושי הוא גדול, אבל ברגע שתתחילי הלקוחות יתחילו לזרום אליך .
- הצעת מחיר בזמן – סיכמת על שירות /מוצר שלחי את הצעת מחיר כתובה במייל ,הלקוחה לא תמיד זוכרת בדיוק את כל נקודות השיחה והתנאים לעסקה .
- פולואפ- שלחת הצעת מחיר התקשרי אחרי כמה ימים לוודא שקראו אותה לפעמים תופתעי שאפילו לא פתחו אותה.
- מדידה – ההוצאות הכספיות על פרסום רבות. לכן יש למדוד את התוצאות לעומת ההוצאות. אל תשפכי כסף סתם, תמדדי אחרי כל קמפיין.
דקלה מעטוף
מומחית לשיווק ופיתוח עסקים