אומנם שבת עברה אבל היום יום שביתה! עצות טובות לדחיפת הדיאטה – חלק ה'

שיתוף ב email
שיתוף ב print

בס"ד

 

 בשבוע הקודם העלינו רעיון לדחיפת הדיאטה – לדלג על ארוחת ערב פעם או פעמיים בשבוע. דילוג זה יכול "לחסוך" לנו עוד חצי קילו נוסף בשבוע

והדחיפה הבאה –

יום צום, או צום מיצים

כן, אין צורך להיבהל. יום אחד של צום ממזון, עם שתי'ה מרובה, רק יעשה טוב לגוף, ובמשקל – ניתן לראות כבר למחרת ירידה של ק"ג או אפילו ק"ג וחצי (אל דאגה, אחרי כמה ימים זה יתאזן. בסופו של דבר בשקילה השבועית תהיה ירידה של חצי ק"ג בערך).

למי אסור לקיים יום צום אפילו פעם בשבוע?

חולי סכרת, נשים בהריון, ואנשים הנוטלים תרופות באופן קבוע.

אנו רגילים להתייחס ליום צום כאל יום של חולשה וקושי, וזאת מכיוון שאנו רגילים לצום ההלכתי שבו אנו נמנעים גם משתי'ה. אולם ביום צום שבו אנו רק שותים ללא מזון, ההרגשה היא טובה ונהדרת, ותפקודי המוח צלולים ורעננים. מבחינה מסוימת, לפעמים קל יותר לצום כל היום מאשר לדלג על ארוחה. הסיבה היא פשוטה – ביום צום לא הפעלנו כלל את מערכת העיכול, וכל זמן שלא נעשה זאת נוכל לתפקד שעות ארוכות בלי לחוש צורך במזון. יום צום במקרה זה, בשונה מהצום ההלכתי – הכוונה מהבוקר עד הבוקר שלמחרת.

ביום צום לא כדאי לבצע פעילות נמרצת וקשה מדי. ניתן לבצעו ביום עבודה רגיל, או ביום חופשה שבו יש אפשרות לנוח יותר ולבצע פעילויות קלות ולא מאומצות.

לפני הצום – לא כדאי לאכול ארוחה כבדה ועמוסה, אחרת במשך כל הצום הגוף יהיה עסוק בפינוי ארוחה זו, ויופיעו תופעות ניקוי מטרידות כמו: כאבי ראש, חולשה, הפרעות עיכול ועוד. לפני הצום כדאי לאכול ארוחה קלה המורכבת בעיקר מירקות. לכן לא כדאי כל כך לערוך יום צום אחרי שבת, למשל.

למחרת הצום, שוב כדאי לאכול מאכלים קלים, ואח"כ לשוב לתפריט הבסיסי.

מי שלא מסוגל ממש לצום, יכול לקיים צום מיצים, שבו שותים מים, מיצי פירות וירקות, ומרק צח בלבד.

אגב, ריפוי בצום או בצום מיצים מוכר ברפואה האלטרנטיבית בצומות ממושכים, ויכול לחולל נפלאות. אך זהירות! צום ממושך, ואפילו צום מיצים ממושך (מעבר ליומיים שלושה), דורש השגחה רפואית צמודה! לצורך דחיפת הדיאטה, או אפילו שיפור הבריאות והאנרגיה – אדם בריא יכול לצום פעם אחת בשבוע (עם שתיית מים מרובה), ולא יקרה כלום.

 

 

שלחי פוסט זה לחברה

שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב print
הדפסה

חדש באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.